Skip to main content

Vorig jaar is in onze straat glasvezel gelegd, ook naar onze voordeur, Het kabeltje dat uit de grond stak is inmiddels verdwenen in een kastje onder de grond nabij de voordeur. Vorige week ontving ik een mailbericht waarin de komst van een kastje werd aangekondigd dat ik in de meterkast moest aansluiten op het aangebrachte contact. Maar dat contact is er helemaal (nog) niet. Ik heb dinsdag gebeld en na anderhalf uur van wachten en doorverbinden met weer andere personen werd ik weer in de wacht gezet. Toen heb ik gevraagd in de middag teruggebeld te worden met de conclusie. Dat werd beloofd, maar er is vervolgens niet meer teruggebeld.

Het kastje is donderdag gekomen. Ik heb dus maar weer gebeld naar het contactnummer uit de mail en na een lange wachttijd werd mij verteld dat bij hen aan het verkeerde adres was en de kabelaansluiter moest bellen. Ik heb dat in boosheid over zoveel nonchalance geweigerd.

     

Het kastje is donderdag gekomen.

Begrijp ik het goed dat u hier het zwarte glasvezelmodem bedoeld? 

 


inderdaad. het is het zwarte glasvezelmodem


Hoi @Buijteweg 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp uit je verhaal, dat de glasvezelkabel nog niet is doorgetrokken naar je meterkast in je woning?? En er dus nog geen wit vierkante doosje in de meterkast is geplaatst?
(Over dit wit vierkante doosje, schuif je vervolgens de zwarte glasvezelmodem)

Zowel de aanleg als het onderhoud van het glasvezelnetwerk wordt uitgevoerd door netwerkbeheerder KPN, of door een gecontracteerde aannemer.
Dus ook het naar binnen brengen van het glasvezel in je meterkast.

Netwerkbeheerder KPN kun je bereiken op: 0880 06 37 44
(Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00)

Wil je een klacht indienen bij Netwerkbeheerder KPN, dat kan ook:
Klachtenformulier Netwerkbeheerder KPN

KPN de provider waarbij het internetabonnement hebt afgelosten, gaat niet over de aanleg van het glasvezelnetwerk en de aansluiting in de meterkast.


Als ik lees "Het kabeltje dat uit de grond stak is inmiddels verdwenen in een kastje onder de grond nabij de voordeur” lijkt het eerder dat er een BOP aansluiting is gemaakt.

Glasvezel aansluiten met BOP

Wie kan een FT(U) plaatsen? De KPN monteur?


Michel bedankt. Mijn boosheid is inmiddels zowat verweten. Het kwam door de lange wachttijden en het beloofde terugbellen om vervolgens een dag later na weer een lange wachttijd aan de telefoon naar een ander bedrijf verwezen te worden.

Ik kom komende week weer in actie.

groet 


Michel bedankt. Mijn boosheid is inmiddels zowat verweten. Het kwam door de lange wachttijden en het beloofde terugbellen om vervolgens een dag later na weer een lange wachttijd aan de telefoon naar een ander bedrijf verwezen te worden.

Ik kom komende week weer in actie.

groet 

 

Hoi @Buijteweg 

Heel graag gedaan.

Terugbellen bij de grote providers kennen ze niet meer.
Ze zeggen iets toe, maar komen het vervolgens niet na, heel herkenbaar in deze tijd.
Maar dat komt ook door de regel, dat inkomende telefoontjes voorrang hebben op zelf uitbellen naar de klant, dus als er een lange wachtrij is gaat dat voor.
Maar ook het aantal medewerkers dat nog op een klantenservice wilt werken (arbeidskrapte). 

Je kunt het beste gewoon zelf bellen, en geen terugbel afspraken maken, dan hou je de regie in eigen handen.

 


Hoi @Buijteweg, welkom hier! Op het moment dat je van ons uit een NT toegestuurd krijgt, betekent dit dat er ook van ons uit een wijziging is gestart om jouw op glasvezel te krijgen. Dit doen we als wij denken dat jouw glasvezelaansluiting hier klaar voor is, gebaseerd op wat wij in de database (die wij delen met de netwerkafdeling) zien aan status.

Als die aansluiting nog niet daadwerkelijk zover is dat je de NT zo kunt plaatsen, dan moet er natuurlijk meer gebeuren. Of dat dan gedaan kan worden door een monteur van de dienstenafdeling of de netwerkafdeling is dan even de vraag. Wat in dit soort gevallen dan meestal de kortste klap is, is afwachten tot de installatiedatum. Je hebt, als het goed is, ook een mail gekregen over de omzetting naar glasvezel met daarin een activatiedatum. Als je op of net na die datum contact opneemt met ons (0800-0402, gratis) kan de collega die je spreekt verdere actie ondernemen, Dit begint meestal met een installatiemonteur van ons Die kijkt of hij het kan aansluiten. Als er inderdaad een BOP is geplaatst buitenshuis (zie de reactie van Hansie), dan zou dat moeten kunnen. Als dat niet lukt, dan wordt er vanuit het monteursbezoek een ticket geopend om de netwerkafdeling aan te sturen.


Reageer