Skip to main content
Vraag

Onterechte kosten voor mislukte verhuizing en blijven wonen op zelfde adres

• 11 maart 2025
  • 86 reacties
  • 1461 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 22 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:
Erik van KPN schreef:

Goedemorgen ​@Eric de Jong1. De KPN Community is een plek waar onze klanten, en andere geïnteresseerden, met elkaar in gesprek kunnen gaan. Het staat mensen vrij om dat te doen onder een naam die zij zelf kiezen. Het zijn van een community houdt ook in dat mensen elkaar scherp, en op de rails houden. Daarnaast zijn wij, de KPN moderators, er om een oogje in het zeil te houden en te ondersteunen waar nodig of gewenst. 

Mr Chip's opmerking in dit geval is terecht. Het herhalen van berichten (reposten) is iets dat we liever niet zien, staat ook in onze huisregels. Herhalen van berichten in hetzelfde topic maakt een topic onoverzichtelijker. Als het eens een keertje gebeurt, geen probleem. Het kan immers ook per ongeluk gaan. Dan halen we het weg (wat ik in dit geval ook met jou herhaalde bericht heb gedaan). 

Dan, dit. 

Eric de Jong1 schreef:

inmiddels heeft Achnea Rechtsbijstand de zaak onderzocht en beoordeeld. Conclusie is dat de schuld na onderzoek duidelijk bij KPN ligt. Ze zullen allereerst mij compenseren voor jullie boete en hiernaast de gedeeltelijk externe kosten voor opnieuw aansluiten van alle externe apparatuur. Deze zullen ze op jullie verhalen. Ook van jullie verwacht ik hiernaast, als 35 jaar trouwe klant een goede compensatie voor alle ellende die KPN heeft veroorzaakt, omdat alle door ons gemaakte kosten, tijd en ellende hiermee niet zijn gecompenseerd. Jullie kunnen hier in privé met mij contact over opnemen, eventueel in overleg met de directie. Het is jammer dat alles zo heeft moeten lopen. Ik zie graag jullie persoonlijk contact tegemoet om de zakelijke betrekkingen te kunnen herstellen. Ik ga ervan uit dat jullie inmiddels intern bekend zijn met deze Case. Zoniet dan kunnen jullie op verzoek privé mijn klantnummer(s) krijgen voor nader overleg.

Je geeft aan dat het bij je Rechtsbijstand ligt. Dat is natuurlijk je goed recht. Maar dat betekent wel dat vanaf het moment dat jij dit bij hen hebt neergelegd, wij hier inhoudelijk niet meer met jou over doorgaan. Vanaf dat moment zijn zij namelijk de partij die met ons in gesprek gaat. En dat gaat niet via de Community. Vanuit ons, de moderators, wordt er dan ook geen verdere inhoudelijke actie ondernomen voor of met jou.

Beste Erik van KPN, ik heb waardering voor wat je schrijft, echter deze signaleringsfunctie is door jullie niet goed opgepakt. Dit heeft juist geleid tot een juridisch conflict. Ik denk dat communicatie tussen jullie, het verkoopkanaal en de klachtenafdeling niet juist verlopen. Ik adviseer jullie hier iets aan te doen, want, zoals ik heb gezegd, dan heeft zo'n community in beginsel geen zin. Problemen filter je in diverse lijnen en divisies. Hier gaat duidelijk wat fout. Het resultaat is bekent. KPN kan hiervan leren. Nogmaals heb ik tot heden niets meer over de zaak gehoord. Een ontevreden klant dus, die al 35 jaar klant is. Dit is beschamend voor KPN als zoveel mensen zich hiermee moeten bemoeien en er niet daadwerkelijk een oplossing met de klant komt.

Daar is je rechtsbijstand voor

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 24 maart 2025
MR_CHIP schreef:

Daar is je rechtsbijstand voor

Vandaag voor de 6e keer van KPN " Stuur uw apparatuur terug, lekker groen bezig". Terwijl dit al een maand geleden is teruggestuurd. " KPN, lekker fout bezig".

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 24 maart 2025

Dan nog dit vandaag omdat ik de boete voor mijn abonnement terecht heb geweigert  te betalen, dus gestorneerd. Geen herinnering maar direct "Hierbij wil ik u informeren dat u vanaf dit moment geregistreerd staat bij de Stichting Preventel wegens een achterstallige vordering." Volgens mij niet echt volgens de wettelijke regels. Leuk gevalletje "RADAR". Weer fout bezig KPN!

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 24 maart 2025

Kpn kan toch niks voor je doen snap dus niet waarom je hier post alles loopt via je rechtsbijstand 

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 24 maart 2025
MR_CHIP schreef:

Kpn kan toch niks voor je doen snap dus niet waarom je hier post alles loopt via je rechtsbijstand 

Lees dit maar eens dan. Inderdaad een leuk geval rechtsbijstand. 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stichting_Preventel

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 24 maart 2025

Heeft de rechtsbijstand geadviseerd om de incasso te stoppen?

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 24 maart 2025
Roos79 schreef:

De rechtsbijstand heeft de incasso overgenomen, maar dat is niet de strekking van dit verhaal. KPN heeft mij nooit een herinnering gestuurd. Dat is wettelijk en heet respijt termijn. KPN is hiermee in overtreding.

• 3348 reacties
  • 24 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:

Dan nog dit vandaag omdat ik de boete voor mijn abonnement terecht heb geweigert  te betalen, dus gestorneerd. Geen herinnering maar direct "Hierbij wil ik u informeren dat u vanaf dit moment geregistreerd staat bij de Stichting Preventel wegens een achterstallige vordering." Volgens mij niet echt volgens de wettelijke regels. Leuk gevalletje "RADAR". Weer fout bezig KPN!

Een herinnering is van toepassing als iemand vergeet te betalen. Maar dat had je dus wel gedaan via de automatische incasso. Het geld stond al bij KPN op de rekening. Die betaling heb je teruggetrokken. Dan is een herinnering niet van toepassing. Want waar zou jij aan herinnerd moeten worden dan? Jij bent niks vergeten toch?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3487 reacties
  • 24 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:

Geen herinnering maar direct "Hierbij wil ik u informeren dat u vanaf dit moment geregistreerd staat bij de Stichting Preventel wegens een achterstallige vordering." Volgens mij niet echt volgens de wettelijke regels.

Geen wettelijke overtreding wegens niet versturen van herinnering maar wel wegens het registreren bij Preventel bij een geschil. Men kan toch niet enerzijds weigeren te reageren omdat de zaak bij rechtsbijstand loopt, anderzijds dan Preventel als drukmiddel te misbruiken. KPN is hier een herhalingsdader en al veroordeeld de registratie ongedaan te maken. Zie hier het vonnis

Ongedaanmaking van de registratie bij Preventel

KPN bij een gepretendeerde vordering op een klant niet klakkeloos een melding bij Preventel doet, maar voordat zij een dergelijke melding doet beoordeelt of de non-betaling voortkomt uit een reëel (juridisch) geschil

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 25 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:
Roos79 schreef:

De rechtsbijstand heeft de incasso overgenomen, maar dat is niet de strekking van dit verhaal. KPN heeft mij nooit een herinnering gestuurd. Dat is wettelijk en heet respijt termijn. KPN is hiermee in overtreding.

De rechtsbijstand hopper heel het dossier te hebben overgenomen een reactie van kpn ga je hier niet krijgeni

Als voorbeeld, wat gebaseerd is op realiteit ik heb onderstaande echt gedaan/mee bezig

Ik heb bijv dat ik ziggo in gebreke stel mocht die niet reageren binnen 14 dagen kan ik terug aankloppen bij mijn jurist 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1039 reacties
  • 25 maart 2025

Zoals eerder gemeld ligt de zaak nu bij je rechtsbijstand en zij kunnen contact opnemen met ons om je case te bespreken. Zij kunnen je verder ook adviseren in wat de beste keuzes zijn om te maken en helpen dit tot een goed einde te brengen.

Wij als moderators gaan hierin geen rol op ons nemen en we zien hier verder ook geen rol meer in voor de Community. Dit is een Community waar klanten elkaar helpen en daar lijkt dit topic nu ver van verwijderd te raken. Daarom hebben we dan ook besloten om dit topic op slot te doen. Dat neemt verder niet weg dat we wensen dat TS ​@Eric de Jong1 hier samen met ons goed uit komt en dit tot voor beide partijen tot een bevredigende uitkomst zal leiden.