Skip to main content

[Opgelost] Internetstoring in Maarssen

[Opgelost] Internetstoring in Maarssen
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

151 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 31 januari 2022

Dat maakt het thuiswerken niet makkelijker inderdaad @hugo66. Die Dongel kan inderdaad niet opnieuw geactiveerd worden, Erwin had dit in het weekend ook voor je geprobeerd maar daarbij was het resultaat hetzelfde. Die Dongel was voor een andere situatie, van vorig jaar, en had eigenlijk al naar ons teruggestuurd moeten zijn. 

Ik heb net gevraagd wat de verwachting is om (opnieuw) een databundel te activeren bij een KPN mobiel abonnement, daar is op dit moment nog geen duidelijkheid over. Dat hangt af van de prognose die gesteld wordt naar aanleiding van het onderzoek op locatie.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 31 januari 2022
Jasper schreef:

Dat maakt het thuiswerken niet makkelijker inderdaad @hugo66. Die Dongel kan inderdaad niet opnieuw geactiveerd worden, Erwin had dit in het weekend ook voor je geprobeerd maar daarbij was het resultaat hetzelfde. Die Dongel was voor een andere situatie, van vorig jaar, en had eigenlijk al naar ons teruggestuurd moeten zijn. 

Ik heb net gevraagd wat de verwachting is om (opnieuw) een databundel te activeren bij een KPN mobiel abonnement, daar is op dit moment nog geen duidelijkheid over. Dat hangt af van de prognose die gesteld wordt naar aanleiding van het onderzoek op locatie.

Het klopt dat ik hem terug zou moeten sturen, maar ik had een voortschrijdend inzicht. ik wil zekerheid van internet om te kunnen werken. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 31 januari 2022

Damn dus naast geen internet thuis zo ook geen mobiel internet( dus geen hotspot) KPN gaat dit nog goedkomen?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 31 januari 2022
hugo66 schreef:

Het klopt dat ik hem terug zou moeten sturen, maar ik had een voortschrijdend inzicht. ik wil zekerheid van internet om te kunnen werken. 

Daarvoor is die Dongel niet bedoeld, die moet teruggestuurd worden als de oorzaak er niet meer is. Er is maar een beperkt aantal Dongels beschikbaar als noodpakket en als mensen ze in huis houden kan het voorkomen dat mensen die er een nodig hebben achter het net vissen. Daarmee ontneem je anderen juist de kans om thuis te kunnen werken in geval van een storing.

Mahen3 schreef:

Damn dus naast geen internet thuis zo ook geen mobiel internet( dus geen hotspot) KPN gaat dit nog goedkomen?

Het is een flinke storing inderdaad @Mahen3, er wordt gelukkig aan gewerkt. Het zal goed komen, het is nu afwachten wanneer precies.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 31 januari 2022
Jasper schreef:
hugo66 schreef:

Daarvoor is die Dongel niet bedoeld, die moet teruggestuurd worden als de oorzaak er niet meer is. Er is maar een beperkt aantal Dongels beschikbaar als noodpakket en als mensen ze in huis houden kan het voorkomen dat mensen die er een nodig hebben achter het net vissen. Daarmee ontneem je anderen juist de kans om thuis te kunnen werken in geval van een storing.

Mahen3 schreef:

Het is een flinke storing inderdaad @Mahen3, er wordt gelukkig aan gewerkt. Het zal goed komen, het is nu afwachten wanneer precies.

begrijp ik, hij komt ook terug. samen met de router en mediabox...

Nou KPN, hoe gaan we dit compenseren? Geen mobiel,tv en internet. Daarbij de informatie voorziening is weer zeer slecht!  Moedeloos wordt je er van. Vraag me af of 16.15 uur alles het weer doet?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 31 januari 2022

In de eerste plaats heeft het verhelpen van de storing de prioriteit, en ik hoop dat het nu een blijvende oplossing is. Niemand heeft er wat aan als het weer van korte duur is.

Nadat het is opgelost kan je via onze website een vergoeding aanvragen, zoals @RBxx eerder noemde:  

RBxx schreef:

kijk daarvoor op deze pagina: Vergoeding | KPN.com

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 januari 2022

Inmiddels al weer 20:15 geworden. Net als vrijdag weer de hele dag op mijn hotspot moeten werken. Dit is geen KPN (Gelukkig maar, anders had ik helemaal niets gekund) Dit is dan ook een stuk duurder dan de vergoeding die jullie per dag geven.(1/30 van je abonnementsprijs per dag) Hoe gaat dit opgelost worden? En is er uitzicht of het echt om 20:15 opgelost gaat zijn??

Anne-Gre Engel
Nieuwkomer

Tweede grote storing binnen een week. Nu totaal onbereikbaar, geen internet, tv, vaste telefonie en mobiele telefonie. Dus ook geen uitwijk via hotspot. We kunnen niet werken en zijn ook niet bereikbaar voor calamiteiten en klanten. Dit levert ook schade op! Slechte informatie over oorzaak en oplostijd. En dat voor de erg dure provider xs4all... Ontzettend vervelend dit!!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 januari 2022

@Jasper Heel leuk allemaal die bundles maar hoe je dit voor klanten welke geen KPN mobiel hebben? Ik zit inmiddels al op de 30,- internet bundle kosten voor het verhogen van de data. Dit omdat ik bij Ben zit…. Wat kan je doen hiervoor?

Ook, is er een mogelijkheid om een 4G Usb dongle te krijgen om aan te sluiten op de experia voor het geval er storing is? Dank!

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 31 januari 2022

@Flexelex 

Heel leuk allemaal die bundles maar hoe je dit voor klanten welke geen KPN mobiel hebben?

Deze middag is ook het mobiele netwerk van kpn getroffen. Derhalve hebben die klanten dus ook niks aan de noodbundel op hun mobiel, die kpn vanmiddag dan ook niet verstrekt.

Ook, is er een mogelijkheid om een 4G Usb dongle te krijgen om aan te sluiten op de experia voor het geval er storing is? Dank!

Tja, zie boven. Die werkt via …. kpn 4G. En dat doet het momenteel ook niet.

Het kost je momenteel wel wat, Ben zal dat wsl niet compenseren, maar je hebt meer dan de kpn-klanten momenteel. Vast en mobiel ligt eruit….

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 januari 2022

Er os voor de tweede keer een grote storing in maarssen. Ik begreep dat ik tijdelijke een datbundel kan krijgen. Graag zou ik die ontvangen. Het betreft een prepaid nummer *****

*admin: privégegevens verborgen.

*admin: verplaatst naar verzameltopic.

• 0 reacties
  • 31 januari 2022

Graag u nummer in het profiel zetten en niet in dit bericht. Dit bericht is door iedereen te lezen.

https://forum.kpn.com/settings/profile

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17604 reacties
  • 31 januari 2022

Hallo @Dick61 

Er zijn nu ook problemen op het mobiele netwerk. Een bundel op de mobiel lijkt me geen optie.

Zie het centrale storingstopic: Internetstoring in Maarssen | KPN Community

@Jasper enig idee hoelang dit allemaal gaat duren?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4411 reacties
  • 31 januari 2022
Mevrouwdegraaff schreef:

Dat is op dit moment nog niet helemaal bekend. De monteurs die het probleem moeten verhelpen zijn op locatie sinds kwart over een en druk bezig. 

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 31 januari 2022

@Dick61

Er os voor de tweede keer een grote storing in maarssen. Ik begreep dat ik tijdelijke een datbundel kan krijgen. Graag zou ik die ontvangen. Het betreft een prepaid nummer *****

De storings-nood-bundel kan alleen op kpn mobiele abonnementen gestort worden.

Verder: heb je op dit moment wel verbinding? Er zijn diverse meldingen dat ook kpn mobiele telefonie er uit ligt in Maarssen momenteel.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 januari 2022
PeterG schreef:

@Dick61

De storings-nood-bundel kan alleen op kpn mobiele abonnementen gestort worden.

Verder: heb je op dit moment wel verbinding? Er zijn diverse meldingen dat ook kpn mobiele telefonie er uit ligt in Maarssen momenteel.

O, dat is nou net jammer. Ik heb wel verbinding. Krijg niet zo snel een abo vrees ik.

Linke
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 januari 2022
Ik_Hussel schreef:
Mevrouwdegraaff schreef:

Dat is op dit moment nog niet helemaal bekend. De monteurs die het probleem moeten verhelpen zijn op locatie sinds kwart over een en druk bezig. 

Wat is eigenlijk de reden dat de storing in het mobiele netwerk volgens KPN naar verwachting op 2/2 pas is opgelost? Enig idee? Worden de twee storingen dan niet tegelijk aangepakt?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 januari 2022
Jeroen Ruiter schreef:

Graag u nummer in het profiel zetten en niet in dit bericht. Dit bericht is door iedereen te lezen.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Had ik me niet gerealiseed. Tnx

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 januari 2022

Allereerst zou het ontzettend fijn zijn als er wat context en toelichting gegeven wordt hoe het kan dat er na het repareren van een complexe kabelbreuk er na een dag wederom een grote calamiteit is waardoor ook de mobiele dienst is getroffen. Daarnaast zijn de compensatieregelingen een lachertje. Internet en mobiel zijn tegenwoordig vergelijkbaar met een nutsvoorziening. Voor elektriciteit is het gewoon wettelijk geregeld met vaste en strikte oplostijden en veel hogere compensaties, die je ook automatisch krijgt ipv eerst een formulier in te hoeven vullen. Dit zou er iig voor zorgen dat er met meer urgentie aan gewerkt wordt.  KPN nummer bellen geeft een bandje letterlijk aan dat als je voor de storing belt je niet geholpen kan worden en je maar moet wachten tot het is opgelost. Het is echt schandalig. Of zou de eerdere ‘oplossing’ even een noodoplossing zijn geweest om de coulance vergoeding die na 72 uur dient te worden betaald te kunnen vermijden…? KPN neem je klanten eens echt serieus ipv met alleen een mooie slogan.

• 0 reacties
  • 31 januari 2022
Wabapi schreef:

Allereerst zou het ontzettend fijn zijn als er wat context en toelichting gegeven wordt hoe het kan dat er na het repareren van een complexe kabelbreuk er na een dag wederom een grote calamiteit is waardoor ook de mobiele dienst is getroffen. Daarnaast zijn de compensatieregelingen een lachertje. Internet en mobiel zijn tegenwoordig vergelijkbaar met een nutsvoorziening. Voor elektriciteit is het gewoon wettelijk geregeld met vaste en strikte oplostijden en veel hogere compensaties, die je ook automatisch krijgt ipv eerst een formulier in te hoeven vullen. Dit zou er iig voor zorgen dat er met meer urgentie aan gewerkt wordt.  KPN nummer bellen geeft een bandje letterlijk aan dat als je voor de storing belt je niet geholpen kan worden en je maar moet wachten tot het is opgelost. Het is echt schandalig. Of zou de eerdere ‘oplossing’ even een noodoplossing zijn geweest om de coulance vergoeding die na 72 uur dient te worden betaald te kunnen vermijden…? KPN neem je klanten eens echt serieus ipv met alleen een mooie slogan.

U hoeft geen 72 uur een storing te ondervinden.

Vergoeding bij een netwerkstoring

Toch gebeurt het soms dat je door een netwerkstoring langer dan 12 uur geen gebruik kunt maken van een dienst. In dat geval heb je, volgens de wet, recht op een vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

@Jasper Net bij de brug aan de Kaatsbaan vernomen dat er zijn meerdere kabels zijn geraakt. Bij het plaatsen van één van de palen voor de brug, zijn de kabels naar beneden gedrukt en daardoor beschadigd. 

Met man en macht zijn ze bezig nieuwe kabels te leggen, langs de winkels, door het water naar de overkant. Een gecompliceerd proces. Alle lof voor deze aannemer! Als gebruiker enorm irritant...

Kharazhas
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 februari 2022

Net weer terug online. Mobiel kan ik niet checken want dat heb ik niet. Fijn! Hopen dat de kabels intact blijven, voor zowel de gebruikers als KPN. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 februari 2022

Gisteren overgestapt naar een andere provider. Kijken of zij wel normaal kunnen conmuniceren met hun klanten. Was nog goedkoper ook. Ik vind het moeilijk om begrip te tonen voor 4 dagen geen internet als er zo beperkt word gecomuniceerd naar klanten.