Skip to main content

[REVIEW] KPN SuperWifi

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

109 reacties

Iggo23
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 maart 2020

Het valt mij op dat niemand hier het heeft over alle alternatieve producten op de markt die meer kunnen voor minder geld. Verschillende merken hebben al jaren dit soort sets en die zijn tegenwoordig heel goed uit ontwikkeld en kosten minder of hetzelfde voor 3 punten ipv 2 afhankelijk van het model.. 

Meest bekende voorbeeld is Deco van tp link. Die werken ook icm experiaboxen. https://www.tp-link.com/nl/deco-hulppagina/

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 maart 2020
Iggo23 schreef:

Het valt mij op dat niemand hier het heeft over alle alternatieve producten op de markt die meer kunnen voor minder geld. Verschillende merken hebben al jaren dit soort sets en die zijn tegenwoordig heel goed uit ontwikkeld en kosten minder of hetzelfde voor 3 punten ipv 2 afhankelijk van het model.. 

Meest bekende voorbeeld is Deco van tp link. Die werken ook icm experiaboxen. https://www.tp-link.com/nl/deco-hulppagina/

Hoi Iggo, daar heb ik het juist wel over. In de beschrijving van mijn deco staat dat de wifi van de experiabox uitgeschakeld dient te worden...

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 4 maart 2020
Iggo23 schreef:

Dit topic gaat over SuperWifi's, dus logisch dat het hier over alleen maar de SuperWifi's gaat :smile:

Maar het zou geen verkeerd idee zijn om andere topics te openen en daar andere accespoints te behandelen. Want je hebt gelijk, er zijn heel veel andere accespoints op de markt die zeker net zo goed zijn voor dezelfde prijs. En met meer mogenlijkheden.

• Topper
  • 12 reacties
  • 1 april 2020

Ik heb de hele review eens op het gemak zitten lezen en tot de conclusie gekomen er eigenlijk geen conclusie is of het nu het geld waard is om aan te schaffen.:thinking:  en daarbij Welke AC standaard heeft de KPN super wifi?

Stomme vraag wellicht, maar kan een extra SuperWifi punt een WiFi signaal verlengen, dus van SW in ExperiaBox naar volgende SW in stopcontact (waar nog net voldoende signaal is) naar volgende 3e SW waar onvoldoende signaal is om het signaal van de SW aan de ExperiaBox op te pakken, maar wel die van de 2e SW.  En van daaruit dus weer volledig signaal uitstralen voor apparaten verderop, of op andere verdieping via trapgat, want door betonnen vloer komt weinig tot geen signaal van Experia Box door. 
Of blijft dan gewoon de beste optie om een kabel naar boven te trekken vanaf de ExperiaBox en daar een extra access point op aansluiten? 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6508 reacties
  • 21 april 2020

Stomme vragen bestaan niet @Marcel haat slecht internet. Je kunt zoveel SuperWiFi's aansluiten als je wilt. De SW geeft vanzelf aan of deze nog voldoende bereik heeft om door te zenden doormiddel van een ledje. De Superwifi's communiceren met elkaar maar ik wil wel meegeven dat de snelheid per punt wel hard achteruit gaat, omdat deze wel continu moet verlengen. Het beste is en blijft om een kabel te trekken en eventueel te kiezen voor een Acces Point of Experia WiFi. De Experia WiFi krijg je afhankelijk van de WiFi manager soms gratis in bruikleen geleverd, maar dit bepaald de WiFi Manager of dit het geval is. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 april 2020

hoe sluit ik superwifi aan?

ik ben al 2 dgn bezig en nog niks.

kan je beide versterkers draadloos van de modem zetten?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17716 reacties
  • 21 april 2020
parkiet1981 schreef:

hoe sluit ik superwifi aan?

@parkiet1981 Wat vond je onduidelijk aan de bijgeleverde installatie handleiding?

parkiet1981 schreef:

kan je beide versterkers draadloos van de modem zetten?

Nee, de eerst aangesloten Super WiFi moet permanent via de kabel verbonden blijven met het modem.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 april 2020

oke is me duidelijk erg bedankt.

kan ik van de superwifi de 5G ook uitzetten?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 april 2020
parkiet1981 schreef:

oke is me duidelijk erg bedankt.

kan ik van de superwifi de 5G ook uitzetten?

De SuperWifi's ondersteunen überhaupt geen 5G. Wel WiFi 5 GHz. Maar dat is iets anders dan 5G. WiFi 5 GHz kun je niet apart uitschakelen op de SuperWifi's. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 april 2020

oke ik bedoel idd 2.4 Ghz of de 5.0 Ghz appart uit te zetten maar dan weet ik wel voldoende.

ik wou wel mijn superwifi appart een naam geven zodat ik dan appart in kan connecten is dat dan wel mogelijk?

omdat het nu de zelfde naam heeft en hen en weer blijft switsen

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17716 reacties
  • 22 april 2020
parkiet1981 schreef:

….. omdat het nu de zelfde naam heeft en hen en weer blijft switsen

Dat switchen is juist de bedoeling. Dit “fast-roaming” tussen de SuperWiFi’s zorgt ervoor dat als je door jouw huis loopt met een telefoon je het niet zal merken als de telefoon van de éne naar de andere SuperWiFi schakelt en daardoor goede verbinding houdt.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 april 2020

Hoe zie je dat überhaupt dat die heen en weer aan het switchen is? Ik zie rechtsboven int scherm alleen maar een wifi tekentje, daaraan kan ik niet zien of dat die met 2,4 of 5 GHz verbonden is, en ook niet met welk wifi punt. Heeft u daar speciaal een app voor geïnstalleerd ofzo? En bent u dan niet problemen aant opzoeken die er niet zijn?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17716 reacties
  • 22 april 2020
Nick83 schreef:

Heeft u daar speciaal een app voor geïnstalleerd ofzo? 

De KPN Thuis app wellicht? Die geeft dat duidelijk aan.

Nick83 schreef:

En bent u dan niet problemen aan t opzoeken die er niet zijn?

Dat vraag ik mij inderdaad ook af. :thinking:

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 april 2020

ik vraag me aleen af als je via de superwifi ook op de breedband kan? met de modem kan dat wel

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17716 reacties
  • 22 april 2020

Helaas @parkiet1981 , deze vraag snap ik niet. Bedoel je via de Super Wifi naar ‘het internet’ ? Natuurlijk kan dat.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6508 reacties
  • 22 april 2020
Nick83 schreef:

Hoe zie je dat überhaupt dat die heen en weer aan het switchen is? Ik zie rechtsboven int scherm alleen maar een wifi tekentje, daaraan kan ik niet zien of dat die met 2,4 of 5 GHz verbonden is, en ook niet met welk wifi punt. Heeft u daar speciaal een app voor geïnstalleerd ofzo? En bent u dan niet problemen aant opzoeken die er niet zijn?

De Thuis app van KPN laat zien welke devices met welk punt verbonden zijn. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 april 2020

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of als ik superwifi aanschaf deze ook bereik heeft achterin in een tuinhuis dat ca. 30 meter bij het woonhuis vandaan staat?

Dank!

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 28 april 2020
AadPeize schreef:

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of als ik superwifi aanschaf deze ook bereik heeft achterin in een tuinhuis dat ca. 30 meter bij het woonhuis vandaan staat?

Dank!

Dat kan niemand precies zeggen, maar waarschijnlijk zal het niet of heel slecht werken. Het is zeer aan te bevelen om een kabel te leggen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 april 2020

Dank je wel. Kabel trekken helaas geen optie. Zou een powerline adapter dan een goed alternatief zijn? Ik heb overigens als een DVS van KPN. Ik weet niet of een powerline adapter dan nog erbij kan.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 30 april 2020

Powerline en dvs is hetzelfde. Je kunt het proberen om er 1 aan te schaffen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 april 2020

Sluit nooit twee powerlines aan op één lichtnet, dat gaat niet goed.

Wel kan je een bestaande set uitbreiden met een extra adapter maar dan doe je er absoluut verstandig aan hetzelfde merk te gebruiken.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 mei 2020

Beste KPN, 

Ik heb nu al een behoorlijke tijd tijd te kampen met slechte wifi door het huis. Het gezin raast maandelijks door de 4G data omdat de wifi continu weg valt, of omdat de toestellen de routers niet kunnen vinden dan wel de toestellen niet van versterkers overschakelen door het huis.

Ik vroeg mij af of het niet mogelijk is o m ook eens superwifi te mogen testen om te kijken of dat uitkomst bied.

Ik zou een test pakket toch wel een fijne tegemoetkoming vinden tegenover het wekelijks met de helpdesk bellen en weer routers te resetten.

Ik wil best geld uit geven als ik weet dat het werkt. Maar nu 150 euro uitgeven om even te kijken of het werkt vindt ik nogal een dingetje.

Met vriendelijke groet,

Dennis

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 mei 2020

Maar hoe krijg je dan die grote kromme steun aan de achterkant weg? Wil de eerst graag aan de muur bij de voordeur hangen en de ander aan het plafond in het trappen gat. Maar ik weet niet hoe je de WiFi zonder beschadigen open krijgt..

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 mei 2020

Je moet die beugel gewoon laten zitten immers hij kan toch niet plat tegen de muur omdat de aansluitingen voor stroom en netwerk ook aan de achterkant zitten.