Al meer dan 4 jaar maak ik gebruik van “Snel Internet Buitengebied” met een modem V10 en een Sagemcom Fast 4360 Air KPN.
De gemiddelde download zat altijd tussen de 40 en 50 en een upload tussen de 15 en 20.
Dat is enkele weken geleden ineens veel slechter geworden namelijk een download tussen de 8 en 15 en de upload is ineens rond de 25.
Vorige week KPN gebeld en na een heel lang gesprek en getest kwam men tot de conclusie dat de chip in de Sagemcom de oorzaak was en ging men een nieuwe chip opsturen.
Toen ik gisteren dit ging ophalen bij een ophaalpunt kreeg ik een doos mee waar dus een complete Sagemcom in zat.
Bij het aansluiten van de Sagemcom bleek het voedingsstekkertje geen goed contact te maken.
Als ik het stekkertje flink aandrukte gingen de lampjes branden, liet ik het stekkertje los dan gingen ze gelijk uit.
Ik dacht slim te zijn en haalde de chip eruit en deed dat in mijn Sagemcom maar dat werkte niet, het rode 4G lampje bleef branden.
Vanmiddag KPN gebeld en kreeg ene Johan aan de lijn.
Ik heb mijn verhaal gedaan en Johan wilde nog een keer opnieuw een meting doen.
Ik moest de Experiabox V10 uitschakelen maar omdat ik met de vaste lijn belde was de verbinding natuurlijk gelijk verbroken.
Ik met mobiel weer gebeld en ze zouden Johan terug laten bellen wat ook gebeurde.
Nadat alles getest en gemeten was kwam Johan tot de conclusie dat de apparatuur in orde was en dat 10 a 15 download het best haalbare was op mijn adres en hij verder niets voor mij kon betekenen.
Wat is hier aan de hand, de Sagemcom staat op de bovenverdieping bij het raam en ziet de mast staan en er is alleen weiland tussen.