Skip to main content
Beantwoord

Mijn huidige abonnement is duurder dan de nieuwe abonnementen

• 30 juli 2025
  • 11 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik ben al jaren klant van KPN en zie op mijn factuur dat ik EUR 77,79 betaal voor 100Mbit “Internet & tv” abonnement zonder enige extra diensten. KPN zelf adverteert hiermee voor EUR 55. De klantenservice probeert iets als “ja, maar u betaalt ook voor de ontvangers” - maar 1) die gebruik ik niet (alles op smart tv via wifi) en 2) deze vallen volgens de factuur onder “gratis”. Ervaren meer mensen dit of heeft iemand dit wellicht kunnen laten corrigeren?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@MJM Bergen ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement per direct een heel stuk goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft (als je gebruik maakt van de ontvanger) voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

MJM Bergen schreef:

“ja, maar u betaalt ook voor de ontvangers” - maar 1) die gebruik ik niet (alles op smart tv via wifi) en 2) deze vallen volgens de factuur onder “gratis”. Ervaren meer mensen dit of heeft iemand dit wellicht kunnen laten corrigeren?

Je geeft aan dat je de ontvangers niet gebruikt. In dat geval kun je ervoor kiezen om helemaal geen ontvanger te nemen, de prijs wordt dan inderdaad 55,00 (42,50 voor internet en 12,50 voor TV). Wil je ook het opnemenpakket?, dan betaal je 4,99 extra. Spotify is ook extra en die prijs wijzigt niet : 21,99 

Al met al sowieso per direct een flinke besparing.    

Bekijk origineel

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Beste ​@MJM Bergen 

Welkom op de community van KPN.

Als je momenteel contract vrij bent, en je dus weer je abonnement kunt verlengen.
Dan kun je een migratie doen naar de nieuwste propositie (actuele abonnementen) van KPN, waardoor je dus de huidige tarieven gaat betalen.

Het overzetten naar de nieuwste/actuele propositie van KPN, kan alleen via de telefonisch klantenservice van KPN via 0800-0402.

Zeg dan duidelijk tegen de medewerker dat je graag je abonnement wenst te verlengen, maar dat je wel gelijk wilt worden omgezet naar de nieuwste abonnementsvormen en tarieven, zoals die op de website staan vermeld.
Hou er dan wel rekening mee, dat je huidige TV-ontvangers worden verwisseld voor de actuele KPN TV+ Ontvanger die op Android werkt, maar aangezien je via de KPN Smart TV App kijkt op je televisie, veranderd er weinig.

• Topper
  • 12 reacties
  • 31 juli 2025

Zie https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en klik dan even op Toon mijn persoonlijk advies. Ik had ook nog een oude dure abonnement, ik heb dat enkele dagen geleden gedaan en ben nu qua snelheid van 200/200 naar 500/500 gegaan + KPN TV+ en betaal nu 12 euro minder in de maand dus zeker de moeite waard ;-)

• 6711 reacties
  • 31 juli 2025

Je betaald niet voor de ontvangers. Je betaald voor de dienst. De ontvangers heb je gratis in bruikleen. 

Als je 2 ontvangers hebt, dan heb je waarschijnlijk ook gratis opnemen. Gebruik je dat? Let op dat da bij het nieuwe abonnement niet meer gratis is. Dus dat word € 4,99 extra betalen. Daarmee komt je op € 59,99 voor 100 mbit internet, 1 tv ontvanger en opnemen. 

Ik snap niet dat je € 77,79 betaald. Want ja, de nieuwe abonnementsvorm is vaak goedkoper. Niet altijd, maar vaak wel. Maar niet zoveel meestal. Kun je een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? Want misschien staat er toch nog iets bij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 juli 2025

Hoi Marlon,

Dankjewel voor de reactie - zie bijlage - helemaal niets extra (buiten Spotify maar die had ik er al buiten gehouden).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 juli 2025
Fonzie schreef:

Zie https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en klik dan even op Toon mijn persoonlijk advies. Ik had ook nog een oude dure abonnement, ik heb dat enkele dagen geleden gedaan en ben nu qua snelheid van 200/200 naar 500/500 gegaan + KPN TV+ en betaal nu 12 euro minder in de maand dus zeker de moeite waard ;-)

Goede tip! Thanks! Heb inmiddels ook een aanbod gehad voor de KPN TV + box, maar ben daar nog niet enthousiast over omdat wij momenteel 4 tv's in huis hebben die allemaal gebruik maken van de KPN ITV app en Wifi. Wil eigenlijk geen extra kastjes (tv in slaapkamer hangt bijv aan de muur waar geen plek voor kastje is). Ook zie ik dat je moet bijbetalen als je met meer tv's wilt kijken… dus waarschijnlijk is het handiger voor mij om nog even gebruik te blijven maken van de KPN ITV app en de 12 maanden korting van EUR 15 per maand te accepteren… 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 juli 2025
Marlon92 schreef:

Je betaald niet voor de ontvangers. Je betaald voor de dienst. De ontvangers heb je gratis in bruikleen. 

Als je 2 ontvangers hebt, dan heb je waarschijnlijk ook gratis opnemen. Gebruik je dat? Let op dat da bij het nieuwe abonnement niet meer gratis is. Dus dat word € 4,99 extra betalen. Daarmee komt je op € 59,99 voor 100 mbit internet, 1 tv ontvanger en opnemen. 

Ik snap niet dat je € 77,79 betaald. Want ja, de nieuwe abonnementsvorm is vaak goedkoper. Niet altijd, maar vaak wel. Maar niet zoveel meestal. Kun je een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? Want misschien staat er toch nog iets bij.

Hoi Marlon,

Dankjewel voor de reactie - zie bijlage - helemaal niets extra (buiten Spotify maar die had ik er al buiten gehouden).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38575 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2025

Hallo ​@MJM Bergen ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement per direct een heel stuk goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft (als je gebruik maakt van de ontvanger) voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

MJM Bergen schreef:

“ja, maar u betaalt ook voor de ontvangers” - maar 1) die gebruik ik niet (alles op smart tv via wifi) en 2) deze vallen volgens de factuur onder “gratis”. Ervaren meer mensen dit of heeft iemand dit wellicht kunnen laten corrigeren?

Je geeft aan dat je de ontvangers niet gebruikt. In dat geval kun je ervoor kiezen om helemaal geen ontvanger te nemen, de prijs wordt dan inderdaad 55,00 (42,50 voor internet en 12,50 voor TV). Wil je ook het opnemenpakket?, dan betaal je 4,99 extra. Spotify is ook extra en die prijs wijzigt niet : 21,99 

Al met al sowieso per direct een flinke besparing.    

• 6711 reacties
  • 31 juli 2025

Bijzonder duur abonnement zo.

F-secure? Gebruik je dat? Volgens mij zit dat er bij de nieuwe abonnementsvorm niet meer bij.

• Topper
  • 12 reacties
  • 31 juli 2025
MJM Bergen schreef:
Fonzie schreef:

Goede tip! Thanks! Heb inmiddels ook een aanbod gehad voor de KPN TV + box, maar ben daar nog niet enthousiast over omdat wij momenteel 4 tv's in huis hebben die allemaal gebruik maken van de KPN ITV app en Wifi. Wil eigenlijk geen extra kastjes (tv in slaapkamer hangt bijv aan de muur waar geen plek voor kastje is). Ook zie ik dat je moet bijbetalen als je met meer tv's wilt kijken… dus waarschijnlijk is het handiger voor mij om nog even gebruik te blijven maken van de KPN ITV app en de 12 maanden korting van EUR 15 per maand te accepteren… 

Je hoeft niet meerdere kastjes te nemen. Je krijgt er 1 die in je abonnement erbij zit, die laat je dan lekker in de doos en de TV’s blijf je dan gewoon de iTV app gebruiken. 

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 31 juli 2025

Heb inmiddels ook een aanbod gehad voor de KPN TV + box, maar ben daar nog niet enthousiast over omdat wij momenteel 4 tv's in huis hebben die allemaal gebruik maken van de KPN ITV app en Wifi.

Hoi ​@MJM Bergen . 1 kastje is genoeg. En je kunt KPN TV+ zelfs “app only” afnemen.

Hier ook 1 kastje op het toestel in de woonkamer. Slaap- en voorkamer via de app.

Ik heb 't kastje in de woonkamer omdat A ik radio wil hebben en B het net zoveel kost als '’app only'’.

Je kunt tot 2 televisies tegelijktijd gebruiken via de app. Je kunt op 4 ingelogd zijn.

Samsung, LG en Loewe tv's “nog” de iTV app. Overig al de TV+ app. Maar enige toegevoegde is geïntegreerde info over streamingdiensten. Maar daar is wel nog weer een apart abonnement op nodig natuurlijk.

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 31 juli 2025

Oh ja. En de oude abonnementen zijn veel duurder inderdaad. 

Mijn abonnement in 2011 was bij de start € 80 en ik had.

14 Mbps (abonnement 50 maar nog ADSL), 36 TV zenders in Standaard kwaliteit, dus geen enkele HD, vast telefoonnummer. 

Reken ook nog een flink aantal jaren inflatiecorrectie erbij en je betaald naar huidige maatstaven de hoofdprijs. 

Kom daar nu maar eens mee aan. Dat zou niemand nu accepteren. 

Reageer