Skip to main content
Vraag

Wifi Manager werkt niet op verschillende apparaten

• June 16, 2025
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb weer eens slechte wifi. Ik probeer de wifi manager te starten ( ik zit naast mn modem) maar die geeft na stap 2 of 3 aan dat ik niet verbonden ben met internet. Ik ben wel verbonden want mijn iPad werkt alleen maar op wifi. Ik ben dus gewoon verbonden met mijn thuisnetwerk maar de wifi manager blijft zeggen van niet. Ook met een telefoon geprobeerd maar geeft hetzelfde probleem. Hoe kan ik nu mijn wifi verbeteren? Ik zie namelijk ook mijn 2 superwifi punten niet meer als ik inlog op de router. Voorheen zag ik deze keurig staan, nu dus niet meer. De lichtjes op de punten branden groen dus zou goed moeten zijn. Ik wordt hier behoorlijk chagrijnig van! 

9 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Chantalw2, ik lees dat de Wifi Manager het niet wil doen op verschillende apparaten. Dat is niet handig.

Ik ben eerst even benieuwd: Het inloggen met je KPN ID in de Wifi Manager lukt wel, toch? Als jouw abonnement niet aan je KPN ID gekoppeld is, dan kan dit problemen in de Wifi Manager geven.

Dit kun je zo controleren: Log met jouw KPN ID in op de MijnKPN app. Zie je het abonnement daar niet staan, dan kan je je abonnement koppelen. Probeer daarna de Wifi Manager opnieuw. Zie je jouw abonnement wel in MijnKPN, dan weten we dat 't niet op dit punt vastloopt.

Verder ben ik ook benieuwd: Heb je witte of zwarte SuperWifi's? Welk modem heb je? Hoe zijn je SuperWifi's aangesloten op je modem?

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

Hoi, ja, ik kan inloggen in de wifi manager maar op het moment dat ik ga testen zegt hij dus dat ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk terwijl dat wel zo is. 
ja mijn abonnement is zichtbaar in de mijn kpn app. 
ik heb 2 zwarte wifi punten waarvan er 1 bekabeld zit en de ander draadloos, en 1 witte die ik erbij heb gezet omdat het onvoldoende lijkt met die twee zwarte maar die geeft continu oranje/ rood dus werkt ook niet lekker.  Ik heb een box12 modem
ik had eerst 8! Witte superwifi punten maar sinds jullie een update hebben gedaan aan het modem werkte er niks meer. Jullie konden toen niets voor mij doen dus heb ik twee nieuwe zwarte wifi punten moeten kopen. Nadat ik die had geïnstalleerd werkte het eigenlijk prima tot een week of 2 terug, wegvallende wifi, geen wifi of hele slechte wifi. Toen ik de zwarte punten had geïnstalleerd zag ik deze ook keurig staan als ik inlog op het modem, (zelfs welke apparaten er met welke punten waren verbonden) maar nu zie ik ze niet meer. Ik het modem al opnieuw laten opstarten, heeft niet geholpen… ben het spuugzat aan het worden met die wifi problemen! 

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

en sinds gister krijg ik dit….

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Och, wat rot dat het destijds zo gelopen is met je witte SuperWifi punten ​@Chantalw2 😥 en dat je verbinding steeds niet lekker werkt.

De Wifi Manager kan handig zijn om je te helpen je wifi te verbeteren, maar is eigenlijk vooral bedoeld voor situaties waarbij je geen wifiversterkers hebt. In dit geval heb je dus twee zwarte SuperWifi punten, dan kunnen we ons beter daarop focussen. Hoe zijn je SuperWifi punten aangesloten op je KPN Box 12? Hoe branden de lampjes? En hoe ervaar je slechte wifi: kan je specifieker beschrijven wat er gebeurt?

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Dat heb ik allemaal al verteld! 1 bekabeld en 1 draadloos en beide geven een groen lampje. Op plekken waar ik voorheen uitstekende wifi had is het nu maar 1 of 2 puntjes, en soms niks, heel erg instabiel dus. Hierdoor vallen continu onder andere mijn bewakingscamera’s uit en komen er een paar minuten later weer in of blijven uren offline om vervolgens vanzelf weer online te komen. Heel irritant 

zoals ook al gezegd zie ik mijn wifi punten ook niet meer gespecificeerd in mijn thuisnetwerk staan. Voorheen zag ik wel en zag ik ook welke apparaten daaraan verbonden waren. Ik zie nu alleen 3 extenders maar verder geen specificatie. 

en nee, ik heb niks anders dan voorheen. Geen andere apparatuur, geen andere plek voor de versterker of wat dan ook. Alles is gewoon hetzelfde behalve de kwaliteit / stabiliteit van de wifi! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zie het als een dubbele check: we weten in de Community alleen wat jij hier vertelt ​@Chantalw2. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is, zeker als je er ook last van hebt met de bewakingscamera's.

Je SuperWifi punten zijn nu dus groen, maar eentje werd ook steeds oranje of rood, toch? Was dat de bekabelde of de draadloos aangesloten SuperWifi?

Ik ben ook benieuwd naar welke versie van de firmware op jouw KPN Box 12 staat. De topologie, oftewel weergave van aangesloten en verbonden apparaten, is nog niet altijd kloppend. Daar wordt aan gewerkt maar het kan dus kloppen dat dat overzicht niet altijd juist is. Zie deze Product Update voor meer details daarover. Dat heeft overigens geen invloed op de werking van de apparaten.

Als je het gemakkelijker bepraten en/of uitleggen vindt, kan je ook een belafspraak maken voor hulp hierbij. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Alles wat je vraagt heb ik al antwoord op gegeven in deze post (lees het anders even terug Alexandra)… mijn Firmware is up to date…. belafspraak heeft geen zin, heb ik al 2 keer gedaan. Het enige wat wordt gedaan is mijn router opnieuw opstarten. Ik zie nu inmiddels wel weer mijn 2 wifipunten. Het werkt nog steeds niet stabiel maar het werkt beter dan eerst. Dit topic kan gesloten worden, heb hier niets aan, wil er ook geen energie meer instoppen en ben het zat. Ik zeg mijn abonnement op en ga naar een andere provider in de hoop dat het daar beter is. Jammer want was al  zo’n 30 jaar klant bij KPN maar het gebrek aan service breekt me nu echt op. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer dat het zo moet lopen ​@Chantalw2. Ter extra info, er zijn verschillende versies van de firmware in omloop, dus als je enkel aangeeft dat ‘ie up to date is, weet ik nog steeds niets. Vandaar onder andere deze vraag. Als jij ons niet helpt (aan de gevraagde antwoorden), kunnen wij jou ook niet goed helpen. In dat geval hoop ik dat je gauw een voor jou goed passende oplossing vindt.

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Ik heb overal antwoord op gegeven  maar jij blijft dezelfde vragen stellen! Ik ga geen 3x dezelfde antwoorden geven! Volgens de klantenservice die ik 2x aan de telefoon heb gehad is alles up to date dus daar ga ik dan vanuit. Ik heb al een veel beter en goedkoper alternatief gevonden. BedanktÂ