Skip to main content
Beantwoord

Verkeerde serie 19 jan op Veronica bij FBI, staat 4 en het moet 5 zijn

• 18 januari 2025
  • 24 reacties
  • 161 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+3

FBI: Prodigal Son

seizoen 4, aflevering 3

19 januari 22:45 ‧ 1u

veronica

zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_FBI_episodes

dit is dus seizoen 5 afl 3

en vorige week werd s5 afl 2 uitgezonden

En nu word door de seizoen opname voor S5 de opname niet gemaakt

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi Matthijs, de data in de gids krijgen wij vanuit een gidsbedrijf. Dat gidsbedrijf krijgt de benodigde informatie van de omroepen, en zet dat om naar data die onze EPG kan lezen. Daar kan iets in misgaan, vanuit de omroep, of vanuit het gidsbedrijf. Dus meldingen zoals dit zijn zeker waardevol. Bepaalde zaken kunnen we namelijk ook (laten) aanpassen, mits we dat op tijd te horen krijgen. Een verkeerd afleveringsnummer binnen een serie zoals je hier benoemt is aanpasbaar.

Maar, 1 dag van tevoren is, in het weekend, niet op tijd genoeg. Zoals je in een ander topic al verteld is, is dit in de basis een klant helpt klant Community en volgt een reactie vanuit een moderator na een dag of twee. We checken wel elk nieuw bericht dat binnenkomt. Dus als er iets is waar we wel iets mee kunnen, dan zullen we dat over het algemeen ook oppakken. Alleen, dat soort aanpassingen is niet in 5 minuten gedaan. Wij zetten dit door naar onze tv mensen, en die gaan ermee aan de slag. Als het iets is dat zij zelf kunnen aanpassen, dan kan het heel snel opgelost zijn. Maar als er vanuit gidsbedrijf of omroep nieuwe data moet komen, dan kan het een dag of meer duren. En in het weekend kunnen we de tv collega's hiervoor niet bereiken. 

Ik ga dit nog wel even naar ze doorzetten nu, misschien dat ze dit nog achteraf kunnen laten aanpassen zodat het voor mensen met serieopnames goed gaat. Maar dat is geen garantie. 

Bekijk origineel

24 reacties

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 18 januari 2025

Plan 'm i.i.g. los in.

Er gaat naar mijn idee inderdaad iets fout. Want bij Ziggo staat om 22:45 wel s5 a3.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 18 januari 2025

@PeterG 

Gaat me vooral om de kpn klanten met serie opname die het niet door hebben.

Zullen er niet veel zijn want het is een oude serie maar ik had wel een serie opname er voor

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 19 januari 2025

en nog een voorbeeld van afwijking

Dit \zijn de geplande opnames voor royal pains

Blijkbaaar is er iets gebeurd want er zijn dubbele geplande opnames op 23 en 24 januari en je herkend de foute aan het default plaatje (stel op bank)

Op de box staan de 3 “verkeerde/foute” opnames apart onder een aander seizoen, te wete S0

en op de box is het default plaatje een kpn logo

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • 19 januari 2025

Het gebeurd helaas vaker dat de zender verkeerde informatie doorgeeft.

KPN kan hier niets aan doen, zij zetten 1 op 1 door wat ze aangeleverd krijgen.

Dus in dit geval kan je het beste klagen bij Veronica.

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 19 januari 2025

Ik denk toch dat het niet aan Veronica ligt. Bij Ziggo klopt de informatie wel. ​@joop2011 .

Er gaat wat mis bij de epg leverancier die kpn gebruikt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 19 januari 2025

@PeterG ​@joop2011 

Ik gok dat er iets in de epg is veranderd wat tot deze “spook” opnames heeft geleid

Ik meld vooral het verschil tussen de 2 kpn systemen:

1. op de box staan de 3 spook opnames apart onder een 0 seizoen
  2. via de browser KPN TV: Opgeslagen  staan ze onder seizoen 3 tussen de normale geplande opnames

Ik verwijs nu naar royal pains en dit had ik in  een andere discussie willen zetten te veel tabs open

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 19 januari 2025

@joop2011 ​@PeterG 

Wat fbi betreft is het gewoon fout. En ziggo heeft als ontvangende partij van data ook een controlerende functie.

In dit geval horen de serie nr/afl nr en de titel niet bij  elkaar

En er is een gat in S5 van FBI. Zowel wat afl 3 betreft als ook datum

En de S4 aflevering is in zijn eentje

Dus op 3 manieren had kpn dit kunnen controleren

Daarnaar doet kpn misschien zelf de epg ik las dit: https://mena.nl/artikel/kpndochter-internedservices-neemt-redbee-en-fortytwo-over/

red bee is de vorige leverancier van ziggo

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • 20 januari 2025

Wat heeft Ziggo met KPN te maken?

Dit is het forum van KPN, niet van Ziggo.

Ik betwijfel of KPN of Ziggo controleren of de zenderlijsten die worden aangeleverd controleren.

Weet je hoeveel tijd dat kost met meer dan 100 zenders?

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 januari 2025

@joop2011  voor het verwerken en controleren van data gebruik je geautomatiseerde procedures.

En de controles leveren controle lijsten op.

• 3704 reacties
  • 20 januari 2025

KPN is alleen maar een doorgeefluik. Die geven alles gewoon klakkeloos door wat ze aangeleverd krijgen denk ik. Als zij dingen aan gaan passen, dan gaan ze zelf een beetje voor zender spelen. En dat is absoluut niet de bedoeling. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 januari 2025

@Marlon92 Iedereen maakt fouten en dus moeten eer controles zijn. En na controles die fouten signaleren  overleg je met de aanleverende partij.

Nu heb je een fout in de epg waardoor de seizoen opname dat programma niet opneemt.

• 3704 reacties
  • 20 januari 2025
matthijs peters schreef:

@Marlon92 Iedereen maakt fouten en dus moeten eer controles zijn.

Ja, controles door de partij die de fouten maakt. Niet door KPN. Zoals ik al schreef: KPN is doorgeefluik. Meer niet.

matthijs peters schreef:

En na controles die fouten signaleren  overleg je met de aanleverende partij.

Nu heb je een fout in de epg waardoor de serie opname dat programma niet opneemt.

Dat beschouwd KPN gewoon niet als hun probleem denk ik. Het komt door de aanleverende partij. Niet door hun.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 januari 2025

@Marlon92 

Tja maar voor kpn zijn klagende klanten (zoals ik) over niet correct werkende seizoen opnames weer een probleem. Tijd is geld zowel in vooraf oplossen als ook in achteraaf repareren dan wel goed praten.

• 3704 reacties
  • 20 januari 2025

Doet KPN achteraf repareren en goedpraten dan? Volgens mij doen ze er helemaal niks aan. Maar ik kan iets gemist hebben...

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 januari 2025

• 3704 reacties
  • 20 januari 2025
matthijs peters schreef:

Dat is geen fout in de gids door verkeerde zender informatie. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 januari 2025

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28490 reacties
  • Antwoord
  • 20 januari 2025

Hoi Matthijs, de data in de gids krijgen wij vanuit een gidsbedrijf. Dat gidsbedrijf krijgt de benodigde informatie van de omroepen, en zet dat om naar data die onze EPG kan lezen. Daar kan iets in misgaan, vanuit de omroep, of vanuit het gidsbedrijf. Dus meldingen zoals dit zijn zeker waardevol. Bepaalde zaken kunnen we namelijk ook (laten) aanpassen, mits we dat op tijd te horen krijgen. Een verkeerd afleveringsnummer binnen een serie zoals je hier benoemt is aanpasbaar.

Maar, 1 dag van tevoren is, in het weekend, niet op tijd genoeg. Zoals je in een ander topic al verteld is, is dit in de basis een klant helpt klant Community en volgt een reactie vanuit een moderator na een dag of twee. We checken wel elk nieuw bericht dat binnenkomt. Dus als er iets is waar we wel iets mee kunnen, dan zullen we dat over het algemeen ook oppakken. Alleen, dat soort aanpassingen is niet in 5 minuten gedaan. Wij zetten dit door naar onze tv mensen, en die gaan ermee aan de slag. Als het iets is dat zij zelf kunnen aanpassen, dan kan het heel snel opgelost zijn. Maar als er vanuit gidsbedrijf of omroep nieuwe data moet komen, dan kan het een dag of meer duren. En in het weekend kunnen we de tv collega's hiervoor niet bereiken. 

Ik ga dit nog wel even naar ze doorzetten nu, misschien dat ze dit nog achteraf kunnen laten aanpassen zodat het voor mensen met serieopnames goed gaat. Maar dat is geen garantie. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 januari 2025

@Erik van KPN 

Rn daarom zijn geautomatiseerde controles zoal;s de 3 die ik hierboven schetste van belang voor zowel de kpn (betrouwbaaarheid epg, vertrouwen klant) als voor de klant (seriie opname die wel werkt) 

En in het kader van opnames noem het geen serie opname als het slechts een seizoen opname is (betrouwbaarheid).

Wat ook zal schelen als de opnames en geplande opnames niet in aparte lijsten staan maar in 1 lijst zodat je als klant makkelijk met visuele controle kunt zien of er geen gaten zijn in het seizoen

ander probleem is dat klanten maar 1 week vooruit kunnen zien dus de reactie tijd is er nauwelijks vanuit klant naar kpn naar ...

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 21 januari 2025

@Erik van KPN 

ik heb maandag interned services (kpn dochter) telefonisch gesproken en zij doen de epg en de cloud voor de tv afdeling

Titel is ondertussen aangepast naar S5 maar staat bij mij niet onder de serie opname.

Ik had de opname van de s4 variant al met de hand opgenomen titel is daar wel aangepast

Maar of de klanten met serie opname ook achteraf de opname  hebben gekregen kan ik niet beoordelen

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 21 januari 2025

Niet achteraf. Dat kan niet, want dan komt het niet meer voorbij. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 21 januari 2025

@PeterG 

ik heb op mijn box bij mijn losse fbi opname s5 gezien (tv staat nu uit)

was al verbaasd daarover want bij ziggo leidde dat soort acties tot kapotte opnames

In de browser word geen serie/afl nr getoond

ook weer 1 van die inconsistenties tussen box en browser interface

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28490 reacties
  • 30 januari 2025
matthijs peters schreef:

@Erik van KPN 

Titel is ondertussen aangepast naar S5 maar staat bij mij niet onder de serie opname.

Ik had de opname van de s4 variant al met de hand opgenomen titel is daar wel aangepast

Maar of de klanten met serie opname ook achteraf de opname  hebben gekregen kan ik niet beoordelen

Dat is dus een illustratie van wat ik bedoel. Het aanpassen van dit soort dingen is niet met één dingetje gedaan. Het is niet alleen een 4 naar een 5 veranderen, er komt wat meer bij kijken om te zorgen dat het dan ook in de serieopnames goed gaat. Naar ik begrijp is dat ook niet meer gelukt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 30 januari 2025

@Erik van KPN 

Jullie konden het niet tijdig op lossen (werken ook niet op zondag)

Dus ik had de opname zelf al met de hand ingepland

dus ik kan niet zien wat de aanpassing gedaan heeft voor de serie opname

Stond bij mij niet onder de serie opname maar misschien zag jullie systeem dat ik het al zelf had opgenomen

Reageer