Skip to main content
Beantwoord

Aansluiting Sagemcom DIW7022 op Philips 40PFL9705H/12 lukt niet met KPN EEN abonnement

• 2 november 2024
  • 20 reacties
  • 266 keer bekeken

Heb KPN Experia Box 12b een KPN Een Zakelijk abonnement.

Vrijdagmiddag 25-10-2024 de Sagemcom DIW7022 van KPN gekregen en aangesloten volgens instructies op Philips 40PFL9705H/12. Kastje werkte en er werd een update geïnstalleerd. Daarna volgde een foutmelding Server not found. Op de achtergrond was het bekende KPN TV menu te zien.
Navraag bleek aansluiting bij KPN nog niet geactiveerd te zijn. Inmiddels is aansluiting met Sagemcom DIW en bijbehorend serienummer door KPN geactiveerd alleen op de TV verschijnt nu steeds de foutmelding geen videoverbinding. Dit kastje getest bij buren met KPN glasvezel aansluiting en daar werkt dit geleverde kastje prima. Volgens medewerker KPN Zakelijk ligt het aan de TV, want de Philips 40PFL9705H/12 is van 2012-2013 en te oud. Merkwaardig want kastje werkte de eerste keer prima met draadloze verbinding met Experia Box 12b alleen kwam er een foutmelding server not found.

Weet iemand of de opmerking van de helpdesk van KPN klopt en dat deze TV te oud is voor de Sagemcom DIW7022 of moet er iets in de Experiabox 12b veranderd worden of in de instellingen van de TV? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @Philips 40PFL9705H12, welkom op onze community! Ik denk dat je met deze vraag het beste bij mijn zakelijke collega's op 0800-0403 kunt zijn.
Inhoudelijk is dit forum bedoeld voor consumenten of klanten met een kleinzakelijk abonnement.

Ik zie hierboven nog wel een hoop goede tips en opmerkingen staan trouwens.
Ben je er met mijn collega's nog uit gekomen?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1305 reacties
  • 3 november 2024
Philips 40PFL9705H12 schreef:

Volgens medewerker KPN Zakelijk ligt het aan de TV, want de Philips 40PFL9705H/12 is van 2012-2013 en te oud. Merkwaardig want kastje werkte de eerste keer prima met draadloze verbinding met Experia Box 12b alleen kwam er een foutmelding server not found.

Dat lijkt me inderdaad kul van de helpdesk. En dat je die foutmelding zag zegt volgens mij ook genoeg.

op de TV verschijnt nu steeds de foutmelding geen videoverbinding.

Klinkt alsof de televisie niet op de goede HDMI-ingang staat? Of dat de HDMI-kabel niet goed is aangesloten na je bezoek aan de buren?

Als instellen van de KPN afstandsbediening op de televisie goed gelukt is (als televisie aan/uit en  volume werken) dan kun je hopelijk ook het bron-knopje linksonder gebruiken om de goede ingang te kiezen. (Na indrukken worden tijdelijk ook de pijltjes en OK naar je televisie gestuurd om een keuze te maken; je ziet dan een rood lampje in plaats van groen lampje op de KPN afstandsbediening. Of soms kun je dat bron-knopje meerdere keren indrukken om de volgende ingang te kiezen.)

Als dat niet lukt, dan met de Philips afstandsbediening de goede bron kiezen. (Via het huisje en dan de goede bron kiezen.)

Met een beetje geluk schakelt de televisie ook automatisch om als je in de TV+ Box HDMI CEC aanzet (in de beeldinstellingen) en in de televisie EasyLink aanzet (zie 4.4 in je handleiding). Ik heb bij ongeveer dezelfde televisie gezien dat het dan best lang kan duren voordat er beeld is. Dan is de TV+ Box allang wakker maar de televisie nog steeds op zwart.

Enorm bedankt voor de snelle en gedetailleerde reactie.

Je advies heb ik opgevolgd echter nog zonder resultaat.

KPNDIW7022 groen lampje brand vervolgens de afstandsbediening van KPN
Stap 1: TV knop ingedrukt
Stap 2: zTV knop ingedrukt
TV Beeld   geen video signaal
Stap 3: Bronknop ingedrukt
Philips TV menu verschijnt
Afstandsbediening KPN werkt niet verder in Philips TV menu

Afstandsbediening Philips (huisje/home) selecteer digitale ontvanger (HDMI 1 en ingesteld met Philips HDMI1-ARC en EasyLink)
Stap 4: Philips afstandsbediening knop ok (onder digitale ontvanger met HDMI 1)
TV beeld:  geen video signaal

Doe ik iets fout?

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 915 reacties
  • 3 november 2024

Is de KPN decoder ook daadwerkelijk aangesloten met een HDMI kabel op HDMI poort 1 van de TV?

ja en de kabel is gelabeld met Ultra HDMI :) en werd meegeleverd met de DIW7022

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4999 reacties
  • 3 november 2024

@Philips 40PFL9705H12 Ben jij zeker dat jij de juiste ontvanger heb? De ontvanger werkt bij jouw buren misschien omdat ze een normale abo hebben. Bij MKB EEN abo hoort een andere TV abo/ontvanger met minder zender maar meer mogelijkheden (b.v. eigen logo).

Bedankt zal morgen maar weer eens bellen met KPN Zakelijk, want de oude ontvanger die ik nog heb liggen daarvan hebben zij het serienummer afgemeld en die werkt dus zo wie zo niet

• 6717 reacties
  • 3 november 2024

Volgens dit topic:

Hoor je geen 7022 ontvanger te hebben bij een KPN EEN abonnement. 

Vanochtend de andere TV Ontvanger aangesloten die hoort bij het KPN Een Zakelijk abonnement en het KPN Logo kwam als eerste en daarna de verbinding met de vraag naar gebruikersnaam en wachtwoord alleen het menu wat  daarbij staat reageerde niet op de afstandsbediening van KPN en ook niet op die van Philips.

Na terug  te zijn gegaan naar hoofdmenu met knop Home/Thuis op de KPN afstandsbediening en weer naar TV Ontvanger met HDMI 1 te gaan is alles weer in de stress. geen video signaal

Zal dit meenemen in mijn evaluatie naar KPN toe. Dus het werkte en hoe zo nieuwe tv kopen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5279 reacties
  • 4 november 2024

Niet voor het een of ander maar hoe is dit geregeld? Als u KPN EEN besteld zit hier eigenlijk altijd een monteur bij. Ik zie hier problemen die u ondervindt en herken deze inderdaad bij KPN EEN TV maar kan niet 1.2.3 uitleggen hoe u dit zelf kan oplossen. Bel 0800-0403 en vraag om een monteur, dan komen we de tv installeren en zorgen we dat dit werkt. 

Verder bent u nu op het forum waar we elkaar helpen met vooral consumenten producten, veel van de tips zijn goed maar sommige ook absoluut niet van toepassing omdat tv+ en zTV verschillende producten zijn.

• 6717 reacties
  • 4 november 2024

Vanochtend de andere TV Ontvanger aangesloten die hoort bij het KPN Een Zakelijk abonnement...

Aha, je hebt dus wel de goede tv ontvanger ook? Hoe kom je dan aan de 7022?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5279 reacties
  • 4 november 2024
Marlon92 schreef:

Vanochtend de andere TV Ontvanger aangesloten die hoort bij het KPN Een Zakelijk abonnement...

Aha, je hebt dus wel de goede tv ontvanger ook? Hoe kom je dan aan de 7022?

zTV bij KPN EEN maakt ook gebruik van de sagecom 7022. 

Met de tv ontvanger van KPN Een Zakelijk heb ik haperend beeld. Bij het opstarten van de tv komt binnen 15 minuten een tijdelijke onderbreking en gaat het scherm op zwart. Na 2 of 3 seconden is het beeld weer terug of zegt “geen videoverbinding”. In dat laatste geval alles opnieuw opstarten, maar je bent dan wel uit een stukje van de uitzending en dat is meestal een film. En dit herhaalt zich nog een aantal keren in tijd als je bijvoorbeeld een film van twee uur of langer terugkijkt of rechtstreeks.

Een medewerker bedacht dat de oplossing de TV ontvanger DIW7022, maar die wordt gegeven aan consumenten en mensen met een KPN Klein MKB abonnement. Zoals door iemand al terecht werd aangegeven bij de KPN Zakelijk Een heb je minder zenders en kun je ook geen abonnementen op pakketten afsluiten. 

Dan maar liever die storingen voor lief nemen dan het geneuzel wat ik er na van heb. Maar eerst moet alles met oude kastje wel weer werken in plaats van een nieuwe TV te kopen….

• 6717 reacties
  • 4 november 2024
Ik_Combineer schreef:

Is dat pas veranderd dan? Volgens de link naar een topic van 7 maanden geleden is dat niet zo namelijk. In dat topic heb je zelf ook gereageerd. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5279 reacties
  • 4 november 2024
Marlon92 schreef:
Ik_Combineer schreef:

Is dat pas veranderd dan? Volgens de link naar een topic van 7 maanden geleden is dat niet zo namelijk. In dat topic heb je zelf ook gereageerd. 

Zeker, ook is er een nieuwe afstandsbediening voor. De Comfort+ afstandsbediening voor de tv+ gebruiken we bij zTV. Daarom is het voor @Philips 40PFL9705H12 niet handig om op dit forum zijn probleem aan te kaarten omdat we dan consumenten en zakelijke dingen door elkaar gaan halen en uiteindelijk niemand geholpen word. Bellen met 0800-0403 is de juiste weg.

Met de tv ontvanger van KPN Een Zakelijk heb ik haperend beeld. Bij het opstarten van de tv komt binnen 15 minuten een tijdelijke onderbreking en gaat het scherm op zwart. Na 2 of 3 seconden is het beeld weer terug of zegt “geen videoverbinding”. In dat laatste geval alles opnieuw opstarten, maar je bent dan wel uit een stukje van de uitzending en dat is meestal een film. En dit herhaalt zich nog een aantal keren in tijd als je bijvoorbeeld een film van twee uur of langer terugkijkt of rechtstreeks.

Een medewerker bedacht dat de oplossing de TV ontvanger DIW7022, maar die wordt gegeven aan consumenten en mensen met een KPN Klein MKB abonnement. Zoals door iemand al terecht werd aangegeven bij de KPN Zakelijk Een heb je minder zenders en kun je ook geen abonnementen op pakketten afsluiten. 

Dan maar liever die storingen voor lief nemen dan het geneuzel wat ik er na van heb. Maar eerst moet alles met oude kastje wel weer werken in plaats van een nieuwe TV te kopen….

Dit is onjuist, bij zTV kunnen er gewoon espn en erotiek pakketten worden afgesloten. Ook voor KPN EEN  wordt de sagecom 7022 uitgeleverd. Dit is niet voorbehouden aan consumenten of kleinzakelijk.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4999 reacties
  • 4 november 2024
TDN schreef:

Op mijn werk wordt een TV Decoder met afgerond hoeken gebruik voor MKB TV (volgens mij is het een Arris)

Ik_Combineer schreef:

Dit is onjuist, bij zTV kunnen er gewoon espn en erotiek pakketten worden afgesloten. Ook voor KPN EEN  wordt de sagecom 7022 uitgeleverd. 

Op Mijn KPN zakkelijk kan ik alleen ESPN en Ziggo Sport toevoegen, maar het kan zijn dat het nog de oude TV Interactief is en niet de nieuwe TV+ platform.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16686 reacties
  • Antwoord
  • 5 november 2024

Hoi @Philips 40PFL9705H12, welkom op onze community! Ik denk dat je met deze vraag het beste bij mijn zakelijke collega's op 0800-0403 kunt zijn.
Inhoudelijk is dit forum bedoeld voor consumenten of klanten met een kleinzakelijk abonnement.

Ik zie hierboven nog wel een hoop goede tips en opmerkingen staan trouwens.
Ben je er met mijn collega's nog uit gekomen?

Vrijdagochtend 8-11-2024 zal een monteur, technicus namens KPN Een Zakelijk op bezoek komen om het probleem al dan niet te verhelpen.

Wij zullen zien wat dat gaat opleveren….

Keurig de KPN monteur is vanochtend geweest en het is ook de monteur niet gelukt om het tv signaal op zijn meegenomen kastje binnen te halen en wordt het dus een nieuwe tv aanschaffen hoewel alles drie weken geleden nog werkte. Bedankt medewerker KPN voor het opsturen van de KPN Sagemcom DIW7022 en het aansluiten daarvan met upload en vervolgens blokkade. De KPN DIW7022 is uitgerust met 2 verschillende software modules. De consumenten versie en een zakelijke versie. Start je de tv ontvanger op dan schakelt automatisch het signaal naar de software voor consumenten. Je hoeft als kijker niets te doen, want je hebt meteen TV beeld. Maar voor de Zakelijke gebruiker… die moet eers 988 op de afstandsbediening intoetsen en komt dan in het menu voor de zakelijke gebruiker waar je je moet aanmelden met je username en wachtwoord…. Zover kwam het afgelopen week nog even op de oude tv ontvanger, maar de afstandsbediening werkte niet meer op de oude tv ontvanger zodat ik niet mijn username kon invullen met bijbehorend wachtwoord. Schade nieuwe tv al gauw € 1599

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1305 reacties
  • 10 november 2024

Oei, ik zie echt niet hoe een ontvanger de HDMI-ingang of de verwerking van het HDMI-signaal van een televisie kapot kan krijgen. Als dat is wat KPN zegt dat er aan de hand is. Want hoe verklaren ze het anders dat je eerst wel de foutmelding kon zien, en nu niks meer?

Tenzij de aansluiting los is gaan zitten (er intern in je televisie iets afgebroken is). Dus: heb je het al eens met een andere HDMI-ingang geprobeerd? Of tenzij er magisch instellingen voor die HDMI-ingang in je televisie veranderd zijn. Ook dan zou gebruik van een andere HDMI-ingang misschien helpen, of misschien een fabrieksreset van je televisie?

En je kunt dus ook niet terug naar een type ontvanger zoals je die drie weken geleden had? (Zijn er voor dat ding geen vervangende afstandsbediening meer?)

En voordat je een nieuwe televisie gaat kopen: heb je overwogen om niet alleen de ontvanger maar ook je huidige televisie even naar de buren te slepen?

Wijsgeer Arjan van B hartelijk dank voor je reactie en suggesties.

Je laatste suggestie om met de tv onder mijn arm bij de buren binnen lopen en daar aansluiten heb ik nog niet gedaan en eerlijk gezegd ook niets eens aan gedacht :) 

Voor de zekerheid heb ik de scartkabel van de videorecorder gisteravond nog een geprobeerd en video aan is gewoon plug en play op de tv. Hoef met de afstandsbediening geen keuze aan te geven. Video speelt af dan meteen beeld en geluid. 

Ik heb een HP Elite x2 G4 en met een USB-C naar HDMI (TV) kabel en tot voor drie weken terug werkte die allemaal uitstekend. Kon zelfs webinars vanaf de laptop op de TV in grootbeeld bekijken. Geluid gaat via Bluetooth rechtstreeks naar de versterker. Dit doet het nu ook niet meer. Zodra ik de USB-C naar HDMI kabel uit mijn laptop haal verspringt het beeld met resolutie (1920x1080) naar 4k van de laptop.
Dat betekent dat de laptop de Philips TV wel gevonden heeft en dat wordt ook in Windows 11 Pro aangegeven, maar nu gaat het signaal niet naar de TV en dat geldt voor alle drie de HDMI ingangen van de TV. 

Je zou haast gaan denken dat er hardware matig iets kapot is gegaan met de HDMI poorten, een ingebouwde chip bijvoorbeeld. Software matig kan ik mij niet voorstellen, want ik heb de tv ook diverse keren teruggezet naar fabrieksinstellingen zonder succes met de HDMI poorten. Wel werken alle overige aansluitingen bedraad en draadloos van de tv.

Op weg naar Black Friday denk ik ….