Skip to main content
Beantwoord

Alleen NPO 1, 2 en 3 na update

• 30 januari 2025
  • 39 reacties
  • 1993 keer bekeken

Toon eerste bericht

• Nieuwkomer
  • 31 januari 2025

Ik heb nog steeds exact hetzelfde probleem. De Experia 12 box is al meerdere keren opnieuw opgestart.

Een fabrieksreset heeft het probleem opgelost.

Erik van KPN schreef:

​@Bob van thuis, met een eigen modem, kijk dan even naar IGMP settings, en vooral wat je ingevuld hebt bij het subnet. Als daar specifieke IP-adressen ingevuld zijn, verwijder deze en vervang het door 0.0.0.0/0.

Hi Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat het support voor eigen hardware minimaal is. Maar hoop dat we het toch kunnen oplossen, daarom stuurde ik ook de de info van de streams mee.

0.0.0.0.0/0 stond al als default (ik had nog probeert de IP-adressen te gebruiken die alleen nodig waren, maar die maakte geen verschil)

Het heeft jaren gewerkt, dus dan is de vraag bij wie is er wat veranderd. Ik heb iig geen updates uitgevoerd rond  30 januari 2025. Het is dus goed te weten als er wat aangepast, zodat we dit kunnen debuggen.

Gezien de streams in hetzelfde /24 subnet liggen, is het voor dit netwerk niet aannemelijk dat de fireware-rules hier dwars liggen.

(de streams worden ook aangevraagd en gestart, de tijdsbalk gaat ook lopen. Was is het technische verschil tussen 1,2,3,661,662,663 en de rest?)

• Deelnemer
  • 2 februari 2025

een volledige reset van V10 en vervolgens een herstart van de TV ontvanger heeft ook hier geholpen.

Eindelijk weer meer beeld dan alleen NPO 1, 2 en 3.

Niet te vaak zo'n update doen beste KPN ;-)

• Nieuwkomer
  • 3 februari 2025

Ik heb dit probleem nu ook. Of mogelijk kom ik er pas na een paar dagen achter - ik kijk niet zo veel live tv.
Ik hoop toch echt dat er een oplossing bij KPN in de maak is, anders dan klanten een factory reset van de modem te laten uitvoeren. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik al mijn wifi gastnetwerken, DHCP leases enz allemaal weer opnieuw zou moeten gaan instellen.

​@Erik van KPN: is er zicht op een oplossing aan zijde KPN? Kan ik niet iets whitelisten, zodat de controle op welke zenders ik recht heb toch weer kan gebeuren?

Arend-paul Spijkerman
Nieuwkomer

Ik heb dit probleem sinds donderdag op beide TV boxen,  alleen nederland 1,2,3 en radio. voordat ik een factory reset van het modem zou proberen wilde ik eerst de dingen die ik in het modem ingesteld had opschrijven.  Zoals IRC toevoegen aan de firewall .. en hoe de home server geconfigureerd is.  Maar nu kom ik ook al niet meer in het modem. 1x .. en daarna krijg ik alleen maar Timeouts op mijnmodem.kpn 

Kan het ook iets te maken hebben met dat pas geleden de firmware van het modem ook geUpdate is.  Toen is de hele layout veranderd in het modem en moest ik alles weer opnieuw instellen kwa firewall en homeserver. Maar nu ben ik bang dat als ik het modem reset ik er niet ik meer inkom en de firewall niet kan aanpassen. En sinds de nieuwe fireware in het modem is gekomen kan de HP laserprinter niet meer via wifi met het modem verbinding maken,  bliijkbaar heeft het modem een nieuwe wifi standaard gekregen of iets dergelijks.  Maar ik heb de printer met een ethernet kabel op het netwerk aangesloten en nu kunnen we weer printen.

Erik van KPN
Moderator
Siem684 schreef:

Ik heb dit probleem nu ook. Of mogelijk kom ik er pas na een paar dagen achter - ik kijk niet zo veel live tv.
Ik hoop toch echt dat er een oplossing bij KPN in de maak is, anders dan klanten een factory reset van de modem te laten uitvoeren. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik al mijn wifi gastnetwerken, DHCP leases enz allemaal weer opnieuw zou moeten gaan instellen.

​@Erik van KPN: is er zicht op een oplossing aan zijde KPN? Kan ik niet iets whitelisten, zodat de controle op welke zenders ik recht heb toch weer kan gebeuren?

Als jij een modem van ons gebruikt, en je ervaart dit probleem nu nog, dan is er geen andere oplossing dan een factory reset van je modem, ​@Siem684.

​@Arend-paul Spijkerman, ik verwacht dat in jouw geval een reset juist ook de issues gaat oplossen die je ervaart met het inloggen e.d. We zien dat soms na de update dingen wat in de war kunnen zijn. Een reset is daarin dan ook over het algemeen de oplossing om even vers te beginnen en alles weer netjes op een rijtje te krijgen. Als je daarna nog steeds problemen ervaart met je modem en internetdingen, maak daarvoor dan een eigen topic aan.

​@Bob van thuis, als jij met je eigen modem op dit moment nog problemen ervaart, dan is ook een eigen topic handiger. Zoals ik eerder aangaf, we hebben hier wat meer meldingen over gezien bij mensen met een eigen modem. En als dat subnet aanpassen niet de oplossing is, dan is er wellicht wat anders aan de hand. Maar dat zit hem dan waarschijnlijk niet helemaal op hetzelfde vlak als het probleem dat de mensen met een KPN modem ervaarden. 

Arend-paul Spijkerman
Nieuwkomer

Ok..    Ik heb een pinnetje een minuut in het reset gat van de ik neem aan V10 gestoken heb heb weer TV.

Inloggen op het modem is ook opgelost,  als ik naar  mijnmodem.kpn wilde gaan dan zette browsers op verschillende machines er https voor wat resulteerd in een timeout, maar vaak als je er zelf http er voor zet werkt het vaak wel.  Of als je op het http://mijnmodem.kpn link klikt in de password manager werkt het altijd.

Modem geconfigureerd en servers en programmas werken weer.

• Deelnemer
  • 5 februari 2025

ik ga direct naar 192.168.2.254. Wist niet dat URL http://mijnmodem.kpn bestond.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 18 februari 2025

Probleem is weer terug. Heb vanochtend modem (V10) moeten resetten en Arris moeten herstarten.

Gisteravond geen beeld/geluid bij het afspelen van opnames ouder dan zondag (zaterdag en eerder). Geen TV-probleem gisteravond. Afspelen werkt ook weer. De TV+-app had dat afspeelprobleem gisteravond niet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, goed dat je even meld dat het weer mis ging 😕 Was het na de herstart wel direct weer in orde ​@jojootje?

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 18 februari 2025
Maja van KPN schreef:

Hmm, goed dat je even meld dat het weer mis ging 😕 Was het na de herstart wel direct weer in orde ​@jojootje?

Pas na de herstart van de Arris, die had het probleem nog na de reset van het modem. Arris is van vrijdag tot zondag middag van de stroom geweest ivm klussen thuis. Het modem is online gebleven.

• Nieuwkomer
  • 30 maart 2025

Ik heb ook dit probleem. Heb al maanden alleen npo1,2 en 3. Heb nu reset gedaan door paperclip in modus te doen. Heeft niet geholpen, misschien niet goed gedaan? 

Er is een goede proces omschrijving? Ik heb er namelijk weinig verstand van. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 31 maart 2025

De paperclip minstens 30 seconden in dat gaatje drukken, totdat de lichtjes uit en weer aan gaan. Als het modem na ca 5-10 minuten weer is opgestart en je weer internet hebt, de tv-box 1minuut van de stroom af en weer aan zetten. Zo niet KPN bellen.

• Nieuwkomer
  • 1 april 2025

Allemaal gedaan en helaas nog steeds alleen maar npo 1,2 en 3. Ik ga bellen....

Reageer