Skip to main content
Beantwoord

Bestaande klanten betalen meer voor minder🄓

• 19 januari 2025
  • 34 reacties
  • 645 keer bekeken

KPN wil graag nieuwe klanten terwijl ze de oude klanten verplichten om elders een betere contract te laten afsluiten.  Ik betaal nu 80 euro voor internet 200 mbit en kan 5 euro korting krijgen als ik mijn contract met een jaar verleng maar moet 12,95 betalen om van 200 mbit naar 1000 mbit te gaan.

bij Odido ga ik 65 euro betalen voor tv en 1000 Mbit waarvan het eerste jaar 35 euro.

ik ben ondertussen jarenlang te veel betaald bij kpn en voel me een beetje opgelicht.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Martin 1975 ,

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met ƩƩn jaar. (62,50 voor het door jou genoemde TV en internet 200 Mbit of 65,00 voor TV en internet 1000 Mbit)

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bekijk origineel

34 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2025

Hallo ​@Martin 1975 ,

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met ƩƩn jaar. (62,50 voor het door jou genoemde TV en internet 200 Mbit of 65,00 voor TV en internet 1000 Mbit)

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 januari 2025

Ik heb 3 tv box + en 3 wifi versterkers nodig daardoor wordt mijn abonnement duurder dan ik nu heb dus nogmaals jullie willen nieuwe klanten hebben en bestaande klanten laten jullie naar een ander gaan. 

wat ik ook invul maar als nieuwe klant betaal je veel minder voor meer. KPN verplicht mij hierdoor over te stappen erg jammer dit.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8688 reacties
  • 19 januari 2025
Martin 1975 schreef:

Ik heb 3 tv box + en 3 wifi versterkers nodig daardoor wordt mijn abonnement duurder dan ik nu heb dus nogmaals jullie willen nieuwe klanten hebben en bestaande klanten laten jullie naar een ander gaan. 

wat ik ook invul maar als nieuwe klant betaal je veel minder voor meer. KPN verplicht mij hierdoor over te stappen erg jammer dit.

Beste ​@Martin 1975 KPN verplicht je tot niets.

Wifi versterkers koop je of huur je.

Bij huur wordt je abo ongeveer €7,50 per maand duurder, bij koop zijn ze je eigendom en gaat je maandprijs niet omhoog.

Als alternatief voor de extra TV+boxen kun je ook kijken via de KPN-apps op een geschikte TV, dat kost niets extra.

Nieuwe klanten betalen na een bepaalde termijn ook gewoon de standaard prijs, net als jij.

Het enigste voordeel dat je kan halen is jaarlijks opnieuw overstappen of bellen voor een verlengaanbod met wat korting.

Succes.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 19 januari 2025
Martin 1975 schreef:

Ik heb 3 tv box + en 3 wifi versterkers nodig daardoor wordt mijn abonnement duurder dan ik nu heb

Tsjaa, je kunt jouw abonement zo uitgebreid maken als je zelf wil. Hoe meer aanvullende opties, hoe duurder het wordt.

Maar in principe kun je voor 55,00 euro per maand klaar zijn. (42,50 internet + 12,50 TV)

Aan jou de keus.

Jaarlijks wisselen van provider is de goedkoopste oplossing, maar geeft (wat mij betreft) veel gedoe.  

• 3845 reacties
  • 19 januari 2025
Martin 1975 schreef:

KPN verplicht mij hierdoor over te stappen erg jammer dit.

KPN verplicht jou tot niks. Nieuwe klanten krijgen welkomskorting. En bestaande klanten niet. Dat is ook logisch. Andere providers doen precies hetzelfde. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 19 januari 2025

Martin 1975 schreef:

Verplichten is een groot woord maar dat je met "provider-hoppen" goedkoper uit bent is inderdaad het geval. Als geld het enige is waar het je om te doen is, dan moet je het vooral niet laten om over te stappen. Het is het marketingmodel van de providers die dit in de hand werkt en dus is het ook simpelweg hun eigen schuld als abonnees daardoor wisselen van provider. Helaas is het marketingmodel nog altijd gericht op het verkrijgen van nieuwe abonnees en niet op het behouden van bestaande abonnees. De aanbiedingen die bij verlengen door KPN (en andere providers) geboden worden vallen in het niet bij de win die te behalen is bij het overstappen. 3 maanden €5,- bij verlengen met 1 jaar en 6 maanden €7,50 bij verlengen met 2 jaar staan natuurlijk niet in verhouding met 9 maanden €17,50 korting bij verlengen met 2 jaar en 6 maanden €17,50 korting bij een 1Gbps abonnement.

Wat ook sprekend is in deze is het feit dat een nieuwe klant relatief minder korting krijgt bij langere abonnementen terwijl een bestaande klant juist gepaaid wordt om zo lang mogelijk bij te tekenen door een relatief hogere korting te geven bij een langere contractduur.

Bij het komen tot deze constatering heb ik besloten nog even niet in te gaan op dat verlengaanbod.

• 3845 reacties
  • 19 januari 2025

Ik ga ook niet in op dat verlengaanbod. Voor 2 jaar wil ik sowieso al niet. En voor 1 jaar stelt het niks voor. Met hetzelfde gemak komt KPN deze zomer weer met een nieuwe abonnementsvorm met lagere prijzen waar je naar over kunt stappen. Heb je net verlengd, dan kan dat dus niet.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 346 reacties
  • 19 januari 2025
Martin 1975 schreef:

…… jullie willen nieuwe klanten hebben en bestaande klanten laten jullie naar een ander gaan…….

Wat bedoel je eigenlijk met ā€˜jullie’…??
Denk je dat wij van KPN zijn?? 

Dat zijn wij niet, we zijn over het algemeen klanten van KPN en zijn hier om andere klanten te helpen met probleempjes en geven tips en trucs. Af en toe komt er een Moderator van KPN bij om bepaalde problemen op te lossen. Zij zullen er echter niet voor zorgen dat je een hogere korting krijgt dan welke andere klant dan ook. 
Succes bij een andere provider en tot volgend jaar maar weer, want daar krijg je na een jaar ook niet die korting die je eist. 

PeterG
Superuser
  • 61791 reacties
  • 19 januari 2025

3 tv boxen nodig…

Is maar net hoeveel en wat je kijkt op de 3e tv. En eventueel ook op de 2e tv.

Ik gebruik op m'n 3e tv de smart-tv app. Die kost geen € 5 per maand. Nadeel(tje): opnames van BBC First, Duitse en Vlaamse zenders niet beschikbaar om te kijken. Verder kan je ermee uit de voeten.

TV+ internet + tv 

200 Mb/s 50,--, TV abonnement 12,50 (incl. 1 box), 2 extra 2 x € 5. 

Kom ik nog altijd lager uit dan € 80,--. Namelijk € 72,50. (wel jaarlijks inflatiecorrectie tenzij je het abonnement steeds opnieuw vastlegt voor 1 jaar)

Elk jaar overstappen loont. Je krijgt dan bij je steeds nieuwe provider de nieuwe klanten lok-korting. Wel lastig met je e-mailadres en je opnamen.

Nota Bene: op dit forum helpen klanten elkaar. En die zijn er dus niet bij gebaat kom klanten te behouden.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 19 januari 2025
PeterG schreef:

Nota Bene: op dit forum helpen klanten elkaar. En die zijn er dus niet bij gebaat kom klanten te behouden.

Waarom zijn die daar niet bij gebaat? Wat zou het nadeel voor die klanten dan zijn waardoor ze er niet bij gebaat zijn?

PeterG
Superuser
  • 61791 reacties
  • 19 januari 2025

Ik krijg geen premie van kpn om klanten te behouden. Jij?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13064 reacties
  • 19 januari 2025

Alles heeft zijn voor en nadelen.

Wat echt het beste is, kan alleen jij zelf bepalen.

Wat voor de een perfect is, kan voor de ander waardeloos zijn.

Het huidige systeem van providers is er helaas nog steeds op gericht om klanten te winnen.

Beter is om klanten te behouden en ooit valt het kwartje wel (denk ik).šŸ˜‰

Ik heb zelf jaren in de verkoop gewerkt (professionele binnendienst verkoper).

In mijn opleiding heb ik een mooie zin geleerd om klanten te behouden en nieuwe te krijgen:  Houd de achterdeur goed dicht, zodat klanten niet weglopen en houd de voordeur goed open, zodat nieuwe klanten makkelijk naar binnen kunnen. (s.v.p. deze zin compleet laten als je hierop (deze uitdrukking) wilt reageren)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 23 januari 2025
Martin 1975 schreef:

​@Martin 1975 

Via de link uit mijn eerste reactie betaal je net zoveel als nieuwe klanten (na hun eventuele tijdelijk welkomstkorting).

Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige propositie duurder is dan jouw oude abonnement bij dezelfde inhoud. 

Maar je hebt het nu over drie Wifi-versterkers. Als je het huren van die drie WiFi-versterkers vanaf nu gaat toevoegen aan jouw abonnement, dan is zo'n abonnement niet meer te vergelijken met jouw oude abonnement. Een uitbreiding met WiFi-versterkers kost nu eenmal geld. 

Je kunt jouw abonnement zo uitgebreid maken als je zelf wil. Hoe meer aanvullende opties, hoe duurder het wordt.

Maar in principe kun je voor 55,00 euro per maand klaar zijn (42,50 internet + 12,50 voor ƩƩn TV-ontvanger). Je kunt op andere TV's ook kijken via de gratis KPN TV+-app. 

Aan jou de keus.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 januari 2025
Noordzee schreef:

​Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige propositie duurder is dan jouw oude abonnement bij dezelfde inhoud. 

Ook ik ben met een nieuw TV+ abonnement bij gelijke inhoud meer kwijt dan met mijn huidige Hussel abonnement.

Ik betaal nu €81,46 voor 1Gbps…

...terwijl ik met een nieuw TV+ abonnement €82,98 (€76,99 + €10,99 (Spotify Premium) - €5,- Combivoordeel) kwijt zou zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 23 januari 2025

Dat komt bij jou omdat je dan 5,00 gaat betalen voor het opnemenpakket. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 januari 2025
Noordzee schreef:

Maar ik kan me dus wel voorstellen dat de nieuwe propositie duurder is dan het oude abonnement met dezelfde inhoud.

• 3845 reacties
  • 23 januari 2025
wjb schreef:
Noordzee schreef:

Maar ik kan me dus wel voorstellen dat de nieuwe propositie duurder is dan het oude abonnement met dezelfde inhoud.

3 jaar inflatiecorrectie en dat probleem is ook weer opgelost šŸ˜‰

Als KPN de prijs voor de nieuwe abonnementsvorm verder gelijk houd.

En in jou specifieke situatie is het maar 1 jaar inflatiecorrectie denk ik 🫣

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 23 januari 2025
Marlon92 schreef:

3 jaar inflatiecorrectie en dat probleem is ook weer opgelost šŸ˜‰

Als KPN de prijs voor de nieuwe abonnementsvorm verder gelijk houd.

En in jou specifieke situatie is het maar 1 jaar inflatiecorrectie denk ik 🫣

Sowieso worden de oude aanvullende TV-abonnementen jaarlijks verhoogd per 1 juli. 

En het aanvullende TV-abonnement bij KPN TV+ staat tot op heden vast op 12,50. Deze zijn niet verhoogd bij de laatste indexatieronde.  

• Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

Ik betaalde € 54,12 per maand voor een 100 mbit glasvezelverbinding(met een gratis upgrade naar 200 mbit).

Heb nu snelheid verlaagd naar 50 mbit wat voor ons voldoende is en het bedrag is nu € 48,60 per maand.

Ik zie nu dat het reguliere maandbedrag voor een 100 mbit verbinding € 42,50 bedraagt. Dit dus na de periode waar nieuwe klanten korting krijgen.

Het televisiepakket is € 11,04

Ik betaal dus meer voor minder. Hier klopt m.i. helemaal niets van.

Zit helaas tot begin volgend jaar aan KPN vast. Misschien dan maar eens een keer switchen naar Youfone

Iemand suggesties?

Heb verder weing klagen over KPN maar dit voelt voor mij oneerlijk.

• 3845 reacties
  • 9 maart 2025

​@Jan N. Kun je een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

• Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

• Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

Het kwam er eigenlijk op neer dat ik voor het 100 mbit abonnement bijna € 12,00 per maand meer betaalde het het reguliere bedrag.

• 3845 reacties
  • 9 maart 2025
Jan N. schreef:

Het kwam er eigenlijk op neer dat ik voor het 100 mbit abonnement bijna € 12,00 per maand meer betaalde het het reguliere bedrag.

Je had 200 mbit. Want je had een gratis verhoging gekregen. 200 mbit kost 50 euro bij een nieuw abonnement. Samen met 1 tv ontvanger betaalde je daar € 65,16 voor. En daar zitten 2 licenties F-secure bij. Een nieuw abonnement kost € 62,50 bij 200 mbit en 1 tv ontvanger. En daar zit geen F-secure bij.

Ik begrijp ook wel dat jij niet om die gratis verhoging naar 200 mbit gevraagd heb. Maar dit is wel hoe KPN jouw hogere prijs probeert recht te redenen. 

Nu heb je het abonnement aangepast naar 50 mbit. Die gratis verhoging is gesneuveld. En nu betaal je € 59,64 voor iets wat bij een nieuw abonnement 55 euro kost. Met dat verschil dat er geen F-secure bij het nieuwe abonnement zit.

Begin volgend jaar, als je contractvrij bent, dan kan jij je abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. En dan betaal je die 55 euro. Inflatiecorrectie/prijsverhoging niet meegerekend. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

Bedankt voor het antwoord, inderdaad heb ik niet gevraagd om de verhoging naar 200 mbit, is voor mij overkill. De F-secure gebruik ik niet.

Blijft wel dat ik toch minder snelheid (50 mbit i.p.v. 100 mbit) heb voor meer geld, is hier werkbaar, dus niet zo'n probleem.

Had ik mijn 100 mbit abonnement gehouden was het € 12 duurder per maand als reguliere tarieven, dat vind ik, als ik het zo mag benoemen, graaien.

Begin volgend jaar maar eens naar Youfone switchen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13064 reacties
  • 9 maart 2025

​@Jan N. 

Of je wel of niet wilt switchen, dat moet je zelf weten.

Dreigen helpt hier niet, want op een forum helpen klanten van KPN elkaar.

Als je besluit om te blijven bij KPN, bel dan gratis 0800-0402

Op het moment dat je contractvrij bent, kan je het abonnement Hussel omzetten naar KPN tv+

Je betaalt dan € 42,50 voor 100/100 en € 12,50 voor KPN tv+ tv met 1 KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dus totaal € 55,--

Hussel is ondertussen al weer een verouderd abonnement, maar er zijn nog oudere abonnementen bij KPN in omloop.

Reageer