Skip to main content
Beantwoord

Bestaande klanten betalen meer voor minderšŸ„“

• 19 januari 2025
  • 34 reacties
  • 640 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

• Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

Ik weet dat dit een forum is en mijn medeling om te switchen is niet als dreigement bedoeld. Hiervoor zou ik met KPN moeten bellen, dat snap ik ook wel.

Het is alleen jammer dat men bestaande klanten meer laat betalen als oude klanten.

Ik heb het dan niet over de korting die men krijgt als nieuwe klant.

Ga ik bijv. 1 jaar weg bij KPN en zou dan na 1 jaar terugkomen betaal ik na de kortingsperiode nog steeds minder als dat ik zou betalen indien ik klant blijf.

Dit nog afgezien de kosten van nieuwe modems/tv kastjes etc. die men dan moet maken.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2025
joop2011 schreef:

ā€‹Hussel is ondertussen al weer een verouderd abonnement, maar er zijn nog oudere abonnementen bij KPN in omloop.

Hoezo is Hussel een verouderd abonnement? Een Hussel abonnement is gelukkig gewoon nog te verlengen en behoort dus nog steeds tot de courante abonnementen van KPN. Ook ik heb nog een Hussel abonnement en overweeg deze te verlengen al vind ik het verlengaanbod nog een beetje karig.

Ik twijfel nog of een korting van ā‚¬45,- opweegt tegen het voor twee jaar vastzetten van mijn abonnement, ik zou eigenlijk een verlengaanbod verwachten dat twee keer zo lang is. Dus bij 24 maanden verlengen 12 maanden ā‚¬7,50 korting.

• 816 reacties
  • 9 maart 2025
Noordzee schreef:
Marlon92 schreef:

Sowieso worden de oude aanvullende TV-abonnementen jaarlijks verhoogd per 1 juli. 

Dat is echt pas sinds kort. Jarenlang bleef het TV abonnement ā‚¬ 10.00 er werdt enkel inflatiecorrectie toegepast op de totaal prijs. Sinds 2022 of 2023 wordt de prijs per onderdeel aangepast.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2025

Rowi schreef:

Dat is echt pas sinds kort. Jarenlang bleef het TV abonnement ā‚¬ 10.00 er werdt enkel inflatiecorrectie toegepast op de totaal prijs. Sinds 2022 of 2023 wordt de prijs per onderdeel aangepast.

Dat is sinds juli 2023 het geval.

• 371 reacties
  • 9 maart 2025

ā€‹@wjb, moet je jouw vaste tel.nr niet even wegpoetsen?

• 816 reacties
  • 9 maart 2025
wjb schreef:

Rowi schreef:

Precies. In plaats van over de totaal factuur, nu per onderdeel. Feit is wel het wordt er niet goedkoper op, en het product op zichzelf veranderd/verbeterd ook niet.

We betalen niet meer voor minder zoals de topic titel luidt, wel meer voor hetzelfde.

Zou ik nu overgaan naar TV+ met 200Mb internet en telefonie ga ik naar ā‚¬ 67,50( ā‚¬ 68,50 per 1 april) dat is meer dan mijn huidige hussel abonnement ā‚¬ 67,15. (ā‚¬ 68,15 per 1 april)

Dat verleng aanbod is bij mij ook lachwekkend, mijn verhuiskado was lucratiever.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12999 reacties
  • 10 maart 2025
Rowi. schreef:
wjb schreef:

Rowi schreef:

Precies. In plaats van over de totaal factuur, nu per onderdeel. Feit is wel het wordt er niet goedkoper op, en het product op zichzelf veranderd/verbeterd ook niet.

We betalen niet meer voor minder zoals de topic titel luidt, wel meer voor hetzelfde.

Zou ik nu overgaan naar TV+ met 200Mb internet en telefonie ga ik naar ā‚¬ 67,50( ā‚¬ 68,50 per 1 april) dat is meer dan mijn huidige hussel abonnement ā‚¬ 67,15. (ā‚¬ 68,15 per 1 april)

Dat verleng aanbod is bij mij ook lachwekkend, mijn verhuiskado was lucratiever.

En dat heet nu inflatie.

Inflatie hebben we echt al heel veel jaren, meer dan 100 jaar.

En inflatie geld voor bijna alle producten.

Ook tijdens inflatie kan er een product(en) bijzitten die gelijk blijven in prijs of goedkoper worden.

Waar je naar moet kijken is, of er geen buitensporige verhogingen bijzitten.

Verder is letterlijk alles in deze topic ondertussen wel beantwoord, meerdere keren zelfs.

Dus verder reageren op deze topic heeft in mijn ogen (dus persoonlijk) niet echt veel zin meer.

Ik hou het dan ook bij deze (laatste) opmerking in deze topic.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 maart 2025
Jan N. schreef:

Had ik mijn 100 mbit abonnement gehouden was het ā‚¬ 12 duurder per maand als reguliere tarieven, dat vind ik, als ik het zo mag benoemen, graaien.

De providers hebben een informatieplicht richting haar abonnees t.a.v. de contractstatus en de laagst mogelijke tarieven. (Klik) De vraag is of KPN daaraan voldoet of dat zij pro-actiever de klant moet informeren over de mogelijkheden.

• 13289 reacties
  • 10 maart 2025

Wij hebben sinds 2014 een Hussel 100 abo met 2 "klassieke" tv-ontvangers. Sinds een paar maanden hebben we glasvezel. En inmiddels ook een gratis verhoging naar 200 Mb/s, nodig? Nee, maar ook niet onplezierig. We hebben ook nog 2 mobiele abo's waarvan Ć©Ć©n met een smartwatch uitbreiding. Door dat alles hebben we combivoordeel op Level 3, ook niet onplezierig.

We kunnen vast voor ieder abo elders goedkoper shoppen, maar nu hebben we alles bij elkaar Ć©n dus die combivoordelen. Dat bevalt ons allemaal wel, dus vooralsnog laten we het zo en ondergaan de zogenoemde inflatiecorrecties gelaten šŸ¤”. Geeft ook wel rust-in-de-tent šŸ˜‰. Komt bij dat we bij het afsluiten van een nieuw abo waarschijnlijk ook richting tv+ geduwd worden en daar hebben we voorlopig nog helemaal geen behoefte aan. En overstappen naar een andere provider geeft nogal wat gedoe met het opnieuw inregelen van diverse LAN of Wi-Fi gebaseerde apparaten waar we ook niet op zitten te wachten.

Reageer