Skip to main content

Geven 2 tv's foutcode 143.

Ik heb alle stappen die op de hulp pagina s staan al een paar x doorlopen zonder resultaat.

Het scherm komt niet verder dan ophalen IP adres enĀ  staat dan op 10%.

Verder komt het niet.

Geeft daarna weer foutcode 143 aan.

Alle kabels zijn goed aangesloten.

Hoi @Klaproos25. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je deze foutcode steeds te zien krijgt. Deze foutcode geeft eigenlijk aan dat jouwĀ tv-ontvanger geen verbinding met ons netwerk kan maken.Ā Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Heb je ook problemen met internetten?Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het verder voor jou uitzoeken.Ā 


Hallo Vikash, Heb mijn gegevens ingevuld en verschillende pogingen gedaan om het probleem zelf op te lossen.

Het probleem ontstaat ook heel spontaan.

De ene avond doe je de tv uit en de volgende avond krijg je de foutcode.

Niemand komt aan de kabels of stekkers dus naar mijn idee kan dat niet allemaal uit zichzelf stuk gaan.

Het is een draadloze verbinding met de Dvs 1200.

DeĀ  tv in de huiskamer doet het gewoon en internetten ook gelukkig.

Daarom durf ik ook niet teveel stekkers en app uit de experiabox of andere kastjes waarmee deze is verbonden te halen want dan ben ik echt onthand als dit dan ook niet meer zou werken.

Ben benieuwd.

Ā 

Ā 


Zijn beide ontvanger aangesloten met een DVS? Om te achterhalen of het probleem in de tv-ontvanger zit of in de verbinding zou ik je willen vragen om de ontvangers om te wisselen. Je kan ook de ontvanger met de foutcode tijdelijk bekabeld aansluiten.Ā 


Ook dat heb ik geprobeerd, ook danĀ  ( bekabeld ) blijft de tv foutcode 143 aangeven.

Het DVS modem in de meterkast waar ook de experiabox op is aangesloten brandt wel met een rood lampje.

Weet niet of dat moet, denk eigenlijk van niet. Normaal let ik daar niet op.

Zou het probleem daar kunnen zitten.

Maar waarom doet 1 tv het dan wel en ook internet.


Hoe heb je het bekabeld aangesloten? Met een kabel direct naar de experiabox?


Ja klopt.

Van het modem met een scartkabel naar de experiabox.

Ook toen bleef hij de foutcode 143 aangeven.


Dat lijkt me stug. Je sluit de ontvanger aan de experiabox met een utp kabel!!! En de ontvanger aan de tv met een HDMI of scartkabel.Ā 


Dan heb ik dat niet goed gedaan.

Vandaar dat het dan ook niet werkt.

Heb ook geen UTP kabel denk ik, alleen een scartkabel.

Ben ook niet super technisch, en een vrouw dus reken maar uit.

Ā 

Ā 


Ik denk dat je inderdaad wat hulp nodig heb van een technische man of vrouw. Heb je iemand in je omgeving?


Mijn zwager en mijn zoon durfden zich er allebei niet aan te wagen.

Ik denk dat in mijn geval ik er het beste een KPN monteur voor kanĀ laten komen.

En dan zelf goed meekijken , dan kan ik het bij herhaling zelf waarschijnlijk wel verhelpen.

Zo kom ik er denk ik niet uit.

Maar veel dank voor het meedenken.


Beste @Klaproos25Ā 

Op deze site van KPN (+video) wordt jou stapsgewijs uitgelegd hoe je de TV ontvanger kunt aansluiten.


Dank je wel voor de tip. Ga hem zeker gebruiken en eerst een Utp kabel kopen.

Het is altijd het beste als je zelf een probleem oplost omdat je daar weer veel van leert.šŸ˜Š.

Als het mij is gelukt laat ik het even weten.


@Dennis SchreveĀ Bedankt voor het delen van het linkje in dit topic. @Klaproos25Ā Ik hoop dat het lukt om jouw tv-ontvanger op de juiste manier aan te sluiten. Als je hier hulp bij nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Ik heb verschillende pogingen gedaan volgens het stappenplan.

En dan met een internetkabelĀ  van de dvs naar de experiabox en natuurlijk niet met een scartkabel .

Mijn kennis van technische termen is niet heel groot dus vandaar.

De lampjes blijven rood branden op de Dvs.Ā 

Ik geef het voor nu op en laat er wel een monteur naar kijken, en dan goed opletten idd.

Dank voor de hulp.


Wat jammer dat het niet gelukt is. Een rood lampje op jouw DVS geeft aan dat het niet goed gekoppels/aangesloten is. Op de ā€œStoring oplossen Draadloze Verbindingssetā€ kan je bekijken hoe je dit probleem kan verhelpen. Heb je al een afspraak gemaakt met Ć©Ć©n van onze monteurs?


Ik zal deze oplossing nog proberen en als dit ook niet lukt geef ik het inderdaad op en maak een afspraak.

Wordt vervolgd.

Ik laat even weten of dit gelukt is of niet, maar heb echt al heel veel geprobeerd.

Zonder resultaat, maar toch.


We horen graag van je of het is gelukt!Ā :fingers_crossed_tone3:


Het is mij nog niet gelukt en ik laat het nu even rusten.

Ook ga ik eerst nog kijken of ik in de buurt iemand hoor die hier meer verstand van heeft.

Als dit niet lukt schakel ik KPN wel in maar omdat hier best kosten aan verbonden zijn probeer ik daar toch mee te wachten.

Bedankt voor het meedenken.


Wat jammer dat het nog niet is gelukt. Ik hoop dat je snel iemand vind die jou verder kan helpen. Als wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we dat graag!


Reageer