Skip to main content

Hier mogen jullie wensen droppen voor nieuwe radio- en TV-zenders in 2026

• December 14, 2025
  • 158 reacties
  • 2669 keer bekeken

Toon eerste bericht

158 reacties

JG van Straten
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Voor het Duitse pakket zou ik Arte en ZDF (Info) als alternatief voorstellen voor de zenders Tagesschau 24 en One. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-moet-in-toekomst-zenderaanbod-aanpassen-na-aankondiging-duitse-publieke-omroepen/

Of N-TV i.p.v. Taggeschau 24 en Kabel 1 i.p.v. One. Arte zit er al op. Kunnen ze ook alle Duitse zenders opwaarderen naar HD kwaliteit.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • March 7, 2026

Voor het Duitse pakket zou ik Arte en ZDF (Info) als alternatief voorstellen voor de zenders Tagesschau 24 en One. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-moet-in-toekomst-zenderaanbod-aanpassen-na-aankondiging-duitse-publieke-omroepen/

Of N-TV i.p.v. Taggeschau 24 en Kabel 1 i.p.v. One. Arte zit er al op. Kunnen ze ook alle Duitse zenders opwaarderen naar HD kwaliteit.

@JG van Straten 

Oef foutje, ik bedoel eigenlijk Phoenix en ZDF Info. Dat zijn twee publieke zenders. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • March 10, 2026

Vanaf vandaag kun je via NPO Start alle regionale omroepen bekijken. 

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 10, 2026

Des te meer is een blamage voor KPN dat ze niet alle regionale zenders doorgeven en het gratis NPO start wel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Maar weer eens een overzicht. 

Inmiddels in dit topic. En mogelijk voor kpn.

TV:

192tv 60's, 192tv 70's en 192tv 80's

4k zenders ➡ pluspakket 

ESPN UHD ➡ ESPN Compleet 

BBC 3 en 4 (meermaals alweer)

Alle 13 regionale tv zenders - zijn per 10 maart '26 beschikbaar in de op de TV+ box/soundbox aanwezige app NPO start. Via dezelfde app in de Arris worden live streams niet ondersteund.

Meer lokale zenders, ook van omliggende gemeenten.

TV5 (veelvuldig)

TVE (meermaals)

RAI 1 (vele malen; ook via losse topics)

SBS Classics. Tip: gratis te zien via gratis app KIJK. Gebruik zoeken, vul sbs in en dan is het één van de opties.

Schlager TV 

Nashville TV 

NDR pluspakket ➡ basispakket 

Story Zoo and Friends (vh Pebble tv) 

Moonbug (beschikbaar v.a. 14-4, pluspakket ​@Sebas14 )

MEZZO 

ZDF NEO (v.h. Duitse pakket), Arte zit al in het basispakket ​@joop2011 .

RADIO:

Alle 13 regionale radiozenders (analoog aan de tv kanalen)

JOE (meermaals) (op TV+ box Google knop en zeg Joe Nederland)

Radio Noordzee, "200 % Puur Nederlands"

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik zou graag zien dat de huidige editie London van de tv-zender BBC One wordt vervangen door de editie East. Het BBC One-programma van beide edities is vrijwel hetzelfde, met uitzondering van de regionale nieuwsprogramma's.

Verschillende kustplaatsen in het oosten van Engeland hebben veerverbindingen en/of een stedenband met kustgemeenten in het westen van ons land. In die gemeenten bestaat interesse uit nieuws uit het oosten van Engeland.

Piet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

Mijn voorkeur is juist de huidige London editie van BBC One. Die staat ook in mijn papieren gids, en dat maakt het vooruit plannen wat simpeler (ouderwets aanstrepen!)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • March 19, 2026

@Wartywolfs 

De programmering van BBC One London en BBC One East is de hele dag hetzelfde met uitzondering van 14.35 tot 14.45 en tussen 19.30 en 20.00. In die tijdsloten worden door het hele land verschillende regionale programma’s met regionaal nieuws uitgezonden.