Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 12 oktober 2020
Katana321 schreef:

Dat bedoel ik dus; een volledige rollback. Waar we nu mee te maken hebben is ook geen klein foutje. En omdat KPN zo lang heeft gewacht met een roll back, wordt de schade alleen maar groter. Je hebt natuurlijk volledig gelijk wat betreft de nieuwe klanten. Ik zelf heb nog pas een paar weken last van deze ellende, ik wist nergens van en opeens had ik een niet / traag  werkend systeem. Inmiddels na veel moeite 1 vd 4 2260's vervangen.

…….

Zou je iets minder creatief kunnen quoten. In je vorige reactie lijkt het net of ik dit heb geschreven, Wat dus niet het geval is. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2693 reacties
  • 12 oktober 2020
CorL schreef:
Katana321 schreef:

Dat bedoel ik dus; een volledige rollback. Waar we nu mee te maken hebben is ook geen klein foutje. En omdat KPN zo lang heeft gewacht met een roll back, wordt de schade alleen maar groter. Je hebt natuurlijk volledig gelijk wat betreft de nieuwe klanten. Ik zelf heb nog pas een paar weken last van deze ellende, ik wist nergens van en opeens had ik een niet / traag  werkend systeem. Inmiddels na veel moeite 1 vd 4 2260's vervangen.

…….

Zou je iets minder creatief kunnen quoten. In je vorige reactie lijkt het net of ik dit heb geschreven, Wat dus niet het geval is. 

Bij mij kon je nog aan de streep in de kantlijn zien dat de quote van Anto was. Is een kwestie van goed kijken.

Ik mag hopen dat de quote van jouw post een ongelukje was. Want anders zou ik het gewoon “niet netjes” willen noemen.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 12 oktober 2020

Ik vermoed dat een rollback lastig tot onmogelijk zal zijn. Wellicht is een “rollforward” beter

Nee, een rollback is de enige juiste manier. De software is zo rot dat er met geen mogelijkheid te zeggen valt wanneer alles weer werkend is, kan jaren duren…

En wij zijn tenslotte geen proefkonijnen voor software experimenten. Al dit was te voorzien en voorkomen. Een rollback is kostbaar en niet leuk maar er zal niets anders opzitten.

(dit aanmodderen kan zo niet door blijven gaan...)

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 12 oktober 2020

Nu ben ik er helemaal klaar mee.

1 arcadyan geeft aan de lopende band AVS-TO-0001.

1 arcadyan geeft een blauw scherm met opnames worden opgehaald. Arcadyan loopt volledig vast.

We kunnen weer niks kijken.

En weer een nieuw soort storing.

Dit gepruts kan niet zo doorgaan. Zijn jullie nou helemaal van de ratten besnuffeld bij de KPN?

toegevoegd: even opgezocht en het gaat om een storing in de regio. dat is de tweede in een week tijd. En steeds duurt het uren volgens de KPN planning.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 oktober 2020

In eerste instantie ziet het er goed uit.

Maar na een paar weken gebruikt te hebben vallen er een paar zaken negatief op:

1. Omslachtig, er zitten soms meer handelingen in dan voorheen,
  2. Ondervind nu problemen met de ontvanger en geeft 2 storingscodes op waarvan KPN roept dat ze deze niet kennen!!!????????????????????
    Code avs-to-0001 en stb-zap-01.
    Zelfs opnieuw starten lukt nu niet
  3. ZEER BELANGRIJK: door dit slecht werkend menu is alles nog een keer vertraagd. Is waarschijnlijk een zeer “zwaar” programma.
    Heb daardoor ook last van blokjes in beeld bij opnames en terug kijken.

Zeer negatief, KPN had van Telfort af moeten blijven.
Ik word hier helemaal niet goed van, hoge kosten en GEEN kwaliteit, hetgeen ik overigens niet van KPN verwachtte!

En waarom probeert KPN het eerst niet zelf uit???

Ben best wel boos na zo'n wanprestatie en je zoekt je laveloos naar een sevicepunt voor melding.
Denk dat het voor mij ophoud met KPN.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 13 oktober 2020
Passat schreef:

In eerste instantie ziet het er goed uit.

Maar na een paar weken gebruikt te hebben vallen er een paar zaken negatief op:

1. Omslachtig, er zitten soms meer handelingen in dan voorheen,
  2. Ondervind nu problemen met de ontvanger en geeft 2 storingscodes op waarvan KPN roept dat ze deze niet kennen!!!????????????????????
    Code avs-to-0001 en stb-zap-01.
    Zelfs opnieuw starten lukt nu niet
  3. ZEER BELANGRIJK: door dit slecht werkend menu is alles nog een keer vertraagd. Is waarschijnlijk een zeer “zwaar” programma.
    Heb daardoor ook last van blokjes in beeld bij opnames en terug kijken.

1.  Wat ervaar je als meerdere handelingen? Het tussenscherm in de gids is bijvoorbeeld tegenwoordig uit te zetten via instellingen en TV Menu. 
2. Bij foutcode AVS-TO-0001 is de opnameserver niet bereikbaar en STB-ZAP-01 hoort daar bij. Die geeft aan dat de opname niet afgespeeld kan worden omdat de server de opname niet kan vinden. Dit heeft overigens niks met de ontvanger te maken, maar met het achterliggende platform. Er gaat regelmatig iets mis en dit hoort inderdaad niet zo te zijn. 

Forum|alt.badge.img+2

Heb 8.0.102_5 vanaf dat Pip weer weg is. Maar de traagheid is toegenomen. Alles (gids, menu etc) duurt een seconde of 6 per stap.... 🤬🤬🤬 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 13 oktober 2020

Dank voor je reactie Chris, mis alleen je reactie op punt 3.

En waarom probeert KPN niet eerst iets fatsoenlijks uit ipv de gebruiker er mee lastig te vallen?

Vwb 1.Als je bedoelt met tussenscherm OK en direct naar live, die had ik al en anders begrijp ik je niet.
Heb maar 2 keuzes, info balk en tvgids.
Meerdere handelingen: 
-opnames>overzicht>aflevering overzicht>tekst keuze>afspelen en ok =
tekst keuze is meer
-opnames: einde kijken opname>video stoppen>verwijder opname>rode knop>zeker weten?
rode knop extra, geeft soms gelijk verwijderen aan=verwarrend

1. Waarom zijn die foutcodes niet in de database van KPN?

De nieuwe tv gids menu is erg traag en ontzettend irritant. Duurt lang en reageert soms slecht op afstandsbediening. Wat wordt hieraan gedaan? Op deze manier lopen er veel mensen over naar Ziggo ben ik bang, ik overweeg het ook wanneer KPN niet met wat nieuwe aanpassingen. komt zoals bijvoorbeeld zelf je zenderindeling maken zodat je Ned 1 HD etc als eerste zender kunt instellen. Maar ergste ergernis is wel het hele trage tv gids.

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 13 oktober 2020

Ik heb tegenwoordig dat Begin gemist halverwege het terugkijken er mee stopt. Opnieuw opstarten helpt niet, ook dan klapt hij er op hetzelfde punt weer uit. Weet iemand of dit ook een bekend probleem is?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 14 oktober 2020

Ik zet het hier neer, weet niet zeker of dit met het nieuwe menu te maken heeft.
Op de Arris 5202 loopt het geluid niet synchroon (lipsync) bij live tv. 

Ook zonder de homecinema niet.

Bij zender wisselen is het beeld schokkerig, hersteld zich dan en dan lipsync probleem.

De vertraging op de ontvanger instellen werkt niet, het geluid komt een fractie later. 

Bij opnames geen enkel probleem. 

• Topper
  • 13 reacties
  • 14 oktober 2020

Tot mijn grote schrik lees ik hier dat er al 3 maanden lang en 91 pagina’s problemen met het nieuwe menu beschreven worden.

Mijn ervaringen:
Het menu is veel trager dan het vorige.
Regelmatig problemen met het kijken van opgenomen programma’s en terugkijken.

Gisteren besloten om er maar eens werk van te maken. Want er was weer geen enkel opgenomen programma te laden en ook terugkijken werkte niet. Foutcode: STB-zap-03/40462
Soms krijgen we ook foutmeldingen over de opname server. Of de lijst met opgenomen programma’s is zelfs niet op te vragen.
Telefonisch is KPN al de hele ochtend niet te bereiken.

Wij waren Telfort klant. We hebben een modem merk ZTE, type H369A, software versie V1.01.01T01.9

Hopelijk dragen deze gegevens bij aan een oplossing, maar als dit al 3 maanden duurt hou ik mijn hart vast. Ik heb niet alle 91 pagina’s gelezen, maar mijn vraag is:
Wordt er ergens perspectief geboden op een oplossing op enige termijn?

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 14 oktober 2020

Het modem (experiabox) heeft niets met de problemen te maken, maar de ITV ontvanger wel.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 14 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik zet het hier neer, weet niet zeker of dit met het nieuwe menu te maken heeft.

Dat dacht het software team vast ook 🤪

• 13281 reacties
  • 14 oktober 2020
Thegess schreef:

We hebben een modem merk ZTE, type H369A, software versie V1.01.01T01.9

Bij KPN is dat momenteel V1.01.00T03.8V3, maar ik weet niet of voormalige Telfortklanten die versie ook krijgen. Telfort had altijd al (licht) afwijkende firmware, waardoor V10's van Telfort niet op het KPN-netwerk konden en omgekeerd. Ik denk dan ook dat het 8erliggende netwerk (hardware) nog steeds het Telfort-stempel heeft, vandaar het afwijkende versienummer.

• Topper
  • 13 reacties
  • 14 oktober 2020
Imarco schreef:

Het modem (experiabox) heeft niets met de problemen te maken, maar de ITV ontvanger wel.

Bedankt voor de reactie(s).

Update:
In het menu van de ITV ontvanger kon ik “mijn berichten” en “instellingen” niet benaderen.
Ontvanger herstarten: loopt vast, fout 561. Advies: herstart het modem.
Na modem herstart: de 2 genoemde menu-items zijn er nu wel.
Ook programma’s terugkijken werkt weer!

Nu afwachten of dit een blijvende oplossing is.

Ter informatie: de ITV ontvanger is HMB 2260 V2
Software versie 8.0.102_5
Maar ik weet dus niet zeker of deze software versie er ook al op stond voor de herstart.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 14 oktober 2020
Carboxy schreef:
Anneke-Anna schreef:

Dat dacht het software team vast ook 🤪

🙈

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 14 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:

Klopt, heb ik hier ook ontzettend last van. Gelukkig ben ik niet de enige. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 14 oktober 2020
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

‘Gelukkig’ Dan hoef ik de hele reutemeteut niet continu door te lopen :-) 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 14 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Nee inderdaad. Ik merk dat het geluid juist achterloopt en dan heeft vertraging toevoegen niet heel veel zin. Dus ze moeten even weer aan de slag.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 14 oktober 2020
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Nee inderdaad. Ik merk dat het geluid juist achterloopt en dan heeft vertraging toevoegen niet heel veel zin. Dus ze moeten even weer aan de slag.

Ja klopt, ik had het er bewust bijgezet, die optie alvorens het werd aangeraden 🙈 😀

• Topper
  • 13 reacties
  • 14 oktober 2020
Thegess schreef:
Imarco schreef:

Bedankt voor de reactie(s).

Update:
In het menu van de ITV ontvanger kon ik “mijn berichten” en “instellingen” niet benaderen.
Ontvanger herstarten: loopt vast, fout 561. Advies: herstart het modem.
Na modem herstart: de 2 genoemde menu-items zijn er nu wel.
Ook programma’s terugkijken werkt weer!

Nu afwachten of dit een blijvende oplossing is.

Ter informatie: de ITV ontvanger is HMB 2260 V2
Software versie 8.0.102_5
Maar ik weet dus niet zeker of deze software versie er ook al op stond voor de herstart.

Het is al weer fout: kan geen opnames terugkijken. Maar nu komt er een andere foutcode: STB-zap-01

De klantenservice is de hele dag niet telefonisch bereikbaar.

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 14 oktober 2020
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik ervaar geen problemen met achterlopend geluid op de 5202.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 oktober 2020

Ik kwam via Google op een andere post over een trage ontvanger terecht. Vervolgens maar eens wat verder gezocht en toen kwam ik uiteindelijk hier terecht. Ik heb net als heel veel anderen ook (te) veel problemen met mijn ontvangers. En nadat vanavond die (vloekwoord)ontvanger er weer eens uit klapte wilde ik ook eens reageren.

Sinds de laatste ‘vernieuwde menu onzin’ update is het echt kommer en kwel! Waar de ontvanger(s) (Arris VIP2952 V2) vroeger gewoon maandenlang probleemloos hun werk deden is het nu om de haverklap mis.

Enkele voorbeelden hiervan zijn:

Apparaat is retetraag geworden!!!
Netflix klapt er spontaan uit
Netflix zwart beeld
Spontane herstart tijdens Netflixen
Spontane andere vastlopers
Niet reageren op afstandbediening

ENIGE OPLOSSING: UIT EN WEER AAN

Verder zal ik zwijgen over de onhandelbaarheid (onlogisch gebruik) van het menu. Zal wel ontworpen zijn door iemand die het zelf niet hoeft te gebruiken.

Ik overweeg inmiddels letterlijk een overstap naar een andere aanbieder en ben me dan ook aan het oriënteren. Ik (en wij als gezin) zijn hier inmiddels echt een beetje klaar mee!

KPN, doe er aub wat aan!

Overige aanvullende info: Experiabox V10a. 50/50 verbinding. Internet geeft verder nooit problemen. Lekker stabiel en voldoende snel.

• 0 reacties
  • 14 oktober 2020

Zo te zien is er aan Teletekst met het nieuwe menu niets verandert, nog steeds geen horizontaal scrollen en de werking van de overige toetsen met de afstandbediening is nu ook echt naatje. Het lijkt net of teletekst een soort fabrieksweergave is van de STB’s, die niet goed is geimplementeerd in het nieuwe menu.

Wat er dus ook niet veranderd is, is dat die mooie weergave van ondertiteling zoals op de ITV webapp nog steeds niet in de TV toepassing zit. 

Het moet toch een kleinigheid zijn om met behulp van HTML5 deze vorm ook op de STB’s te krijgen.