Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 december 2020
Anneke-Anna schreef:
genetic schreef:

Hoi @joop2011 

8 seconden is niks anders dan frustratie.
Wat je oploopt als je gedurende het bedienen van je tv daar doorlopend mee geconfronteerd gaat worden als je wil zappen.
Wij mensen doen dat schijnbaar vaak. Zappen dus

En voor een stoplicht wachten en het staat iedere keer maar 8 seconden op groen, en je bent de nummer 50 in de rij. dan ziet wachten er ineens ook anders uit.
Het gaat niet om de seconden, het gaat om de factor verloren tijd.

Precies.

Plus, wel eens, is bij mij geen dik half jaar met zoveel andere gerelateerde storingen. 

Ik betaal voor kwaliteit, daarom was ik ook klant geworden bij KPN, ik betaal niet voor prutswerk, wat mij nu wel door de strot wordt gedrukt. 

Amen! Precies! Ook de reden waarom ik klant ben geworden een hele tijd geleden. Mijn TV abbo loop nog exact 2 maanden zag ik. Dus ik heb tijd om eens te kijken waar ik naar ga overstappen. Voor alsnog absoluut géén verlenging.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 december 2020

Alles is al gezegd geworden.

Wat gaat @KPN doen voor haar klanten om dit goed te maken?

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 24 reacties
  • 18 december 2020
hesqie schreef:

Volgens de KPN helpdesk zal er pas naar eventuele compensatie worden gekeken zodra het probleem is opgelost, niet eerder. Dat is tot op heden de enige reactie die ik vanuit meerdere personen vanuit KPN hierover heb mogen ontvangen. Het lijkt er m.i. op dat KPN hierover richting haar medewerkers een eenduidig standpunt heeft gecommuniceerd dat ze richting de klanten dienen te communiceren.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Jeroen 2 schreef:
hesqie schreef:

Volgens de KPN helpdesk zal er pas naar eventuele compensatie worden gekeken zodra het probleem is opgelost, niet eerder. Dat is tot op heden de enige reactie die ik vanuit meerdere personen vanuit KPN hierover heb mogen ontvangen. Het lijkt er m.i. op dat KPN hierover richting haar medewerkers een eenduidig standpunt heeft gecommuniceerd dat ze richting de klanten dienen te communiceren.

En ook de meest logische denk ik. Eerst oplossen en dan, waar nodig, fatsoenlijk compenseren. Dat ‘waar nodig’ zeg ik bewust omdat ik zelf namelijk nauwelijks problemen ervaar. 

PS: neemt niet weg dat ik het schandalig vind hoe ontwikkelaars van KPN het zo kunnen verprutsen en hoe laconiek hier mee omgegaan wordt (top-down). Als de helpdesk nog steeds doet alsof ze nergens iets vanaf weten en ze je keer op keer alles opnieuw laten opstarten, dan ben je echt minachtend tegenover je betalende klanten (die ervoor zorgen dat je salaris krijgt).

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 18 december 2020

Herinneringen aanzetten werkt ook niet meer. 
Ik zet een herinnering aan, kies bewaar, krijg te zien, herinnering ingesteld en op het zelfde moment, floep, herinnering uitgezet. Getest met verschillende zenders. 
Gaat goed 👎

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Anneke-Anna schreef:

Ik zet een herinnering aan, kies bewaar, krijg te zien, herinnering ingesteld en op het zelfde moment, floep, herinnering uitgezet. Getest met verschillende zenders. 
Gaat goed 👎

‘ik raad u aan om alles te resetten en opnieuw op te starten'….’dat staat hier in mijn script dus moet ik dat zeggen'..:grin::grin:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 18 december 2020
SledgehammerNL schreef:
Anneke-Anna schreef:

Gaat goed 👎

‘ik raad u aan om alles te resetten en opnieuw op te starten'….’dat staat hier in mijn script dus moet ik dat zeggen'..:grin::grin:

Kastje in de kliko gooien zei je? Is goed 😎 🤪

Ik ga wel Chromecasten. 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 18 december 2020
Casper30 schreef:

tv ontvanger reageert erg traag op commando's vanuit de afstand bediening.

Ik heb geen tweede ontvanger.

Deze tv ontvanger is nog afkomstig vanuit mijn telfort contract en is slecht gaan reageren na de laatste update van  kpn.

wie heeft hier een verklaring voor

Lees de circa 170 pagina's over dit onderwerp maar eens door. Sterkte daarmee.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 december 2020

Ik word steeds bozer over KPN 

Ik ben het zat om bij alles wat er steeds is maar hetzelfde te moeten doen en dat gaat een week goed en dan begint het weer en altijd maar hetzelfde: herstart dit herstart dat update dit update dat haal de stekkers eruit reset die kast en reset dat ,

het word steeds slechter en betaal ruim 73 euro pm ! Alles is super traag ! Moet wel 20x drukken om van zender te wisselen in het menu kan vaak niet terug kijken En de WiFi is om te huilen ik vind het elke maand slechter worden en er komt nooit een echt goede oplossing. Bestaande klanten blijven maar met dit gedoe en nieuwe klanten worden gepaaid met mooie wifi versterkers en onzin.

Help eerst maar eens de klanten die al zolang bij jullie zijn ! 

Admin: bericht verplaatst naar lopend topic

Jooa48
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 16 reacties
  • 18 december 2020

Graag een reactie van KPN hier, wanneer gaan ze hier eindelijk iets aan doen.

Dit duurt al veel te lang !!!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 december 2020

Het nieuwe TV menu was al zeer traag, maar na de laatste update van 10 december is het helemaal niet meer te doen. Traag, traag, traag.

De KPN ontwikkelaars zijn naar mijn mening geheel de verkeerde kant opgegaan. Er is gekozen voor mooi en men is vergeten dat een snel en funkioneel menu veel prettiger is.

Als je naar de opbouw van het scherm kijkt dan zie ja al dat er veel mis is. Het scherm wordt in blokken opgebouwd waarbij vooral de linkerbovenhoek op een zeer vreemde wijze wordt gevvuld.

In een telefoontje laatst aan 1200 bleek dat er veel over wordt geklaagd. De nieuwe update zou de verlossing brengen.

Nou dat is dus niet zo, een druk op de menu knop laat me nu echt 5 seconden wachten tot ik de programmering zie. Wat nog erger is is dat het teruggaan naar dezelfde of andere zender nog langer duurt. Je gaat echt nogmaals op de knop drukken omdat er niets gebeurt.

Ik bied graag een lezing aan de ontwikkelaars aan om uit te leggen dat zij hun technieken en ideeen beter in de gamingindustrie kunnen gaan toepassen en dat zij bij het tv-menu nog eens terug moeten kijken naar het oude.

Wanneer komt er echt een verbetering of snellere hardware om dit irritante probleem uit de wereld te helpen. ZIGGO loert alweer, want zij hebben wel gewerkt aan hun trage menu, dat werkt met de nieuwe ontvanger nu weer goed. Zeg het maar KPN?

Admin: bericht verplaatst naar lopend topic

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 december 2020

Ziggo loert alweer? Zolang Ziggo geen fatsoenlijke 2e tv ontvanger heeft en dat gedrocht van een media xl extra blijft behouden zal Ziggo een no go blijven. Daarbij is het abonnement verhouding veel beter bij kpn( lees veel goedkoper) Dus nee hier geen Ziggo en zeker niet voor een wat trage tv menu..

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Jooa48 schreef:

Graag een reactie van KPN hier, wanneer gaan ze hier eindelijk iets aan doen.

Dit duurt al veel te lang !!!

Dat weet KPN zelf nog niet precies. De laatste berichten zijn dat men hoopt begin januari een update uit te kunnen brengen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 december 2020

Een groot deel van alle frustraties van de KPN-klanten komt mede door het ontbreken van eerlijke informatie over wat er gaande is, wat ze doen om de storing te verhelpen en wanneer de KPN denkt het probleem op te lossen.  Afpoeieren door de helpdesk werkt averechts! 

B.E.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 december 2020

Beste Fam. Goorden, ik ben geen ZIGGO fan, net als u blijkbaar, maar zij bieden ook opnemen in de cloud en hun hardware is beter geworden. Wel een Mediabox Nect aanvragen denk ik.

Maar het is jammer dat mijn topic direct verkracht wordt door iemand die iets heeft tegen ZIGGO. Zo’n bericht moet u op het forum van ZIGGO plaatsen.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 december 2020

KPN laat eens weten wat jullie aan dit probleem doen!

Het oude menu functioneerde wel goed. Dit menu werkt alleen ergernissen op. Alles is veeeeel te traaaag. Los het op graag op korte termijn. 

Als dit nog weken zo blijft dan zeg ik mijn abonnement op. Het is al een hoop geld en daar wil ik dan ook kwaliteit voor hebben. Dat is dit dus niet. Ik had gehoopt dat het probleem na de update/storing van laatst opgelost was, maar dat is dus niet het geval. Dit is nu dus een slecht product wat jullie leveren. Dus de prijs kwaliteits verhouding klopt niet. Of zijn jullie blij met ontevreden klanten?

Graag een reactie. Laat weten wat het probleem is aan jullie kant. Laat ook weten wat jullie eraan gaan doen.

• Topper
  • 11 reacties
  • 18 december 2020

Had net een kpn medewerker aan de lijn (nu ik ben overgestapt hangen ze wel snel aan de lijn), kreeg allerlei dingen zoals extra mb's aangeboden ter compensatie om me als klant te behouden maar het kwaad is allang geschied. Bovendien werden de problemen van het nieuwe tv menu afgedaan met de mededeling dat 'door corona nu eenmaal veel mensen thuis zitten waardoor er meer tv wordt gekeken. Maar we kunnen nog wel even een monteur langs sturen'. Doei!

Jooa48
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 16 reacties
  • 18 december 2020

Wat een *** reactie van KPN 

Slaat nergens op.

Als thuiswerker kun je dit probleem als vakman ook oplossen !

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 december 2020
Meuluh schreef:

Had net een kpn medewerker aan de lijn (nu ik ben overgestapt hangen ze wel snel aan de lijn), kreeg allerlei dingen zoals extra mb's aangeboden ter compensatie om me als klant te behouden maar het kwaad is allang geschied. Bovendien werden de problemen van het nieuwe tv menu afgedaan met de mededeling dat 'door corona nu eenmaal veel mensen thuis zitten waardoor er meer tv wordt gekeken. Maar we kunnen nog wel even een monteur langs sturen'. Doei!

Als ze weten dat door corona veel mensen thuis zitten waarom hebben ze dan het menu aangepast in deze coronatijd? Het oude menu werkte wel goed in deze zelfde coronatijd. Onzin antwoord van KPN.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Meuluh schreef:

En dat bedoel ik met minachting van klanten...ze liegen gewoon en dat neem ik de organisatie zeer kwalijk. Schaam je héééééél diep KPN!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 december 2020

Sinds de update van de digitale gids is deze erg traag en zeker geen verbetering tov de vorige versie.

Blijkbaar hebben meer klanten hier last van. Hopelijk wordt dit met een volgende update hersteld

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 18 december 2020

Ik denk dat we moeten inzien dat de klant voor KPN alleen goed is om te betalen zodat de directie en aandeelhouders zich nog meer kunnen verrijken. Storingen en problemen oplossen daar hebben ze geen zin in, want dan moet je werken en toegeven dat er iets niet goed gaat en dat is niet fijn.

Ik zit nu al maanden met een ontvanger die niet werkt, laadtijden waar Napoleon nog een rolberoerte van zou krijgen en op het spontaan herstarten van het apparaat kun je bijna de klok gelijk zetten.

Enigste wat ze kunnen bedenken is resetten en herstarten. Gewoon constant ontkennen dat er iets aan de hand is en maar vol blijven houden dat het probleem bij de klant ligt en niet aan hun.

Het liefste zou ik de ontvanger bij de directie van KPN op de tafel willen gooien met de woorden. LOS DIT VERDOMDE PROBLEEM EENS OP.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
TMG1961 schreef:

Ik denk dat we moeten inzien dat de klant voor KPN alleen goed is om te betalen zodat de directie en aandeelhouders zich nog meer kunnen verrijken. Storingen en problemen oplossen daar hebben ze geen zin in, want dan moet je werken en toegeven dat er iets niet goed gaat en dat is niet fijn.

Ik zit nu al maanden met een ontvanger die niet werkt, laadtijden waar Napoleon nog een rolberoerte van zou krijgen en op het spontaan herstarten van het apparaat kun je bijna de klok gelijk zetten.

Enigste wat ze kunnen bedenken is resetten en herstarten. Gewoon constant ontkennen dat er iets aan de hand is en maar vol blijven houden dat het probleem bij de klant ligt en niet aan hun.

Het liefste zou ik de ontvanger bij de directie van KPN op de tafel willen gooien met de woorden. LOS DIT VERDOMDE PROBLEEM EENS OP.

“Onder druk wordt alles vloeibaar”….maar de druk is nog niet hoog genoeg. Simple as that..

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 24 reacties
  • 18 december 2020

Op de communicatie-afdeling van KPN is de repeatknop van “The Sound of Silence” blijven hangen.  

Een ander bij KPN ziet z'n eindejaarsbonus aan zich voorbij gaan nadat zij - onder druk van media-aandacht van TV Totaal - had gecommuniceerd dat de performance-update de week erop uitgerold zou worden. Maar die update was nog helemaal niet productierijp, zo bleek na de uitrol toen vrijwel de gehele interactieve TV plat kwam te liggen.

Vandaag is echter de 2e dag dat we een kado van KPN op de kado-kalender mogen verwachten. Ben ik wellicht té optimistisch als ik stiekem hoop dat KPN ons als grote verrassing een mooie compensatie of snelle oplossing van het probleem gaat aankondigen en zich nu in stilzwijgen hult omdat ze de verrassing niet willen verklappen?

Sorry….vrijdagmiddag. Dan heb ik tijd om te dagdromen…. ;-)

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 18 december 2020

Paar vraagjes over de ZTE ZXV8001, is op deze ontvanger het menu wel snel (als zijne gewoon zoals gewend) of is het op deze tuner ook niets, ik vraag dit omdat ik een ZTE ZXV8001 over kan nemen, mij vertellende dat deze afgemeld is en dat het een koop tuner betreft ??

Is het dan zo hmb2260 afmelden door kpn en ZTE ZXV8001 aanmelden met behoud van abonnement, voor die paar 4k zenders nutteloos……

Zou mooi zijn om op deze manier het menu probleem te tackelen..??