Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 18 reacties
  • 29 december 2020
Joris62 schreef:

Kijk eens aan. Volgens de KPN web site is die nieuwe software al klaar (‘met succes ontwikkeld’), wordt alleen nog niet uitgerold om ons tijdens de feestdagen ongestoord gebruik te laten maken van KPN tv. Dat geeft hoop! Vraag me alleen af waarom ze dit alleen maar op hun storingspagina neer gaan zetten en niet officieel, heel trots, gaan communiceren. 

Sorry maar dit is zo ongeloofwaardig. 

Dit is alleen maar om te voorkomen dat de grote media ermee aan de haal gaan. Niks aan de hand joh.

Als het daadwerkelijk klaar was dan hadden ze hem gewoon uitgerold in de nachtelijke uren. Zoals ze altijd doen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 29 december 2020
JKa schreef:

Als het daadwerkelijk klaar was dan hadden ze hem gewoon uitgerold in de nachtelijke uren. Zoals ze altijd doen.

KPN heeft nog nooit software uitgerold tijdens de feestdagen. De meeste grote organisaties rollen geen nieuwe software tijdens de feestdagen. Ik hoop oprecht dat KPN in de eerste week van januari met de uitrol zal gaan beginnen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 december 2020
Jan.H.A schreef:

Ik las vanochtend op TotaalTV.nl over de traagheidsproblemen met het nieuwe menu.

Wij hebben daar ook al vanaf de introductie van het nieuwe menu last van.

We weten echter uit ervaring dat klagen niet helpt. Immers, als je een klacht hebt, dan kun je die kwijt op dit forum. Kunnen klanten lekker gallen naar elkaar en hoeft KPN niets te doen. Het blijft natuurlijk een oud staatsbedrijf.

Dus was het een kwestie van wachten tot de ergernis zo hoog oploopt dat we zouden overstappen naar een andere provider.

Maar nu las ik ook dat KPN meent dat het wel meevalt, omdat niet alle klanten er last van hebben, dus ik wil voor alle zekerheid via deze pagina 212 (!!!) even laten weten dat wij er ook last van hebben.

Zou het helpen ?

Een fijne dag nog,

Jan uit Zwolle

En daarom meld ik het ook hier maar even en niet alleen bij de klantenservice. Ik vind vooral de houding van KPN hierin laks. Geen excuses voor de klachten die ik heb, maar ‘het is vervelend’ en dat is het. Een iets pro-actievere houding bij het oplossen van iets dergelijk probleem mag je toch wel verwachten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 29 december 2020
Katana321 schreef:

Zou de software vanaf de bodem opnieuw geschreven moeten worden?

Ik lees juist dat de ontwikkeling van de nieuwe software al gereed is.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 december 2020

Beste, ik heb 2 tv ontvangers HBM2260, sinds de overname van Telfort door KPN in oktober zijn deze ontvangers tergend traag geworden bij het laden van de TV gids of het menu wil opnemen en bv de opnames wil gaan bekijken. Je kunt rustig even naar het toilet gaan zolang duurt het en het lijkt steeds langer te duren, Ik heb zowel mijn experio gereset, uitgezet en weer aan en via het menu de tv ontvangers opnieuw  geinstalleerd maar dit helemaal niets uitgehaald. Hopelijk is er een oplossing want dit is niet meer leuk???

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 29 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Ja, ik zag net dat bericht ook na het posten van mijn reactie. Af en toe ben ik helderziend :grin:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 december 2020

Supertraaaaag menu.. Op advies van klantenservice Experia modem gereset. Dat had enig effect maar na een dag is het weer drama.

Klantenservice zegt als dat niet helpt dat de nigste oplossing is; Wachten totdat de problemen zijn opgelost.. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 29 december 2020

‘Gewoon’ de zender op 76 laten staan en ab verstoppen.
Niks aan de hand 😅 

• Helper
  • 28 reacties
  • 29 december 2020
JKa schreef:
Erik_ schreef:
wjb schreef:
Erik_ schreef:

Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. 

@Erik_, Hoe zit het met de uitspraken die door klantenservice gedaan worden?

Daar wordt een blijkbaar een datum van 19 januari genoemd.

Dat klopt niet. Precieze datum voor de uitrol is nog niet bekend. Wel verwachten we rond die tijd duidelijkheid te hebben over wat de datum wel is. En natuurlijk communiceren we de datum hier zodra we hem hebben.

En wij maar klagen dat er geen reactie komt van KPN.

En dan komt er reactie... Blijkt dat jullie nog geen flauw idee hebben hoe en wanneer het probleem opgelost moet worden.

Mensen dit duurt voor sommigen al een half jaar en gaat nog wel even duren. Verschrikkelijk zeg ongelooflijk. En dat terwijl er tijdens de eerste uitrol al meldingen kwamen dat er problemen waren. 

Zouden ze per direct die update moeten terug draaien als je een beetje hersens hebt in het bedrijf …
Blijkt wel dat bij KPN alle hersencellen nog vast zitten in het buitenland door de covid lockdown ofzo…

• 0 reacties
  • 29 december 2020
Gitty schreef:

Helaas ook hier hetzelfde probleem :-(

Enorm traag! Je moet steeds wachten en checken of je keuze wel ontvangen wordt. Dit is nl. ook niet meer altijd zo. Daardoor helaas ook vaak de keuze nogmaals indrukken….en dan blijkt dat ie het de eerste keer wel doorgekregen had, zucht. De wachttijd is echt te lang en begint zo langzamerhand enorm te irriteren!

,,Langzamerhand enorm te irriteren’’ Gitty ? ? ?

Als de PC op het werk ook zo traag is pl**rt je baas het ding dezelfde dag nog 4 hoog het raam uit.

Wanneer mensen van nature een haastig temperament hebben kan je van mij aannemen dat zij zich op zitten te vreten aan dit euvel .

En een info van de KPN ondanks de al ruim 5300 reacties , ho maar , ze laten je letterlijk in de kou staan.

Als er iemand een betere provider weet die zijn klanten nog wel serieus neemt hoor ik dat graag .

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 29 december 2020
Anneke-Anna schreef:

Niks aan de hand 😅 

Ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar de tv staat hier nu uit, wat is er te zien op 76?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 29 december 2020
Carboxy schreef:
Anneke-Anna schreef:

Niks aan de hand 😅 

Ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar de tv staat hier nu uit, wat is er te zien op 76?

Mmm, forum lag er ook even uit… Sorry, ik log wel weer uit

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 december 2020

Wanneer word het menu weer sneller ik erger mij dood aan het trage van mijn ontvanger. Als het nog lang duurt denk ik dat ik overstap naar een andere provider.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 december 2020

Sluit me dan ook maar aan bij het hier melden dat ook wij ons mateloos irriteren aan de traagheid van de TV-ontvanger(s). Bellen helpt niet behalve dat je om de paar dagen een ‘frisse start’ kan doen om de vertraging iets te verminderen. Maar nog steeds niet naar acceptabel (en blijvend) niveau. Communicatie vanuit de KPN is ronduit slecht. KPN: neem je verantwoordelijkheid. Communiceer correct naar je klanten en laat deze niet het volle pond betalen voor een ondeugdelijk product.  Ik hoef geen geen december kado’tjes wil alleen een goed werkend product!

• Helper
  • 34 reacties
  • 29 december 2020
Wittenho schreef:
peter-keetfm schreef:
Wittenho schreef:

• Helper
  • 34 reacties
  • 29 december 2020

In februari loopt mijn contract af. Als het niet snel opgelost word stap ik over naar Tele2.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
CRM schreef:
Wittenho schreef:
peter-keetfm schreef:
Wittenho schreef:

Inmiddels mijn klacht maar ingediend bij Klachtenkompas.

ik zie je klacht je kunt deze volgen op

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/klachten/ik-betaal-voor-een-dienst-die-niet-gekeverd-wordt./details?complaintId=f775476d-c60e-4f0a-bc67-357629f20161

ik ben benieuwd

Ja ik ook hopelijk krijgt het nu wel de aandacht die het verdient

Ze gaan in ieder geval contact opnemen met @Wittenho lees ik. Toch?...of niet?..of toch wel?..

Laat me raden:

"Hallo u spreekt met KPN. Trage ontvanger? Nee dat is ons niet bekend hoor! U kunt het beste alles even resetten. Tot ziens!"

:sweat_smile::wink:

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 29 december 2020

@wjb @SledgehammerNL @MariusTEL @Erik_ 

Jullie conclusies zijn allemaal correct.

De dame in kwestie was heel resoluut in de datum van 19 januari, ze noemde het meerdere keren, ook zouden ze vooraf een pop-up melding in de ontvanger zetten zodra ze gaan beginnen met uitrollen.

Deze melding op de site van KPN zelf doet ook vermoeden dat er al wat klaar staat om uit te rollen, mocht dit echt het geval zijn dat de datum klopt, dan schort er behoorlijk wat aan de interne communicatie, laat staan aan de externe communicatie.

Dit alles is een gigantische leerschool voor KPN, maar zoals de meeste er over denken, zullen ze gewoon met oogkleppen op doorgaan, ben dus heel benieuwd naar het compensatie voorstel

Overigens was de dame in kwestie wel zo lief om mede te delen dat de enige noodoplossing van het trage zooitje is, om de ontvanger te resetten zodra deze weer traag werd, dus ontkennen deed ze het iig niet

• 68 reacties
  • 29 december 2020
Doornekamp33 schreef:
Luda schreef:
wjb schreef:
Luda schreef:

T-Mobile ( net als de rest van de straat, ik.was de enige die nog bij kpn bleef)

Dan denk ik dat we je snel weer terug zullen zien.

Dat denk ik niet, want rest van de straat heeft geen klachten.

En terug naar kpn?? Nee.dank.je.

Dan maar aan de.schotel

Dat zal het dan moeten worden, als je daar ellende krijgt moet je engelen geduld hebben.

Maar je hebt wel geluk, ze hebben het TV platform bijna onder controle, nu die instabiele router nog optimaliseren en hopen dat het aansluiten goed gaat.

Ik had het na 3 maanden al bekeken en blij dat ik weer bij KPN zit.

Maar het verschil is dat jij een " tevreden klant" bent van kpn ,ik ben een " ontevreden klant" van kpn

Dus wat er gebeurt gebeurt er maar terug naar kpn?? Mm heel kleine kans

P visser
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 december 2020

KPN

Wanneer wordt er nu eens wat gedaan aan de kloten zooi bij KPN sinds de update werkt de ontvanger nog trager dan een slak duurt vaak 20 seconden voor hij verspringt de klanten service zij volgende week komt nieuwe update maar ze noemde geen jaar 😡😡zijn al weer 2 weken verder en wordt steeds slechter wel de complete abonnementskosten in rekening brengen en oplossen ho maar wanneer gaat er wat gebeuren of moeten we andere stappen ondernemen tegen kon😡😡😡😡😡😭😭😭😭😭

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 29 december 2020
Joris62 schreef:

Kijk eens aan. Volgens de KPN web site is die nieuwe software al klaar (‘met succes ontwikkeld’), wordt alleen nog niet uitgerold om ons tijdens de feestdagen ongestoord gebruik te laten maken van KPN tv. Dat geeft hoop! Vraag me alleen af waarom ze dit alleen maar op hun storingspagina neer gaan zetten en niet officieel, heel trots, gaan communiceren. 

Dit, qua ruwe datum, is dus net vanmiddag bekend geworden. Ik heb de melding in het startbericht van dit topic daarop aangepast.

wjb schreef:
Katana321 schreef:

Dit klopt ook. We hadden de software immers eerder deze maand al een keer uitgerold. Dat liep alleen net niet helemaal lekker waardoor het teruggedraaid moest worden. Dat zat hem echter niet direct in de software zelf, maar in wisselwerking met wat andere dingen. Dus er zal vast nog het een en ander aan aangepast en verbeterd zijn, maar de bulk van de update was eerder deze maand al klaar. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 29 december 2020

Hier hetzelfde. Al maanden en lijkt steeds trager te worden..

• 0 reacties
  • 29 december 2020

Ach, zolang de moderatoren hier zelf nog goed zitten, met hun VIP 5202 receivertje, kunnen ze ons als klant wel wat bezig houden hé. De misére is begonnen op donderdag 10 December j.l. en KPN heeft het na nu bijna 3 weken niet op weten te lossen. Een brevet van onvermogen is dat. Compenseer alle klanten met de slecht presterende receivertjes, wij hebben hier 2 iptv ontvangertjes staan, en mijn zieke echtgenote kon niet eens even tv kijken op donderdag-avonf 10 december, nu zit ze met de problemen opgezadeld, dat ze niet eens weet wanneer die ontvanger eens zal gaan reageren. Bijna 3 weken, en nog geen oplossing..Maar het geld is al wel weer geïncasseerd van onze rekening!!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 29 december 2020

Rustig, denk aan je hart.

Op dit forum helpen klanten van KPN elkaar.

Een moderator van KPN kijkt wel mee en helpt ook.

Ook wij vinden het vervelend dat het helaas erg traag is.

Zie hier en scrol na het einde, dan lees je vele onderwerpen hierover.

Wij hopen met z'n allen dat het begin 2021 snel is opgelost.

P.S.

TIP

Onderwerp tv ontvanger zegt niets in de topic televisie.

Betere naam was geweest “erg trage tv ontvanger”  of zoiets. 

• 0 reacties
  • 29 december 2020
Erik_ schreef:
Joris62 schreef:

Dit, qua ruwe datum, is dus net vanmiddag bekend geworden. Ik heb de melding in het startbericht van dit topic daarop aangepast.

wjb schreef:
Katana321 schreef:

Dit klopt ook. We hadden de software immers eerder deze maand al een keer uitgerold. Dat liep alleen net niet helemaal lekker waardoor het teruggedraaid moest worden. Dat zat hem echter niet direct in de software zelf, maar in wisselwerking met wat andere dingen. Dus er zal vast nog het een en ander aan aangepast en verbeterd zijn, maar de bulk van de update was eerder deze maand al klaar. 

Wisselwerking: Ja, bij KPN liepen de servers gigantisch vast….Zenders beperkt beschikbaar, ik heb de foto's van wat er zoal aan meldingen verscheen nog..En KPN maar beweren, dat updates altijd s’nachts gebeuren...Het was net na 20:00u s’avonds op 10 december, dat jullie bij KPN die software rondstrooiden!