Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
TMG1961 schreef:

Klanten nu al overzetten naar nieuwe update schijnen ze niet te willen doen.

Ik denk dat ze dat niet mogen doen want, zoals bij zoveel organisaties, zal er wel een algehele blokkade zijn van het uitrollen van nieuwe hard- en software gedurende de feestdagen. Dit is zeer gebruikelijk. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
Mart81 schreef:

Waarschijnlijk is het hier al meerdere malen gevraagd, maar waarom kunnen we niet terug naar het "oude" menu totdat het nieuwe wèl goed werkt? 

Omdat het oude menu alleen werkt op het oude centrale IPTV platform en die is ondertussen ook afgeschaald. Er is dus simpelweg geen voldoende capaciteit meer beschikbaar om terug te keren naar het oude menu.

• Helper
  • 45 reacties
  • 30 december 2020
HanstB schreef:
wjb schreef:
HanstB schreef:

Hoi sinds de update heb ik op al mijn 4 tv boxen een super trage respons.

@HanstB, welk type TV ontvangers heb je dan?

Hoi

Heb net aan de hand van de berichten hier de voeding uit mijn ontvanger gehaald, daarna het systeem opnieuw geladen en nu werkt het inderdaad een stuk sneller.

Dus iedereen met een ARRIS 2017-10 ViP2952 V2 kunnen het proberen met stekker er 30 seconden eruit en nieuwe software laden. De respons is nu acceptabel

--

Dat werkt helaas slechts voor één of enkele dagen. Om enigszins een reagerende ontvanger te hebben doe ik dit al meerdere malen per week…

Wordt tijd dat ze gewoon de oude ontvangers gaan vervangen door normaal functionerende..

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 30 december 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Ik denk dat ze dat niet mogen doen want, zoals bij zoveel organisaties, zal er wel een algehele blokkade zijn van het uitrollen van nieuwe hard- en software gedurende de feestdagen. Dit is zeer gebruikelijk. 

Mijn  ontvanger schijnt ook niet meer te mogen werken tijdens de feestdagen. De traagste slak beweegt zich nog met lichtsnelheid voort vergeleken bij de reactietijd van mijn ontvanger. Maar ja, ik ben slechts een niets, een niemand, een klein onbenullig klantje. Zo iemand helpen is niet belangrijk, laat die maar lekker gefrustreerd zijn.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
TMG1961 schreef:

Maar ja, ik ben slechts een niets, een niemand, een klein onbenullig klantje. Zo iemand helpen is niet belangrijk, laat die maar lekker gefrustreerd zijn.

Ik snap je frustratie en als ik van die slechte responsetijden zou hebben, dan zou ik ook uit mijn vel springen. Ik hoop oprecht dat ze in week 1 van 2021 met de uitrol van de nieuwe software (die blijkbaar klaar staat) zullen gaan beginnen.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 30 december 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Maar ja, ik ben slechts een niets, een niemand, een klein onbenullig klantje. Zo iemand helpen is niet belangrijk, laat die maar lekker gefrustreerd zijn.

Ik snap je frustratie en als ik van die slechte responsetijden zou hebben, dan zou ik ook uit mijn vel springen. Ik hoop oprecht dat ze in week 1 van 2021 met de uitrol van de nieuwe software (die blijkbaar klaar staat) zullen gaan beginnen.

Als die software klaar staat hadden ze die ook op moment van bellen naar mijn ontvanger kunnen doorzetten. Maar men heeft blijkbaar liever een klant die nog gefrustreerder wordt dan een klant die geholpen wordt. Het is dat er hier nog iemand anders rond loopt en zij wil absoluut enkele niet standaard zenders in pakket hebben anders was ik al lang overgestapt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
TMG1961 schreef:

Als die software klaar staat hadden ze die ook op moment van bellen naar mijn ontvanger kunnen doorzetten. 

En dan is het cirkeltje rond.

wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 30 december 2020
TMG1961 schreef:
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Als die software klaar staat hadden ze die ook op moment van bellen naar mijn ontvanger kunnen doorzetten. ...

Misschien is het niet alleen die client software, die vervangen moet worden. Misschien moet ook nog iets in de achterliggende (netwerk / server) infrastructuur / back-ends aangepast worden om goed met de nieuwe client software te kunnen draaien. (Zie ellende van 10 dec.) En dan zullen ze deze aanpassing ook pas in januari willen doen - en dan kan tot die tijd ook geen ontvanger op die nieuwe software gezet worden, ook is die software zelf al klaar.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
Vangolen schreef:

Nu zeg je dat dit een ouder model is, voel ik me nog meer bedrogen door een instantie waar we al eigenlijk te veel aan betalen. Ik bezin me op vervolgstappen als dit echt zo is.

De HMB2260 dateert uit begin 2014 terwijl de VIP2952 uit 2015 stamt.

De V2 versies van deze ontvangers zijn uiteraard nog later geïntroduceerd.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Theo v H schreef:

Ben bang dat kpn geen compensatie gaat geven want in principe krijg je de content waarvoor je betaald.

Alleen tis tergend langzaam.

Daarom zou het kpn sieren dat ze ook iig de optie bieden om 6 maanden korting te geven voor bestaande klanten en niet alleen voor nieuwe klanten.

Heb dat hier al eens op het forum aangegeven maar toen werd ik hier weggezet als een kortingszeurder.

Gezien de situatie van de laatste maanden lijkt het me niet meer dan redelijk om bestaande klanten ook deze aanbieding (6maanden voor €35,-) te geven en zo te proberen om bestaande klanten bij kpn te houden!

6 x gemiddeld 15(?) euro x 3,15 miljoen klanten….wat denk je zelf? Ik geloof niet dat KPN ook maar een moment denkt om 270 miljoen uit te gaan geven.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 30 december 2020

Het wordt wel rommelig en onoverzichtelijk nu, met alle losse vragen hierover ook in deze topic gemengd. 

Ik hoop dat er snel een goede update komt.

Liever deze week nog, want zoals je kunt lezen worden vele (en terecht) ongeduldig. 

Wat een drama, het lijkt met de dag trager te worden. En een oplossing lijkt nog ver weg.

ik heb spijt van het verlengen van mijn contract.

ik begin vast met afscheid nemen, dag dag KPN...

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 december 2020

Via google zoeken hier terechtgekomen. Ben blijkbaar niet de enige. Benieuwd wat eraan gedaan wordt, dit is niet leuk meer.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
arnevanweenen schreef:

En een oplossing lijkt nog ver weg.

De oplossing is er blijkbaar al, het lijkt alleen een kwestie van uitrollen te zijn.

Zie het openingsbericht van dit topic.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 30 december 2020
arnevanweenen schreef:

Wat een drama, het lijkt met de dag trager te worden. En een oplossing lijkt nog ver weg.

Probeer een reset, het helpt niet 100% helaas, maar alles is meegenomen.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 december 2020

Het menu is vooral erg traag geworden, voor deze update (bij Telfort) nooit problemen met snelheid etc., maar nu duurt het allemaal erg lang of reageert het menu zelfs helemaal niet.
Daarnaast al een aantal keren Netflix spontaan afgesloten waardoor ik opnieuw moet in loggen, weet alleen niet  of de oorzaak van dat probleem bij KPN of Netflix ligt.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 30 december 2020
martin66 schreef:

Het menu is vooral erg traag geworden, voor deze update (bij Telfort) nooit problemen met snelheid etc., maar nu duurt het allemaal erg lang of reageert het menu zelfs helemaal niet.
Daarnaast al een aantal keren Netflix spontaan afgesloten waardoor ik opnieuw moet in loggen, weet alleen niet  of de oorzaak van dat probleem bij KPN of Netflix ligt.

De problemen met menu, Gids etc liggen niet aan de overgang van Telfort naar KPN maar aan de vrijwel gelijktijdige uitrol van nieuw ontwikkelde software op de TV-ontvangers en de daaraan gekoppelde achtergrond infrastructuur. Dit is (zoals uit 216 pagina's “ellende” weergave mag blijken) niet helemaal goed gegaan. Nu een ruime 4 maanden later is de puinhoop voor velen écht GIGA, maar KPN heeft aangekondigd dat men weet waar het aan ligt en dat er in januari 2021 nieuwe software uitgerold gaat worden. We moeten maar hopen dat dit alle problemen oplost.

Zo ook het door u genoemde probleem met Netflix. Wordt vaak genoemd dat men eruit wordt gegooid. Ligt niet aan Netflix maar aan de KPN app. Als u een smartTV hebt raad ik u aan direct in te loggen op Netflix voor een stabiele verbinding want de KPN omweg brengt heel vaak problemen met zich.

• Topper
  • 16 reacties
  • 30 december 2020

Hier problemen met het menu. Maar er zitten grote verschillen tussen onze beide decoders.  De reactiesnelheid van de Arcadyan HMB 2260 is acceptabel, 3 à 4 sec..

De Arris VIP 2952 V2 is een ramp!  Zowel bij het aan- en als wegklikken van de gids denk je "doet ie het of doet hij het niet".  Zowel het oproepen als wegklikken kost minimaal 15 sec.,  even."snel" de gids raadplegen kost je dus meer dan een halve minuut. 

Misschien die Arris kastjes vervangen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 30 december 2020
wjb schreef:
Mart81 schreef:

Waarschijnlijk is het hier al meerdere malen gevraagd, maar waarom kunnen we niet terug naar het "oude" menu totdat het nieuwe wèl goed werkt? 

Omdat het oude menu alleen werkt op het oude centrale IPTV platform en die is ondertussen ook afgeschaald. Er is dus simpelweg geen voldoende capaciteit meer beschikbaar om terug te keren naar het oude menu.

Als iets wordt afgeschaald, kun je dit toch ook weer opschalen?!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
Bakker44 schreef:

Nee, de nieuwe firmware die klaar staat uitrollen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 90 reacties
  • 30 december 2020
Bakker44 schreef:

Hier problemen met het menu. Maar er zitten grote verschillen tussen onze beide decoders.  De reactiesnelheid van de Arcadyan HMB 2260 is acceptabel, 3 à 4 sec..

De Arris VIP 2952 V2 is een ramp!  Zowel bij het aan- en als wegklikken van de gids denk je "doet ie het of doet hij het niet".  Zowel het oproepen als wegklikken kost minimaal 15 sec.,  even."snel" de gids raadplegen kost je dus meer dan een halve minuut. 

"Acceptabel"  is ook een breed begrip. Die 3 of 4 seconden reactietijd is natuurlijk een stuk fijner dan de genoemde 15 seconden,  maar zonder dat laatste zou ook die 3 of 4 seconden niet acceptabel mogen zijn voor een partij als KPN. Daarom is het switchen van kastjes niet de oplossing voor de lange termijn. Die moet van het onderliggende programma komen. En ik lees in dit toppic dat een update daarvan aanstaande is. Laten we het hopen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
jobje73 schreef:

Als iets wordt afgeschaald, kun je dit toch ook weer opschalen?!

Kan, maar is misschien nog wel lastiger en tijdrovender dan het wegnemen van de oorzaak.

Daar komt bij dat men dan alle opnames kwijt zou zijn want er is geen procedure om de opnames te verhuizen van het nieuwe platform naar het oude platform.

Gelukkig is de oplossing nabij dus hoeven we hier ook geen aandacht meer aan te besteden.

• Helper
  • 65 reacties
  • 30 december 2020

Weet niet of dit een onderdeel van het softwareprobleem is, maar wat ik ook een achteruitgang vind is dat een al eerder bekeken maar nog niet afgekeken programma niet meer daar begint waar je gestopt was met kijken.

Overigens superirritant dat je reclames niet kunt doorspoelen. Raar dat de inmenging van een zender zo ver reikt. Je bent gewoon geen baas meer over je eigen recorder... 

wjb schreef:
arnevanweenen schreef:

En een oplossing lijkt nog ver weg.

De oplossing is er blijkbaar al, het lijkt alleen een kwestie van uitrollen te zijn.

Zie het openingsbericht van dit topic.

Dit zijn teksten die lijken op damage control. De vorige update werkte niet en als ze nu iets zouden hebben, zouden ze dat zeker implementeren. Althans dat is mijn gedachte.

joop2011 schreef:
arnevanweenen schreef:

Probeer een reset, het helpt niet 100% helaas, maar alles is meegenomen.

Ik moet mijn ontvanger bijna dagelijks resetten omdat hij zo vaak vastloopt. Ook al gemeld, dacht krijg wel een nieuwe ontvanger, deze is al 8 jaar oud, daar zou het aan kunnen liggen, maar mocht niet baten, schijnt niet uit te maken, volgens de medewerker van KPN.