Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

DJ010
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 27 reacties
  • 8 april 2023

@peter-keetfm 

Dat is inderdaad waar maar het is ideaal want met het zoeken heb je een toetsenbord en daar gebruik ik heb alleen voor.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 april 2023
DJ010 schreef:

1ste foto zie je de afstandsbediening waar je bovenin een toetsenbord zie staat druk de in en je kan typen 

Bedankt voor de uitleg,ga het uitproberen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 8 april 2023
EMKE schreef:
DJ010 schreef:

1ste foto zie je de afstandsbediening waar je bovenin een toetsenbord zie staat druk de in en je kan typen 

Bedankt voor de uitleg,ga het uitproberen

Begrijp ik goed @DJ010 dat je de DIW7022 op je mobiel kan zetten en daarmee kan bedienen inclusief toetsenbord van de mobiel? 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2683 reacties
  • 8 april 2023
joop2011 schreef:

Begrijp ik goed @DJ010 dat je de DIW7022 op je mobiel kan zetten en daarmee kan bedienen inclusief toetsenbord van de mobiel? 

@joop2011  Ja, je kunt met die app de tv+ box bedienen. Voor een zoekopdracht kun je het toetsenbord (in de app) gebruiken.

Persoonlijk vind ik dat de interface van de tv+ box in sommige opzichten met de app beter te bedienen is dan met de originele kpn-afstandsbediening. 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 8 april 2023
Katana321 schreef:

Ik vind dat de interface van de tv+ box in sommige opzichten met de app beter te bedienen is dan met de originele kpn-afstandsbediening. 

Maar helaas missen er ook knoppen in dergelijke apps waardoor niet alle functies bediend kunnen worden en je dus ook de afstandsbediening nog nodig hebt.

Ik heb zelf de onderstaande app eens geprobeerd.

Helaas mist ook die een aantal knoppen maar ik hoop dat ze wat gaan doen met de mail die ik ze gestuurd heb, verder lijkt de Pro versie (zonder reclame) mij namelijk een prettige app.

Basdekruijf
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 158 reacties
  • 8 april 2023

@wjb Ik ben benieuwd of je wat terug hoort van ze, ik las bij de reviews in ieder geval een gebruiker van tv+ die de app gebruikt. Als ik thuis ben ga ik de app ook eens bekijken, misschien wel handig om als reserve te gebruiken.

Verder zijn we tevreden over de tv+ alles werkt naar behoren, en het fijne iedereen hier in huis weet precies hoe het werkt zonder uitleg (en mijn vrouw is toch best digibeet).

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 9 april 2023
Marcia_ schreef:
TheMuk schreef:

Sinds de laatste update van vandaag heb ik op mijn TV dat een gedeelte van de TV heel donker is in vergelijk met de rest. Bv bij voetbal is de linkerkant lichtgroen en de rechterkant donkergroen. Iemand een idee?

@TheMuk vreemd! Je kunt hier het beste even een eigen topic voor aanmaken. De community denkt graag met je mee. 

@KIkViAgEmNlRWAuT jammer om dit te lezen! Ik hoop dat je iets met de reactie van wjb kunt. Wij nemen alle feedback heel serieus en nemen het zeker mee!

Het is al opgelost. Backlight van de TV kapot…

• Topper
  • 18 reacties
  • 10 april 2023

Sinds kort helaas een zeer ontevreden gebruiker, grappig om te lezen dat er wordt gesproken over kinderziektes, beste stuurlui staan aan wal, kpn doet zijn best etc

Dit product is gewoon nog niet klaar en dit had duidelijk aan klanten gemeld moeten worden. Kan me niet voorstellen dat bij de betatesten niet veel meer naar voren is gekomen mits goed getest. 

Of de analyse van de test was niet goed en kpn wist van veel technische issues niet af of ze hebben ondanks de resultaten toch gekozen om dit product te releasen (Zal niet de eerste x zijn bij kpn natuurlijk ;-)

Los van de technische issues, klopt het design/gebruiksemak gewoon niet op een aantal vlakken, dit zijn zijn gewoon ontwerpkeuzes, waarbij ik me afvraag waarom er hiervoor gekozen is bij de ontwikkelaars, het lijkt op een zeer haastige klus helaas.

Enige wat dan weer goed is, is dat de functie "herstart apparaat" een stuk makkelijker te vinden dan voorheen in het menu......alsof iemand wist dat dit misschien wel de meest gebruikte feature zou worden...

• 247 reacties
  • 11 april 2023
Marcia_ schreef:

Dit is nog niet bekend!

We zijn vooral druk om de HD+ zenders beschikbaar te maken op de TV+ Box. De HD+ zenders zullen in nog hogere kwaliteit dan HD-glas beschikbaar komen. Op termijn zullen de HD+ zenders ook op de "oude" tv-ontvangers beschikbaar komen. Welke termijn dit dan is, kunnen we niets over zeggen nog. We houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte.

Goedemorgen Marcia, ik zie dat de HD+ zenders (14Mbit/s) actief zijn in de laatste firmware release van TV+, fijn! Ook neem ik waar dat de glas-HD zenders voorzien zijn van een hogere bandbreedte op de Arris5202 van 14Mbit/s. 

Beide zijn nu dezelfde bandbreedte en dat roept wat vragen bij mij op n.a.v. jouw bovenstaande post.

Nu vraag ik mij het volgende af:

• Zijn dit nu al de ongecodeerde streams, ofwel het 1:1 materiaal waar KPN over schreef in dit topic? (krijg ik helaas niet meer gevonden door de matige search functie?)
  • Is dit nu een h.264 of een h.265 stream?
  • Gelden bovenstaande vragen/antwoorden voor zowel de Arris5202 en TV+?

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 11 april 2023
Wopper schreef:

​​​

Dit is op beide apparaten een h.264 stream. Alleen de 4K zenders maken gebruik van h.265.

• 247 reacties
  • 11 april 2023
wjb schreef:
Wopper schreef:

​​​

Dit is op beide apparaten een h.264 stream. Alleen de 4K zenders maken gebruik van h.265.

Aha. Hoe zie je dat?

Is dit de stream 1:1 uit Hilversum komt?

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 11 april 2023

Wopper schreef:

• Zijn dit nu al de ongecodeerde streams, ofwel het 1:1 materiaal waar KPN over schreef in dit topic? (krijg ik helaas niet meer gevonden door de matige search functie?)

Dit is de voormalige HD Glas stream

Wopper schreef:

Dit is alleen voor TV+

• 247 reacties
  • 11 april 2023
Bart_Z schreef:

Wopper schreef:

Dit is de voormalige HD Glas stream

Wopper schreef:

Dit is alleen voor TV+

Goedemorgen Bart.  Je antwoorden zijn wat kort zodat ik nog niet alles helder heb. 

Beide platformen maken sinds vorige week gebruik van een hogere bandbreedte van 14Mbps. 

Ik heb het idee dat jij wat achterloopt mbt de interne communicatie? Wil je nog eens een verdiepingsslag toepassen?

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 11 april 2023
Wopper schreef:
wjb schreef:

Aha. Hoe zie je dat?

Als de stream h.265 compressie zou hebben dan zou de benodigde bandbreedte veel lager zijn. Daarnaast zouden die hogere kwaliteit dan niet beschikbaar kunnen zijn op de 2260 en 2952 omdat die TV ontvangers geen h.265 ondersteunen.

Bart_Z schreef:
Wopper schreef:

Dit is alleen voor TV+

Volgens mij gelden die vragen/antwoorden voor zowel de “oude” TV ontvangers zoals de 5202 als voor TV+.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 11 april 2023

@Wopper hoe kom je erbij dat beide platformen sinds vorige week gebruik maken van een hogere brandbreedte? Kun je dat uitleggen in een eigen topic? Dan hebben we dat mooi bij elkaar en blijft het overzichtelijk. Want volgens mijn informatie geldt de 14 Mbps enkel voor tv+. 

• 247 reacties
  • 11 april 2023
Bart_Z schreef:

@Wopper hoe kom je erbij dat beide platformen sinds vorige week gebruik maken van een hogere brandbreedte? Kun je dat uitleggen in een eigen topic? Dan hebben we dat mooi bij elkaar en blijft het overzichtelijk. Want ik weet niet anders dat de 14 Mbps enkel voor tv+ is. 

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-firmware-0-17-4-kpn-tv-app-1-97-1-588137/index10.html?postid=1450#post1450

Exact Bart ik denk dat jullie interne info wat achter loopt. Wil jij intern wat navraag doen? Vandaag studiedag en met de kids in de dierentuin. Zal vanavond een eigen topic openen. 

wjb en ik meten beide op 66x 14Mbps. 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 11 april 2023
Bart_Z schreef:

@Wopper hoe kom je erbij dat beide platformen sinds vorige week gebruik maken van een hogere brandbreedte? Kun je dat uitleggen in een eigen topic? Dan hebben we dat mooi bij elkaar en blijft het overzichtelijk. Want volgens mijn informatie geldt de 14 Mbps enkel voor tv+. 

Ook de HD-”Glas” zenders (661 t/m 670) op de “oude” TV ontvangers zijn 14,2Mbps.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 11 april 2023

wjb schrijft: 

Ook de HD-”Glas” zenders (661 t/m 670) op de “oude” TV ontvangers zijn 14,2Mbps.

Ook de opnames daarvan als je ze afspeelt via de decoder, wjb?

Want dat valt bij TV+ wel tegen nog.

Forum|alt.badge.img
Wopper schreef:

Goedemorgen Marcia, ik zie dat de HD+ zenders (14Mbit/s) actief zijn in de laatste firmware release van TV+, fijn! Ook neem ik waar dat de glas-HD zenders voorzien zijn van een hogere bandbreedte op de Arris5202 van 14Mbit/s.

Beide zijn nu dezelfde bandbreedte en dat roept wat vragen bij mij op n.a.v. jouw bovenstaande post.

waar ik nu eigenlijk naar benieuwd ben: Hoe verhoud zich nu met deze verhoogde bandbreedte  de beeldkwaliteit t.o.v het  satelliet signaal van Canaldigitaal.  Is daar iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 11 april 2023

KPN heeft een veel betere beeldkwaliteit dan Canal Digitaal via satelliet. Als eerste zijn bij Canal Digitaal niet de tien belangrijkste zenders in HD. En als deze al in HD zijn dan is het met veel minder bandbreedte dan KPN. Nu zijn de gebruikte technieken niet hetzelfde maar bij HD-zenders is de bandbreedte bij KPN bijna drie keer zoveel bij de tien belangrijkste zenders. En dit is goed te zien in de beeldkwaliteit.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1856 reacties
  • 11 april 2023
twister1977 schreef:

Sinds kort helaas een zeer ontevreden gebruiker, grappig om te lezen dat er wordt gesproken over kinderziektes, beste stuurlui staan aan wal, kpn doet zijn best etc

Dit product is gewoon nog niet klaar en dit had duidelijk aan klanten gemeld moeten worden. Kan me niet voorstellen dat bij de betatesten niet veel meer naar voren is gekomen mits goed getest. 

Of de analyse van de test was niet goed en kpn wist van veel technische issues niet af of ze hebben ondanks de resultaten toch gekozen om dit product te releasen (Zal niet de eerste x zijn bij kpn natuurlijk ;-)

Los van de technische issues, klopt het design/gebruiksemak gewoon niet op een aantal vlakken, dit zijn zijn gewoon ontwerpkeuzes, waarbij ik me afvraag waarom er hiervoor gekozen is bij de ontwikkelaars, het lijkt op een zeer haastige klus helaas.

Enige wat dan weer goed is, is dat de functie "herstart apparaat" een stuk makkelijker te vinden dan voorheen in het menu......alsof iemand wist dat dit misschien wel de meest gebruikte feature zou worden...

Ik ben nou juist wel tevreden. En er zijn genoeg anderen tevreden. Zeker werkt nog niet alles perfect maar de herstart functie heb ik tot nu toe zelden gebruikt. De afweging om tv+ in het begin van het jaar te lanceren zullen we hier niet achterhalen. Ik vind het gebruikersgemak inderdaad wel nog een ding en de kritiek erop kan ik zeker plaatsen. Maar oprecht kan ik de mening over een product dat nog niet klaar is niet delen. Zal voor jou anders zijn en dat is te respecteren. Tegen welke technische issues loop jij zoal aan dat je zo ontevreden maakt ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 12 april 2023

Heb nu 2 boxen TV+ ruim 3 weken 

1 met utp kabel rechtstreeks box 12

1 met utp kabel en switch (Netgear IMGP) naar box 12

Snelheid bij mij is 100mb abbo.

Allebei niet 1x vast gelopen of herstart nodig gehad vanaf dag 1.

Geen geluid dat wegvalt, geen stilstaand beeld of schokken.

Ook opnames gaan goed, terug kijken ook.

Zappen sneller dan VIP5202 geluid moet iets harder maar dat valt ook mee.

Lip sync gaat ook goed.

Alleen na update software blijven beide boxen aanstaan.

Zo kan je wel zien dat er een update is geweest, heb er verder niet zo'n probleem mee.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
vankol schreef:

Heb nu 2 boxen TV+ ruim 3 weken 

……………………………..

Bedankt voor het delen van jouw bevindingen Frank! 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 14 april 2023
PeterG schreef:

wjb schrijft: 

Ook de opnames daarvan als je ze afspeelt via de decoder, wjb?

Want dat valt bij TV+ wel tegen nog.

Ja, ook de opnames van kanaal 661 t/'m 670 zijn 14,2Mbps.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 15 april 2023

Wat is de huidige opname stream van de DIW7022 bij kanaal 1 - 10?

Als die nog laag is, wanneer wordt deze dan ook 14,2 Mb/s?