Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 657 reacties
  • 33232 keer bekeken

Toon eerste bericht

657 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Heb je een vaste aansluiting bij Odido en KPN? 

Internet en TV bij Odido en bij kpn nog (even) een mobiel abbootje.

Forum|alt.badge.img+2

Internet en TV bij Odido en bij kpn nog (even) een mobiel abbootje.

Ah. Maar de AppleTV app van KPN zou je verleiden om naar KPN over te stappen? Er is niets mis met Odido toch? Mijn moeder heeft het en ze is niet ontevreden. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Ah. Maar de AppleTV app van KPN zou je verleiden om naar KPN over te stappen? Er is niets mis met Odido toch? Mijn moeder heeft het en ze is niet ontevreden. 

Om voor Internet en TV weer terug te keren naar kpn, is toch wel iets meer nodig dan alleen TV App voor de Apple TV. 

Na verhuizing - vorig jaar januari - ben ik na 41 (!j jaar kpn naar Odido overgestapt en kreeg eind vorig jaar een zeer lucratief verlengingsaanbod.  De komende twee jaar blijf ik bij Odido.  

Ik ben absoluut niet ontevreden: internet (via het glasvezelnetwerk van kpn) is stabiel en over de TV (app only) heb ik ook niets te klagen. Integendeel: waar kpn de kwaliteitszenders vervangt door goedkope ranzige troep, heeft Odido de kwaliteitszenders, gewoon in het basispakket. Dat maakt het TV product van kpn ook relatief duur: kwantiteit gaat boven kwaliteit. 

Ben ook van mening dat kpn maar weinig voortgang bereikt. Niet alleen voor wat betreft de TV App voor de Apple TV. In 2006  testte ik Mine (de eerste TV dienst) van kpn. Waar het toen vooral over ging was ‘opnemen’ en vastlopen van de ontvanger. En daar gaat het na twintig jaar nog steeds over. 

Of ik ooit nog terugkeer naar KPN? De tijd zal het leren…

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Ben ook van mening dat kpn maar weinig voortgang bereikt. Niet alleen voor wat betreft de TV App voor de Apple TV. In 2006  testte ik Mine (de eerste TV dienst) van kpn. Waar het toen vooral over ging was ‘opnemen’ en vastlopen van de ontvanger. En daar gaat het na twintig jaar nog steeds over. 

2006 stond digitale tv en vooral IPTV nog compleet in de kinderschoenen.

Alles was toen nog SD en in 4:3 formaat.

Er is zeker heel erg veel veranderd in 20 jaar.

En dat jij niet bij KPN, maar bij Odido zit, dat weet ondertussen iedereen.

Maar dat is uiteraard jouw persoonlijke keuze. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

2006 stond digitale tv en vooral IPTV nog compleet in de kinderschoenen.

Alles was toen nog SD en in 4:3 formaat.

Er is zeker heel erg veel veranderd in 20 jaar.

Maar nogmaals: waar het toen vooral over ging: ‘opnemen’ en de ‘stabiliteit van de apparatuur’, daar gaat het toch nog steeds over? 

En dat jij niet bij KPN, maar bij Odido zit, dat weet ondertussen iedereen.

Maar dat is uiteraard jouw persoonlijke keuze. 

En ook een weloverwogen keuze. 

Forum|alt.badge.img+2

Om voor Internet en TV weer terug te keren naar kpn, is toch wel iets meer nodig dan alleen TV App voor de Apple TV. 

Na verhuizing - vorig jaar januari - ben ik na 41 (!j jaar kpn naar Odido overgestapt en kreeg eind vorig jaar een zeer lucratief verlengingsaanbod.  De komende twee jaar blijf ik bij Odido.  

Ik ben absoluut niet ontevreden: internet (via het glasvezelnetwerk van kpn) is stabiel en over de TV (app only) heb ik ook niets te klagen. Integendeel: waar kpn de kwaliteitszenders vervangt door goedkope ranzige troep, heeft Odido de kwaliteitszenders, gewoon in het basispakket. Dat maakt het TV product van kpn ook relatief duur: kwantiteit gaat boven kwaliteit. 

Of ik ooit nog terugkeer naar KPN? De tijd zal het leren…

Ik heb destijds ook aan de pilot van Mine meegedaan. Voor mij was dit een bijzonder moment omdat Ziggo toen nog UPC geen retourverkeer had in onze regio. Dus ik was zeer blij met interactieve tv in de vorm van Mine. Early adaptor. Er is veel veranderd in die 20 jaar. Er is iig meer keuze. Ik snap je wel voor wat betreft Odido. Ik heb een stabiele verbinding voor mn werk nodig en dat heb ik nu en het gezin gebruikt nog telfort adressen, anders had ik het ook een keer willen ervaren. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Leuk… iemand te treffen uit het mine-tijdperk. Wat een bakbeesten waren die mine-ontvangers. Die ontvangers waren - voor het bewaren van opnames - voorzien van een harddisk. Die waren makkelijk te wisselen. Na de verhuizing kwam ik een harddisk tegen met opnames. Binnenkort ga ik eens kijken of de opname’s nog te bekijken zijn. Er staan twee documentaires op over mijn geboortedorp, waarop mijn ouders te zien waren. 

Een stabiele (en beetje snelle 400/400) internetverbinding voor het thuiswerken en de domotica heb ik ook nodig. En die is bij Odido nét zo stabiel als die van kpn.

Maar goed… dit heeft allemaal niet zoveel met het onderwerp Apple TV te maken…