Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app op Medion Android tv niet voorbij inlog

• 30 mei 2025
  • 18 reacties
  • 123 keer bekeken

De KPN TV+ app heeft tot een aantal maanden terug prima gewerkt op de Medion Android TV. Nu niet meer. 

De app start traag op en komt dan in het inlogscherm (kpnid, abbo nr, meer info), maar verder kom je niet. Geen keuze te maken!

18 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 mei 2025

Extra info:

Medion P12431 (MD 29240)

App versie 08.70.03

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 mei 2025

@KPN 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1144 reacties
  • 30 mei 2025

Hoi ​@Patatohead, welkom op de KPN Community! Hier helpen vooral KPN klanten elkaar, maar kan een KPN moderator meekijken indien nodig. 

De Smart TV+ app gebruiken gaat natuurlijk lastig als je niet kan inloggen. Heb je al geprobeerd om te spelen met de toetsen naar onder, links, rechts? 

Als het goed is moet als je naar onder gaat het eerste balkje wit worden. Zou je anders eens de app geforceerd kunnen afsluiten? Dat kan je doen via Instellingen > Apps > KPN TV+ > Gedwongen stoppen

Of bijvoorbeeld je Android TV even hard opnieuw opstarten (dat is anders dat de “uit” knop indrukken). Dat doe je via Instellingen > Systeem > Opnieuw opstarten

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 31 mei 2025

Ai, ik heb al een lijst met 8 budget merken waarop inloggen niet werkt. Zou dit het 9-de worden???

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4999 reacties
  • 31 mei 2025
PeterG schreef:

Ai, ik heb al een lijst met 8 budget merken waarop inloggen niet werkt. Zou dit het 9-de worden???

Je zou liever houden aan een lijst met merken waarop inloggen wel werkt. Dan is jouw werk nog te overzien en je kan nog iets anders doen.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 31 mei 2025

Die lijst zou vooralsnog langer worden. Met wel 200 merken of meer. (zie bv ook de pdf lijst voor de afstandsbediening).

Dus nee, bedankt voor het idee. Ik houd het maar bij de lijst die, op zeker momenteel, niet werkt.

Ach het blijft kpn.

Beste tv dienst x op x : Ziggo

Beste netwerk x op x: kpn

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1280 reacties
  • 31 mei 2025
TDN schreef:
PeterG schreef:

Je zou liever houden aan een lijst met merken waarop inloggen wel werkt. Dan is jouw werk nog te overzien en je kan nog iets anders doen.

Welke merken zijn de budgetmerken dan precies? 

Mijn zus heeft een Sony en daar werkt de KPN TV+ App waardeloos. Of is Sony nu ook gedegradeerd tot een budgetmerk (of plakmerk) omdat de geweldige (ahum) TV+ App daarop nauwelijks werkt?

Afgezien daarvan: de apparatuur van kpn behoort ook tot de categorie budget- en plakmerk, dus het lijkt me dat kpn met budget- en plakmerken voldoende ervaring heeft.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 31 mei 2025

Sony behoort wat mij betreft nog steeds tot de A-merken. Toch werkt daar soms ook de app niet/traag/slecht. Evenals Philips.

De merken die ik verzamel (...) kun je niet eens inloggen op de KPN TV+ app.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1280 reacties
  • 31 mei 2025

Tja… als je dan op de A-merk TV wél kunt inloggen op de TV+ App maar vervolgens niet meer dan naar  een dia (stilstaand beeld), draaiend cirkeltje of zwart scherm kunt kijken, dan vraag ik me toch echt af, waar de + van TV+ nu voor staat: het is meer TV-. 

Wat ik helemaal niet begrijp is, waarom de ‘oude’ app niet meer beschikbaar is. Dit is nu een beetje als de oude schoenen weggooien terwijl de nieuwe schoenen nog in productie zijn.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 31 mei 2025

Via een alternatieve app store (apk…. ) kun je nog wel de app voor “KPN interactie TV” downloaden. I.p.v. “KPN TV+". Alleen wel automatisch updaten (kan alleen voor alle apps) uitzetten in de tv. Anders is in no time weer vervangen voor de huidige.

Zelf zou ik wel minimaal de ene gratis ontvanger bij het abonnement nemen. Met hardware van een provider zelf (ongeacht wat) weet je eigenlijk dat het gewoon prima werkt.

Op een tv met HDMI CEC kun je die dan vervolgens weer met de tv ab bedienen ‘alsof’ het een app betreft 🙂. Werkt zelfs op mijn stokoude Philips van 2012. En toch geen kastje te zien.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1280 reacties
  • 31 mei 2025
PeterG schreef:

Via een alternatieve app store (apk…. ) kun je nog wel de app voor “KPN interactie TV” downloaden. I.p.v. “KPN TV+". Alleen wel automatisch updaten (kan alleen voor alle apps) uitzetten in de tv. Anders is in no time weer vervangen voor de huidige.

Je bent niet de eerste die dit schrijft, maar waarom moeilijk doen als het óók makkelijk kan?

PeterG schreef:

Zelf zou ik wel minimaal de ene gratis ontvanger bij het abonnement nemen. Met hardware van een provider zelf (ongeacht wat) weet je eigenlijk dat het gewoon prima werkt.

Waarmee het kpn-verhaal van ‘kijken zonder kastje’ dus opgeklopte lucht is? Eigenlijk kan je dat wel zo stellen omdat kpn voor nieuwe abonnees, regelmatig TV toestellen cadeau doet, waar geen Smart TV app voor beschikbaar is. 😂. Hoe verzin je het? Kijken zonder kastje? 😂. Als iets aangeboden wordt dan moet dat toch gewoon prima werken? En of de hardware van deze provider (kpn) prima en zonder problemen werkt, daar is ook niet iedereen van overtuigd. 

Voor wat betreft m’n zus: die heeft een ontvanger. Op haar TV in de slaapkamer (de Sony dus) kijkt ze niet zo heel vaak en daarvoor is ‘kijken zonder kastje’ ideaal, alleen jammer dat dat alleen bij kpn dus niet werkt.

Verder is het afnemen van extra TV ontvangers ook niet voor iedereen zomaar weggelegd: ik ken genoeg huishoudens waar € 6.00 staat voor twee dagen eten

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 31 mei 2025

Op dit moment werkt 'kijken zonder kastje’ op android-tv niet naar behoren inderdaad. Zacht uitgedrukt.

Echter. Ik heb drie losse apparaatjes (Android-TV en Google-TV) en daarop werkt het prima. Allen zijn volledig geïntegreerd door HDMI CEC. Het gaat de meeste mensen om het niet hoeven gebruiken van TWEE afstandsbedieningen. Met HDMI CEC gebruik je alleen die van je televisie.

Kan dat met een Apple TV box eigenlijk ook, Berteman?

Het kastje kun je tegenwoordig gewoon buiten zicht plaatsen. Voor diegenen die ook nog “ik wil niet zo'n lelijk kastje bij mijn tv” roepen. Je ziet het niet. Althans, je hoeft het niet te zien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 31 mei 2025
ikheetjeff schreef:

Hoi ​@Patatohead, welkom op de KPN Community! Hier helpen vooral KPN klanten elkaar, maar kan een KPN moderator meekijken indien nodig. 

De Smart TV+ app gebruiken gaat natuurlijk lastig als je niet kan inloggen. Heb je al geprobeerd om te spelen met de toetsen naar onder, links, rechts? 

Als het goed is moet als je naar onder gaat het eerste balkje wit worden. Zou je anders eens de app geforceerd kunnen afsluiten? Dat kan je doen via Instellingen > Apps > KPN TV+ > Gedwongen stoppen

Of bijvoorbeeld je Android TV even hard opnieuw opstarten (dat is anders dat de “uit” knop indrukken). Dat doe je via Instellingen > Systeem > Opnieuw opstarten

Getest en na geforceerd afsluiten en herstarten zie je heel kort de witte balk. Deze gaat weer weg. 
Als je snel bent kun je een keuze maken: dan is mail of abbo nummer in te geven (met per cijfer een 10 seconden wachten),… hierna pincode invoeren en dan ENTER: gevolg “er is een fout opgetreden bij het inloggen” 😞

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1280 reacties
  • 1 juni 2025
PeterG schreef:

Op dit moment werkt 'kijken zonder kastje’ op android-tv niet naar behoren inderdaad. Zacht uitgedrukt.

Of om het beestje maar bij de naam te noemen: op sommige tv’s, of het nu een ‘budgetmerk’, plakmerk of A-merk is: ‘kijken zonder kastje’ werkt niet.

PeterG schreef:

Echter. Ik heb drie losse apparaatjes (Android-TV en Google-TV) en daarop werkt het prima. Allen zijn volledig geïntegreerd door HDMI CEC. Het gaat de meeste mensen om het niet hoeven gebruiken van TWEE afstandsbedieningen. Met HDMI CEC gebruik je alleen die van je televisie.

Het ‘kijken zonder kastje’ van kpn is (bij jou dus) ‘kijken met een apparaatje’.

PeterG schreef:

Kan dat met een Apple TV box eigenlijk ook, Berteman?

Eigenlijk is deze vraag niet zo  relevant, maar ja:

De Apple TV kan uit het zicht worden geplaatst.

De Apple TV kan met de afstandsbediening van de televisie bedient. 

Verder heeft de Apple TV, de mogelijkheid ‘leer afstandsbediening kennen’ . De Apple TV is dan met elke afstandsbediening te bedienen. Een afstandsbediening leren werkt trouwens heel makkelijk, geen archaïsch gepruts met codes invoeren, bevestigen met toetscombinaties en dan hopen dat de ingevoerde code de juiste is. Kan dat met de Android apparaatjes ook? 

PeterG schreef:

Het kastje kun je tegenwoordig gewoon buiten zicht plaatsen. Voor diegenen die ook nog “ik wil niet zo'n lelijk kastje bij mijn tv” roepen. Je ziet het niet. Althans, je hoeft het niet te zien.

Neemt natuurlijk niet weg dat de Smart TV+ app gewoon behoort te werken, zeker omdat er nu App-only abonnementen worden verkocht.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 1 juni 2025

1. Mee eens. Kijken zonder kastje is op veel merken een farce momenteel. Sommige mensen Will per se geen extra kastje. Daar behoren Apple TV bezitters niet toe. 😉

2. Ik heb losse kastjes. Goedkoper dan nieuwe televisies. Zelf vind ik die insteek "kijken zonder kastje" ook achterhaald. Daarom moet er natuurlijk ook een app voor Apple TV komen. Kpn is nu de grootste provider nota bene. 

3. De afstandsbediening van m'n Google TV kastje was ook heel makkelijk aan de Sony te koppelen. Hoefde het merk niet eens op te geven. 

4. Vanwege app only is de fail momenteel heel slecht. 

En over app only gesproken... het Philips tv cadeau heeft Titan OS. Daar is ook geen kpn app voor.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1144 reacties
  • 1 juni 2025
Patatohead schreef:

Getest en na geforceerd afsluiten en herstarten zie je heel kort de witte balk. Deze gaat weer weg. 

Dat lijkt me waardevolle informatie voor de ontwikkelaars! Dat is even wachten tot een moderator aanwezig is en het daar mee eens is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 2 juni 2025
ikheetjeff schreef:
Patatohead schreef:

Dat lijkt me waardevolle informatie voor de ontwikkelaars! Dat is even wachten tot een moderator aanwezig is en het daar mee eens is.

Moet zeggen dat het me gisteren niet weer opnieuw lukte… met geen mogelijkheid de witte selectie balk te zien… en dus geen selectie te maken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4999 reacties
  • 2 juni 2025
Patatohead schreef:

Moet zeggen dat het me gisteren niet weer opnieuw lukte… met geen mogelijkheid de witte selectie balk te zien… en dus geen selectie te maken. 

Zie mijn reactie in dit thread 

Helaas is de gedetailleerde stappenplan verwijderd, maar daar is genoeg aanwijzing te zien om het zelfs te doen, ook voor andere TV merken.