Skip to main content
Vraag

KPN TV: Geluid valt steeds weg bij het zappen naar een nieuwe zender

• April 19, 2026
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Sinds een aantal weken valt mij op dat bij het schakelen naar een andere zender het geluid even wegvalt. Dit is zo verschrikkelijk irritant. Ik heb alle eerder vermelde opties al uitgeprobeerd om te herstarten maar niks helpt. Als dit zo blijft doorgaan dan weet ik niet hoelang ik nog bij KPN blijf! Ik ben al jarenlang abonnee, maar iedere keer na weer een update vanuit KPN gaat het eerder slechter dan beter!

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 19, 2026

Het is bij wisselen van een zender maar  1 seconde zwart en stil. Bedoel je dat? 

Ik heb ook DVB-T2, vergelijkbaar met de Ziggo kabel DVB-C, en daar is het ook 1 seconde. En ik weet dat de Next Mini die zaptijd ook heeft. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2026

Hallo ​@Denniske1974 ,

Ongeveer twee keer per maand wordt een software-update uitgerold. Hou die updates hier in de gaten:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=6

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

@Denniske1974 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Denniske1974, welkom op onze community! We denken graag even mee zoals je ziet! Kun je je situatie iets meer toelichten en wat je geprobeerd hebt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2026

Hallo, ik heb de ontvanger herstart. De stroom eraf gehad. Het modem van de stroom af gehad. Het lijkt alsof hij de synchronisatie met het beeld aan het zoeken is. Soms zit er wel 5 seconden verschil in 't.o.v. het beeld