Ik zou verwachten dat de Comfort+ gewoon gekoppeld blijft als je de standaard afstandsbediening vervangt. Maar: nee dus. Dat lijkt me een bug.
Details:
Gisteren bij iemand een vervangende TV+ L8 afstandsbediening gekoppeld, volgens de instructies in de bijgevoegde leaflet. Dus: de stand-by knop op de ontvanger 7 seconden ingedrukt en de instructies gevolgd. Dat ging goed, en er volgde ook een softwareupdate. Bediening van de televisie was ook meteen goed.
Maar: daarna was de bestaande Comfort+ M3 niet meer gekoppeld. Bij indrukken van TV+ knoppen ging alleen het blauwe lampje knipperen.
De Comfort+ vervolgens ook opnieuw gekoppeld. Niet via de knop op de ontvanger, maar via de instellingen. Daar stond-ie inderdaad niet meer genoemd, maar wel een optie “KPN Afstandsbediening toevoegen”. Na koppelen werd ook voor die (bestaande) Comfort+ trouwens een softwareupdate gevonden. Bediening van de televisie was ook meteen weer goed.
Ik heb niet geprobeerd wat er gebeurd zou zijn met de koppeling van de L8 als ik de Comfort+ volgens de instructies ook via de knop op de ontvanger gekoppeld had.