Ik heb thuis alles van XS/KPN. Ik overweeg op TV Plus met het Sagemkastje over te stappen. De recensies van de eerste versies waren niet goed, er werden gesproken over Beta- versies. Is het nu beter? Ik wil makkelijk kunnen 'zappen’ tussen veel streaming zenders en (veel) lineaire TVzenders en gewoon goed vloeiende TV. Ik wil ook meteen kunnen terugkijken en kunnen opnemen. Ik heb het qua lineaire TV het uitgebreidste pakket, dus met bv alle buitenlandse publieke omroepen. Dat wil ik zo houden. Hoe gaat het nu met de nieuwste versie van de Sagem? Doen of niet doen?
Ik moet huilen van DVS
excuus joop2011 en anderen, ik bedoel ook RJ45 natuurlijk. Cat 5 in mijn geval.
Dank allen, zeker ook Martijn en Lies en wijsgeer. Conclusie: Fritz Box met TV Plus kan prima. TV Plus kan werken met DVS maar deze is hier niet voor gemaakt. Uitproberen kan (bv bij de 2e TV), anders gewoon direct met RJ 45 Cat 5 of 6 op het modem.
Vraag ik me toch af waarom het beeld bij anderen in deze discussie hierboven dan zo hapert.
Dank allen, zeker ook Martijn en Lies en wijsgeer. Conclusie: Fritz Box met TV Plus kan prima. TV Plus kan werken met DVS maar deze is hier niet voor gemaakt. Uitproberen kan (bv bij de 2e TV), anders gewoon direct met RJ 45 Cat 5 of 6 op het modem.
Vraag ik me toch af waarom het beeld bij anderen in deze discussie hierboven dan zo hapert.
Dat begrijp ik goed vanuit jouw functie! Maar ja, het spaart bekabeling in je huis he?
Ik wil:
- …
- geen problemen met vertraagde ondertiteling en …
Vertraging is er volgens mij niet meer. Maar de weergave is wel nog steeds slecht, en nog nooit goed geweest. In het zogenaamde “multicast” (live kijken) superslechte uitlijning. En in “unicast” (pauzeren/terugkijken/opnames) vaak verkeerde kleuren die dan na een halve tel nog veranderen ook. Mijn overzicht van 26 januari 2023 (met aanvulling van 9 februari) is nog steeds actueel. Er gebeurt helemaal niks.
Voor de zekerheid: dit gaat dus niet over de ondertiteling van anderstalige programma’s, die als vertaling door de zender zelf aan het beeld wordt toegevoegd. Maar over ondertiteling voor slechthorenden, dus over Nederlandse ondertiteling van Nederlands gesproken programma’s, die je zelf aan en uit kunt zetten.
Als die ondertiteling belangrijk voor je is: heb je toevallig een KPN winkel in de buurt? Daar kun je het gewoon zelf zien. Kies een Nederlandstalig programma met veel sprekers. Zappbios of reality shows bijvoorbeeld.
Ik wil:
- mijn laptop er tussenuit kunnen halen en op Tv gebruik kunnen maken van die 'duizenden apps’ zoals KPN adverteert bij TV Plus
- ...
Bedenk trouwens dat niet alle apps zich lekker laten bedienen met een afstandsbediening. (Ja, je kunt een toetsenbord en muis aansluiten, maar is dat makkelijker dan casten vanaf een laptop?)
Tv+ met DVS kan wel maar wel op unicast. Wellicht even van te voren een speedtest over die verbinding doen.
Tv+ met DVS kan wel maar wel op unicast. Wellicht even van te voren een speedtest over die verbinding doen.
Aanvulling....
Wij kijken via DVS omdat dit beter werkt dan via wifi.
En wij hebben wifi6 (UniFi) door het hele huis.
Dat is het probleem. De tv ontvangers doen het via WiFi alleen op het WiFi van KPN zelf.
Aanvulling....
Welke KPN modem / router heb je dan?
Met de Box12 zou het goed moeten werken.
Met de Experiabox kan je het beste de SuperWifi2 van KPN er tussen doen (kan je huren of kopen)
DVS adviseer ik niet om te gebruiken, omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk is / komt en het 230 volt netwerk is daar ook helemaal niet voor gemaakt.
Zie ook dit schema van KPN:
En een UTP kabel is uiteraard altijd het beste. foto 1
Groen is UTP kabel.
Dat is het probleem. De tv ontvangers doen het via WiFi alleen op het WiFi van KPN zelf.
@kpn ..... Klopt dit?
Aanvulling....
Welke KPN modem / router heb je dan?
Met de Box12 zou het goed moeten werken.
Met de Experiabox kan je het beste de SuperWifi2 van KPN er tussen doen (kan je huren of kopen)
DVS adviseer ik niet om te gebruiken, omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk is / komt en het 230 volt netwerk is daar ook helemaal niet voor gemaakt.
Zie ook dit schema van KPN:
En een UTP kabel is uiteraard altijd het beste. foto 1
Groen is UTP kabel.
Alles bedraad op Fritzbox. (Hebben geen kpn modem).
Beneden (waar we de meeste problemen hebben) rechtstreeks. Boven (waar we verreweg de minste problemen hebben) via DVS.
Beneden en boven (via DVS dus) op eigen poort op de Fritzbox.
DVS wordt alleen gebruikt om tv boven te kijken.
Geen problemen met DVS!
Al het overige netwerkverkeer gaat via switch op een 3e netwerkpoort op de FB vanwege TCP/IP.
WiFi (UniFi wifi6) zit op de switch. Ip-adressen komen allemaal van de FB.
Dus 3 poorten op de FB aangesloten waarvan 2 voor tv kijken. 1 voor internet/wifi.
Dat de DVS bij jou nog goed werkt, wil niet zeggen dat het overal goed werkt.
En zoals ik al vaak heb vermeld, door de steeds grotere verstoring (vervuiling) op het 230 volt netwerk, krijgt de DVS het steeds moeilijker.
Ik zie ook een andere reactie van jou.
Je kan alleen via je eigen KPN netwerk de KPN tv ontvanger (in dit geval de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) gebruiken.
P.S.
TIP:
Als je op Qoute klikt, haal dan alle niet relevante informatie weg.
Anders wordt het topic onoverzichtelijk en onleesbaar.
@kpn ..... Klopt dit?
Nee, dit klopt niet, waar WiFi staat zou Internet van KPN moeten staan.
Welk merk of model wifi accespunten worden gebruikt doen er feitelijk niet toe als deze maar bepaalde opties ondersteunen.
@kpn ..... Klopt dit?
Welk merk of model wifi accespunten worden gebruikt doen er feitelijk niet toe als deze maar bepaalde opties ondersteunen.
En die opties heeft de meeste andere apparatuur niet. Of het staat niet op de juiste manier ingesteld.
@kpn ..... Klopt dit?
En die opties heeft de meeste andere apparatuur niet. Of het staat niet op de juiste manier ingesteld.
Dan zou je moeten schrijven accespunten van KPN. WiFi van KPN bestaat simpelweg niet.
Maar we gaan nu wel weer erg off topic.
Ik zie ook een andere reactie van jou.
Je kan alleen via je eigen KPN netwerk de KPN tv ontvanger (in dit geval de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) gebruiken.
Is dit een reactie van mij....?
@kpn ..... Klopt dit?
Mijn excuus.
Maar zoals ook de anderen aangeven, de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt alleen via het de WIFI van de KPN modem / router van je eigen KPN netwerk. En het beste via de Box12. Zie ook het schema van KPN dat ik erbij heb geplaatst.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.