Skip to main content
Beantwoord

Philips TV opstarten met HDMI 1 input

• 9 december 2024
  • 5 reacties
  • 2515 keer bekeken

Ik heb net een nw Philips The Xtra 55PML9009 Ambilight (2024) deze heb ik succesvol gekoppeld met de KPN afstandsbediening. Maar als ik beide met de KPN ab. aan zet start de TV op met het home screen. Als ik vervolgens op de KPN ab. op input druk komt de juiste lijst van de TV voor met de selectie al op HDMI 1 maar ik kan dit niet bevestigen met de KPN ab. en moet ik dus nog steeds de TV ab. gebruiken. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Beste antwoord door Arjan van B

Wat opties:

• Als je de televisie voornamelijk (of alleen) voor de KPN ontvanger gebruikt: kies voor “Laatste bron” bij Instellingen » Algemene instellingen » Vermogen en energie » Gedrag bij inschakelen. Zie pagina 48 van je gebruiksaanwijzing.
  • Voor in ieder geval de TV+ Box (Sagemcom DIW7022): op een Philips The Xtra 55PML9008 (2023) kan ik na drukken van “bron” ook tijdelijk de pijltjes en OK van de KPN afstandsbediening gebruiken om een keuze te maken in het menu van de televisie. (Het lampje op de afstandsbediening brandt dan ook rood, om aan te geven dat het ding een onzichtbare infraroodcode uitzendt, in plaats van groen als het iets via Bluetooth naar de KPN ontvanger stuurt.) Die 55PML9008 is (automatisch) gekoppeld met code 326. De gebruikte code kun je bij de TV+ Box zien bij de instellingen voor de afstandsbediening.
  • Voor de TV+ Box: op die televisie werkt HDMI CEC ook prima voor automatisch inschakelen/uitschakelen televisie en automatisch omschakelen naar de juiste bron. HDMI CEC moet dan aanstaan in je KPN ontvanger (zie de Beeldinstellingen van de TV+ Box). En ook in je televisie, waar het “EasyLink” genoemd wordt door Philips.
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+7
  • Helper
  • 231 reacties
  • 9 december 2024

Zet de KPN TV + Box afstandsbediening weer terug op fabrieksintellingen en stel de KPN TV + box afstandsbediening opnieuw in. 

Daarna moet alles weer gewoon werken. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1219 reacties
  • Antwoord
  • 9 december 2024

Wat opties:

• Als je de televisie voornamelijk (of alleen) voor de KPN ontvanger gebruikt: kies voor “Laatste bron” bij Instellingen » Algemene instellingen » Vermogen en energie » Gedrag bij inschakelen. Zie pagina 48 van je gebruiksaanwijzing.
  • Voor in ieder geval de TV+ Box (Sagemcom DIW7022): op een Philips The Xtra 55PML9008 (2023) kan ik na drukken van “bron” ook tijdelijk de pijltjes en OK van de KPN afstandsbediening gebruiken om een keuze te maken in het menu van de televisie. (Het lampje op de afstandsbediening brandt dan ook rood, om aan te geven dat het ding een onzichtbare infraroodcode uitzendt, in plaats van groen als het iets via Bluetooth naar de KPN ontvanger stuurt.) Die 55PML9008 is (automatisch) gekoppeld met code 326. De gebruikte code kun je bij de TV+ Box zien bij de instellingen voor de afstandsbediening.
  • Voor de TV+ Box: op die televisie werkt HDMI CEC ook prima voor automatisch inschakelen/uitschakelen televisie en automatisch omschakelen naar de juiste bron. HDMI CEC moet dan aanstaan in je KPN ontvanger (zie de Beeldinstellingen van de TV+ Box). En ook in je televisie, waar het “EasyLink” genoemd wordt door Philips.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17370 reacties
  • 10 december 2024

Welkom op de community ​@avd128, Frans en Arjan hebben je al op weg geholpen met verschillende opties. Heb je dat al kunnen bekijken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 december 2024

De KPN AB werkt nu, maar de TV start altijd in de Appscreen op. Daarna moet je met de input toets van de KPN AB drukken (komt input menu TV voor) en dan op OK drukken om de HDMI poort te bevestigen.

Weet iemand hoe ik de TV zo gek krijg om bij opstarten direct de HDMI poort weer te geven?

PeterG
Superuser
  • 64733 reacties
  • 13 december 2024

Volgens mij geeft ​@Arjan van B dat aan in zijn eerste punt ​@avd128 .