Skip to main content
Vraag

Sinds enige tijd ervaar ik structurele problemen met de KPN TV+ Box, vooral met Netflix & Amazon Prime Video

• March 28, 2026
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds enige tijd ervaar ik structurele problemen met de KPN TV+ Box, met name in combinatie met Netflix en Amazon Prime Video.

Wat er gebeurt:

• Bij het starten van een film of aflevering in Netflix of Prime Video blijft de app regelmatig hangen op een draaiend laadwieltje (spinning wheel).
  • De video start dan niet.
  • Daarna valt het geluid volledig weg op álle zenders, inclusief live tv.
  • Het probleem is alleen tijdelijk op te lossen door de TV+ Box opnieuw op te starten.
  • Na verloop van tijd komt het probleem weer terug.

Wat ik al heb geprobeerd:

• Meerdere keren herstarten en resetten van de TV+ Box
  • Controleren/wisselen van audio‑instellingen (passthrough / automatisch / stereo)
  • HDMI‑kabel en aansluiting gecontroleerd
  • Internetverbinding is stabiel en werkt verder probleemloos

Dit wijst voor mij op een software- of audio‑probleem van de TV+ Box, niet op de verbinding zelf.

Hebben meer mensen hier last van

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2026

Problemen met de Netflix app zijn, inmiddels, op het netvlies van het tv team heb ik gelezen. 

Prime lees ik hier voor het eerst.

Bij een ander forumlid hielp het om IPv6 uit te zetten in het modem. Hij deed dat voor haperende apps in z'n mobiel (zelfde topic als link) maar meldt daarna ook geen probleem meer met de Netflix app in de DIW7022 (TV+).

Dus zet eens IPv6 uit in het modem. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Bij mij hielp dat ook, dat uitzetten van IPv6 op de KPN modem (router)

Prime en Netflix hadden bij mij beide geen problemen meer na het uitzetten van IPv6.😉

Zie ook deze topic (tegen het einde van deze topic komt dit ook ter spraker)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@GHU. Heel irritant als je niet even zorgeloos een serie of film kunt aanzetten, zonder aan te lopen tegen een ronddraaiend wieltje. Begrijpelijk dat je dan op de Community komt kijken voor een oplossing. 

Er zijn zeker meer mensen die bij ons komen melden dat ze tegen problemen aanlopen met (vooral) Netflix. Zij beschrijven hetzelfde als wat bij jou voorkomt. We hebben dit ook in onderzoek en zijn samen met Netflix aan het kijken waar de oorzaak precies zit. 

Maar elke nieuwe melding is waardevol en kan weer nieuwe inzichten geven, dus dank voor jouw bericht. Is het de laatste dagen nog steeds voorgekomen? En is het mogelijk om eens te testen of het helpt om IPv6 uit te schakelen op het modem? 

Waar ik ook nog benieuwd naar ben is of je wel probleemloos tv kunt kijken? Live, terugkijken of opnames. Gaat dat allemaal wel goed?