Skip to main content
Vraag

Sinds enige tijd ervaar ik structurele problemen met de KPN TV+ Box, vooral met Netflix & Amazon Prime Video

• March 28, 2026
  • 18 reacties
  • 181 keer bekeken

Sinds enige tijd ervaar ik structurele problemen met de KPN TV+ Box, met name in combinatie met Netflix en Amazon Prime Video.

Wat er gebeurt:

• Bij het starten van een film of aflevering in Netflix of Prime Video blijft de app regelmatig hangen op een draaiend laadwieltje (spinning wheel).
  • De video start dan niet.
  • Daarna valt het geluid volledig weg op álle zenders, inclusief live tv.
  • Het probleem is alleen tijdelijk op te lossen door de TV+ Box opnieuw op te starten.
  • Na verloop van tijd komt het probleem weer terug.

Wat ik al heb geprobeerd:

• Meerdere keren herstarten en resetten van de TV+ Box
  • Controleren/wisselen van audio‑instellingen (passthrough / automatisch / stereo)
  • HDMI‑kabel en aansluiting gecontroleerd
  • Internetverbinding is stabiel en werkt verder probleemloos

Dit wijst voor mij op een software- of audio‑probleem van de TV+ Box, niet op de verbinding zelf.

Hebben meer mensen hier last van

18 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2026

Problemen met de Netflix app zijn, inmiddels, op het netvlies van het tv team heb ik gelezen. 

Prime lees ik hier voor het eerst.

Bij een ander forumlid hielp het om IPv6 uit te zetten in het modem. Hij deed dat voor haperende apps in z'n mobiel (zelfde topic als link) maar meldt daarna ook geen probleem meer met de Netflix app in de DIW7022 (TV+).

Dus zet eens IPv6 uit in het modem. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Bij mij hielp dat ook, dat uitzetten van IPv6 op de KPN modem (router)

Prime en Netflix hadden bij mij beide geen problemen meer na het uitzetten van IPv6.😉

Zie ook deze topic (tegen het einde van deze topic komt dit ook ter spraker)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@GHU. Heel irritant als je niet even zorgeloos een serie of film kunt aanzetten, zonder aan te lopen tegen een ronddraaiend wieltje. Begrijpelijk dat je dan op de Community komt kijken voor een oplossing. 

Er zijn zeker meer mensen die bij ons komen melden dat ze tegen problemen aanlopen met (vooral) Netflix. Zij beschrijven hetzelfde als wat bij jou voorkomt. We hebben dit ook in onderzoek en zijn samen met Netflix aan het kijken waar de oorzaak precies zit. 

Maar elke nieuwe melding is waardevol en kan weer nieuwe inzichten geven, dus dank voor jouw bericht. Is het de laatste dagen nog steeds voorgekomen? En is het mogelijk om eens te testen of het helpt om IPv6 uit te schakelen op het modem? 

Waar ik ook nog benieuwd naar ben is of je wel probleemloos tv kunt kijken? Live, terugkijken of opnames. Gaat dat allemaal wel goed? 

• Helper
  • April 5, 2026

Wij hebben hetzelfde.

Trouwens fijn dat reageerders ipv6 melden.

Jammer dat ik geen flauw idee heb wat dat is 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 6, 2026

Wij hebben hetzelfde.

Trouwens fijn dat reageerders ipv6 melden.

Jammer dat ik geen flauw idee heb wat dat is 

IPv4 is het “oude” adressenbestand voor de internet adressen.

Omdat er heel erg veel zijn, was er met IPv4 onvoldoende ruimte om het aantal internet adressen uit te breiden.

Daarom is IPv6 gemaakt, daarmee kan je heel erg veel meer adressen internet adressen maken.

Alleen werken modems (rotuers) niet altijd goed met IPv6.

Zie hier voor meer inforrmatie over IPv4 en IPv6

Zie hier hoe je op de KPN modem (router) IPv6 kan uitzetten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Heb je vooral problemen met Netflix ​@AliceE? Dat de stream niet verder laadt dan 89% bijvoorbeeld? Dan kunnen we je hulp wel gebruiken bij het onderzoeken van dit probleem. 

Ook jouw hulp kunnen we gebruiken ​@GHU. Laat maar weten of ik je een privébericht hierover kan sturen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

@Arjan van KPN 

Goed om te lezen dat het probleem met o.a. Netflix onderzocht gaat worden.

Vraagje:

Dit probleem heb ik nog nergens gelezen bij mensen met de KPN Soundbox.

Zou dat komen omdat die op Android TV versie 12 werkt?

Als ik het overal leest (ook internet) heb ik het idee dat Android TV versie 11 niet netjes met het geheugen overweg gaat.

Als dat klopt, kan dat dit soort problemen veroorzaken.

En bij meerdere is het probleem minder of opgelost als ze op de KPN modem (router) IPv6 uitschakelen.

Heb jij hier een verklaring voor?

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

• Helper
  • April 8, 2026

Heb je vooral problemen met Netflix ​@AliceE? Dat de stream niet verder laadt dan 89% bijvoorbeeld? Dan kunnen we je hulp wel gebruiken bij het onderzoeken van dit probleem. 

Ook jouw hulp kunnen we gebruiken ​@GHU. Laat maar weten of ik je een privébericht hierover kan sturen. 

Ik heb het met Prime video. Film stopt zomaar, zwart scherm. Meerdere keren.

Alles afsluiten, weer terug naar het menu in tv+, film weer opzoeken, starten, en dan start de film 5 minuten eerder dan toen het uitgevallen is.

Via de app op tv geen problemen, maar dan gaat het geluid op mono, en niet surround, vandaar dat ik liever tv+ gebruik.

Alles al opnieuw opgestart, frisse start gedaan (hierbij niet gekozen voor ipv6) etc

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Alles al opnieuw opgestart, frisse start gedaan (hierbij niet gekozen voor ipv6) etc

Wat bedoel je hiermee?

Je kan niet kiezen voor IPv6 namelijk.

Dat kan je alleen in de KPN modem (router) aan of uit zetten.

• Helper
  • April 8, 2026

Wat bedoel je hiermee?

Je kan niet kiezen voor IPv6 namelijk.

Dat kan je alleen in de KPN modem (router) aan of uit zetten.

Na frisse start, komt er in beeld, of ik voor ipv6 wil kiezen. Dit heb ik genegeerd, omdat met dit probleem steeds gezegd wordt dat je dat uit moet zetten.

Dit heeft dus niet geholpen, probleem blijft 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

@AliceE 

Mijn excuus, maar ik begrijp niet wat je bedoelt of hebt gedaan.

Heb je IPv6 op de KPN modem (router) uitgeschakeld?

Alleen daar kan het op.

Bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is dat niet mogelijk en kan je die vraag ook niet krijgen.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 8, 2026

Ga bij de KPN TV + box naar apps. 

Zoek bij apps Google playstore. 

In google playstore ga je naar jou gmail profiel. 

En in apps en games beheren zoek je naar updates 

En in updates kun je de apps die op je KPN TV + box staan bijwerken. 

daarna moet het probleem met Netflix en Amazon prime video apps al opgelost zijn. 

En aan of uitzetten van ipv6 is jullie eigen keuze. 

Maar het regelmatig bijwerken van Apps kan de grootste gedeelte van de problemen al oplossen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

@Frans123 

Was het maar waar, dat het zo makkelijk was.

Bij mij staat alles op automatisch updaten.

En momenteel zijn er geen updates voor de streamingdiensten die ik heb.

Het probleem is vreemd genoeg ook niet bij iedereen.

Wat bij de ene perfect werkt, werkt bij de ander niet goed.

(of andersom)

• Helper
  • April 8, 2026

@AliceE 

Mijn excuus, maar ik begrijp niet wat je bedoelt of hebt gedaan.

Heb je IPv6 op de KPN modem (router) uitgeschakeld?

Alleen daar kan het op.

Bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is dat niet mogelijk en kan je die vraag ook niet krijgen.

Ik heb een Arris. 

Ik heb frisse start via menu- instellingen op tv gedaan.

• Helper
  • April 8, 2026

Ga bij de KPN TV + box naar apps. 

Zoek bij apps Google playstore. 

In google playstore ga je naar jou gmail profiel. 

En in apps en games beheren zoek je naar updates 

En in updates kun je de apps die op je KPN TV + box staan bijwerken. 

daarna moet het probleem met Netflix en Amazon prime video apps al opgelost zijn. 

En aan of uitzetten van ipv6 is jullie eigen keuze. 

Maar het regelmatig bijwerken van Apps kan de grootste gedeelte van de problemen al oplossen. 

Ik ging ervanuit dat dit automatisch gaat. Ik ga het proberen, Bedankt voor de tip.

Ik ga overigens via menu - films - Prime video er naartoe. En niet via apps. Dus misschien gaat het daar mis (of met mij of met Prime video 😉)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2026

Hmm. Onder "Films" zie ik alleen Pathé en Film1. Wat beide gewoon in het kpn menu zit.

Geen losse diensten als Netflix, Prime, Disney, Videoland of andere. 

Prime kan volgens mij alleen via 203 en apps.

• Helper
  • April 8, 2026

Hmm. Onder "Films" zie ik alleen Pathé en Film1. Wat beide gewoon in het kpn menu zit.

Geen losse diensten als Netflix, Prime, Disney, Videoland of andere. 

Prime kan volgens mij alleen via 203 en apps.

Nee hoor. Je kunt aanvinken welke abonnementen je hebt. 

Via 203 kunnen wij niks kijken (weer een ander probleem), daar zien we alleen de reclame van de aanbieder 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2026

Nee hoor. Je kunt aanvinken welke abonnementen je hebt. 

Dan zie je die streamingdiensten op de START pagina. Niet op de Films pagina. ​@AliceE 

Via 203 kunnen wij niks kijken (weer een ander probleem), daar zien we alleen de reclame van de aanbieder 

Euh. Dan moet je op 203 nog wel op OK drukken om de APP te openen 😙😉. (Op rood drukken kan overigens ook)

Zodra je op 203 komt zie je eerst de bovenste en dan de onderste. Daar is rechtsonder toch ook wel duidelijk!