Skip to main content

Ik heb sinds enkele dagen een tv+ box aangesloten. Na twee seconden freeze. Contact met helpdesk leek te werken. Echter niet van lange duur. Prima wifisignaal, toch freeze. Als ik de knop tussen ‘terugspoelen’ en ‘vooruitspoele’ tweemaal indruk doet hij het wel. Dit moet ik dan bij elke zenderwisseling doen. Niet oké dus. Graag hulp.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb sinds enkele dagen een tv+ box aangesloten. Na twee seconden freeze. Contact met helpdesk leek te werken. Echter niet van lange duur. Prima wifisignaal, toch freeze. Als ik de knop tussen ‘terugspoelen’ en ‘vooruitspoele’ tweemaal indruk doet hij het wel. Dit moet ik dan bij elke zenderwisseling doen. Niet oké dus. Graag hulp.

 

Je hebt nu de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Hoe is deze verbonden met de Experibox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.


Ik heb (bewust) gekozen voor kabelloos. Dus wifi-verbinding.


Ik heb (bewust) gekozen voor kabelloos. Dus wifi-verbinding.

 

Bekabeld is uiteraard altijd het beste.

 

Voor goed kunnen werken met WIFI is het belangrijk dat je of de Box12 hebt of de Experiabox in combinatie met de KPN Super Wifi2.

 

zie ook dit schema van KPN:

 

Groene lijn is UTP kabel.


Hi @Arrisbox, welkom hier. 

Je geeft aan dat de ontvanger draadloos is aangesloten. Mag ik weten op welke afstand de ontvanger van de modem staat? Merk je ook een verschil als je de ontvanger dichterbij de modem plaatst? 

Een reset kan ook helpen, maar ik wacht je reactie af op mijn bovenstaande vragen. 


Afstand tussen modem en tv. een meter of drie. Wifi-kwaliteit bij tv gemeten met KPN-tool. Perfecte, stabiele verbinding: 123mbit/s


Duidelijk, zou ik mogen weten welke modem je hebt en of je ook nog SuperWiFi's gebruikt? 


Geen superwifi. Modem Experia V10


Geen superwifi. Modem Experia V10

 

De V10 kan geen Multicast via WIFI verzenden voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Daar heb je of de Box12 of de SuperWifi2 voor nodig.

 

Bij 3 meter zou ik kiezen voor een UTP kabel.

 

Zie ook het schema in mijn eerdere reactie boven.


Dan gaat het daar niet helemaal lekker. De V10 kan draadloos werken maar zoals je merkt wordt dat niet gegarandeerd. Je kunt het in dit geval met een kabel aansluiten als dit kan, aangezien het om 3 meter gaat. 

Wat je ook kan doen is even met ons bellen om naar de mogelijkheid te kijken om een Box 12 te krijgen. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Reageer