Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box resetten (i.v.m. haperingen) lukt niet via de app

• 8 augustus 2025
  • 11 reacties
  • 113 keer bekeken

• Slimmerik
  • 68 reacties

Via de kpn app tv ontvanger willen resetten i.v.m. haperend beeld, de app tool herstart de tv ontvanger en daarna zegt de app hij dat hij de tv ontvanger(DIW7022) niet kan vinden. Voor de herstart wordt tv ontvanger met nummer gemeld. Wordt een beetje moe van het steeds resetten.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@kuitc, haperend beeld kan ook aan de verbinding naar de tv-ontvanger liggen. Het resetten van de ontvanger zelf doet daar mogelijk niets aan. Als het via de tool niet lukt kan je het ook handmatig doen: 

De TV+ Box is via een SuperWifi aangesloten dus, als ik je goed begrijp? Hoe is de snelheid op die plek als je daar een speedtest doet? Het kan dus zijn dat niet voldoende is. Je kunt kijken of je de Wifi verbinding kunt optimaliseren met deze tips: 

Bekijk origineel

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22601 reacties
  • 8 augustus 2025

Dat gaat dus niet helemaal lekker ​@kuitc . Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

PeterG
Superuser
  • 64653 reacties
  • 8 augustus 2025

Is daar ook al een app voor. Dat is hiervoor wel heel omslachtig. 

Kies het tandwiel en druk op OK. Onderaan staat herstart.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 9 augustus 2025

Niet bedraad, gaat niet op die locatie. 1e superwifi bedraad. 

PeterG
Superuser
  • 64653 reacties
  • 9 augustus 2025

Hmm. 2 bijna dezelfde topics met alleen verschillende ontvanger. Ik heb me dus vergist en dit antwoord verwijderd. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • Antwoord
  • 12 augustus 2025

Hoi ​@kuitc, haperend beeld kan ook aan de verbinding naar de tv-ontvanger liggen. Het resetten van de ontvanger zelf doet daar mogelijk niets aan. Als het via de tool niet lukt kan je het ook handmatig doen: 

De TV+ Box is via een SuperWifi aangesloten dus, als ik je goed begrijp? Hoe is de snelheid op die plek als je daar een speedtest doet? Het kan dus zijn dat niet voldoende is. Je kunt kijken of je de Wifi verbinding kunt optimaliseren met deze tips: 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 12 augustus 2025

Snelheid bij de tv ontvanger is als volgt:

download 119 mbps

upload.      137 mbps

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • 13 augustus 2025

Die snelheid klinkt meer dan goed daarvoor, dat is goed om te lezen. Had je de reset dan ook nog kunnen proberen via de andere weg die ik noemde? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Als je iets probeert maar dat niet noemt weten we het niet.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 13 augustus 2025

Voor de duidelijkheid. Met behulp van “mijn kpn” tool is de reset gedaan maar de tool zegt dat het niet gebeurd is en vindt mijn wifinetwerk niet meer.  Gebeuren hele vreemde dingen met het netwerk. In de keuken tv kijken via Chromecast zie ik vaak dat wifi verbinding weg is en in de woonkamer speelt de tv, via tv ontvanger, vrolijk door. Zelfs op mijn iphone zie met regelmaat de melding dat wifi verbinding weg is. Met tv ontvanger programma’s terugkijken een ramp, programma valt dan steeds in herhaling. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • 14 augustus 2025

Dat klinkt toch meer alsof de verbinding iets doet, of het modem. De TV+ Box heeft namelijk geen invloed op het Wifi signaal op andere apparaten. Het lijkt me verstandig om de verbinding even na te kijken, om te zien wat daarin gebeurt. Daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site, een collega kan dit het makkelijkste samen met jou nakijken en daarmee vervolgstappen bepalen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 15 augustus 2025

Klopt het dat de app “mijn kpn” veranderd is. Inloggen ging met pijn en moeite en zie in die app de tooltjes niet meer. De app KPN thuis gedownload en daar staan die tooltjes in maar inloggen lukt niet (met code van modem)

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • 15 augustus 2025

De app is veranderd inderdaad, dat klopt. Of de tools in de MijnKPN app staan of in de Thuis app hangt af van de versie van de software die op jouw modem staat. Als dat de oude software is, kan je de Thuis app gebruiken. Als je de KPN software hebt, zit het in de MijnKPN app.

Reageer