Skip to main content
Update

TV Ontvangers: Update naar NMC 9.0.246_1 en HTML 6.247.201

Categorie:TV ontvangers
  • August 21, 2026
  • 29 reacties
  • 1003 keer bekeken
Toon eerste bericht

29 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Misschien kan onderstaand Kennisbank artikel nog helpen bij het vooruit en achteruit spoelen. Veel werkt precies hetzelfde op de VIP2952. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 6, 2026

Ik heb sinds deze update enorm veel last van audio dropouts tijdens het kijken van opnames. Ook het vooruit spoelen werkt soms niet goed. Als ik met bijvoorbeeld 64x doorspoel, dit stop omdat ik denk dat ik er bijna ben maar dan meteen weer vooruit wil spoelen is hij soms ineens 10 minuten verder...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Je hebt het vast wel een keer verteld, maar gebruik je ook de optische uitgang ​@j3roentje? En probeer eens de geluidsprioriteit voor HDMI (en eventueel Optical) op Stereo te zetten. Dan ben ik benieuwd of dat helpt en dan kunnen we dat meenemen. 

Ervaar je dat probleem met spoelen met elke opname of is dat toevallig een oudere opname? 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 6, 2026

Je hebt het vast wel een keer verteld, maar gebruik je ook de optische uitgang ​@j3roentje? En probeer eens de geluidsprioriteit voor HDMI (en eventueel Optical) op Stereo te zetten. Dan ben ik benieuwd of dat helpt en dan kunnen we dat meenemen. 

Ervaar je dat probleem met spoelen met elke opname of is dat toevallig een oudere opname? 

Ik gebruik geen optische uitgang, gewoon hdmi. Stereo ga ik (weer) proberen.

De opnames waren vrij recent, hooguit 2 dagen oud. 2x bondgenoten (666) en Make Up Your Mind (664).