Skip to main content
Beantwoord

TV werkt wel via Wifi versterker maar niet via UTP poort

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

We zijn sinds kort verhuisd naar een nieuwbouwhuis en de TV werkt prima als ik de tv modem met een cat6 kabel verbind met de KPN wifi versterker, maar niet als ik de tv modem met dezelfde kabel in de UTP poort doe. Iemand suggesties/ tips om dit werkend te krijgen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@BMONW gebruik eens een andere kabel, kwaliteit minimaal CAT5e en/of een andere gele LAN-poort op de modem.

Dus: modem < --- > LAN-kabel < --- > TV-decoder.

Wat de wifiversterker er mee te maken heeft begrijp ik even niet.

Is die door jou genoemde LAN kant en klaar gekocht of zelf gefabriceerd?

Bekijk origineel

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8440 reacties
  • 8 maart 2025

Beste ​@BMONW , welk merk en type modem heb je?

Welk merk en type tv-decoder heb je?

Welk merk en type wifiversterker hen je?

• 3478 reacties
  • 8 maart 2025
BMONW schreef:

We zijn sinds kort verhuisd naar een nieuwbouwhuis en de TV werkt prima als ik de tv modem met een cat6 kabel verbind met de KPN wifi versterker, maar niet als ik de tv modem met dezelfde kabel in de UTP poort doe. Iemand suggesties/ tips om dit werkend te krijgen?

In de titel had je het over DVS. Inmiddels is de titel aangepast. Gaat het over DVS?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 maart 2025
JanD schreef:

Beste Jan, ik heb een KPN box 12,  een Arris TV decoder (via KPN) en draadloze wifi versterkers van KPN (die witte). Vrij basic dus.

• 3478 reacties
  • 8 maart 2025
BMONW schreef:
JanD schreef:

Beste Jan, ik heb een KPN box 12,  een Arris TV decoder (via KPN) en draadloze wifi versterkers van KPN (die witte). Vrij basic dus.

En wat is nu precies het probleem? We lezen dat het niet werkt als je de kabel in "de UTP poort" doet. Welke UTP poort?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 maart 2025
Marlon92 schreef:
BMONW schreef:
JanD schreef:

En wat is nu precies het probleem? We lezen dat het niet werkt als je de kabel in "de UTP poort" doet. Welke UTP poort?

Ik zou graag de tv via de kabel in de UTP poort doen en werkend zien te krijgen ipv via de wifi versterker

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8440 reacties
  • Antwoord
  • 8 maart 2025

Beste ​@BMONW gebruik eens een andere kabel, kwaliteit minimaal CAT5e en/of een andere gele LAN-poort op de modem.

Dus: modem < --- > LAN-kabel < --- > TV-decoder.

Wat de wifiversterker er mee te maken heeft begrijp ik even niet.

Is die door jou genoemde LAN kant en klaar gekocht of zelf gefabriceerd?

• 3478 reacties
  • 8 maart 2025
BMONW schreef:

Ik zou graag de tv via de kabel in de UTP poort doen en werkend zien te krijgen ipv via de wifi versterker

Welke UTP poort? Op welk apparaat?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 336 reacties
  • 8 maart 2025

​@BMONW 

Je gooit heel wat termen door elkaar. Daardoor is je probleem niet echt duidelijk.

Welke UTP poort bedoel je? Is dat een poort op het modem?

Als je de kabel zomaar oversteekt van de wifi versterker naar het modem dan is het best mogelijk dat het niet werkt. Haal de spanning van de KPN tv ontvanger er eens af en doe de stekker na een minuut weer terug.

In je laatste antwoord heb je het over de TV. Is dat echt de TV of de KPN tv ontvanger?

• 3478 reacties
  • 8 maart 2025

In de titel stond oorspronkelijk "DVS". Dus ik denk dat met "UTP poort" de DVS bedoeld word.

Een KPN medewerker heeft de titel aangepast denk ik.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6984 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@BMONW is het allemaal nog een beetje gelukt? Het is inderdaad dan even een kwestie van welke apparatuur je exact in huis hebt. Zou je dat kunnen toelichten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 maart 2025
Remco van KPN schreef:

Hoi ​@BMONW is het allemaal nog een beetje gelukt? Het is inderdaad dan even een kwestie van welke apparatuur je exact in huis hebt. Zou je dat kunnen toelichten.

Het is uiteindelijk gelukt door de stappen die ​@JanD suggereerde. Dank allemaal voor het meedenken

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6984 reacties
  • 14 maart 2025

Fijn dat het dan gelukt is ​@BMONW en bedankt iedereen voor de gedane suggesties in dit topic. Ik wens je een fijn weekend en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen. 

Reageer