Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.
Hallo allen! Het is weer tijd voor een update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al hebt vanuit dat. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.
Welke ontvangers krijgen de update
De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.
Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren.
Wanneer komt de update
De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 ontvangers hebben. Zodra dat klaar is zullen klanten met minimaal één 8001 ontvanger omgezet worden. Daarna volgen de klanten met 2952 en/of 2260 ontvangers. Deze groep is het grootst, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.
De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.
Wat verandert er
Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu. Meer info over wat er allemaal verandert lees je in dit aparte topic: KPN Interactieve TV Update; het nieuwe menu. Heb je aanvullende vragen of opmerkingen over deze update dan mag je die daar ook stellen :)
Het nieuwe menu
Veel gestelde vragen
Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu? Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids.
Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu? On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.
Waarom is de menustructuur aangepast? Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.
Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur? Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.
Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)? Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.
Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb? Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.
Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven? Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.
Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?
Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode. Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code zowel als pin- als betaalcode
Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.
Iedereen die zijn/haar gegevens d.m.v. het lijstje in een privébericht heeft gestuurd staat in de aparte softwaregroep. Heb je gisteren/vandaag de gegevens doorgegeven? Dan kun je de ontvanger herstarten indien je nog niet bent teruggezet. Als je wacht dan zul je vannacht automatisch worden omgezet.
Aanvullende informatie over de vernieuwde UI komt allemaal nog.
Elke keer als ik de ontvanger aanzet. Krijg ik een melding in beeld, software update voor de afstandsbediening. Ik klik dan op ok.
En na twee minuten krijg ik de melding te zien.
Softare update op uw afstandsbediening is vroegtijdig onderbroek of niet gelukt. We proberen het voor u later nog eens.
Heb alles al geprobeerd:
Remote resetten Tv ontvanger resetten
Mijn netwerk is high-end, dus daar ligt het niet aan. Iemand een tip, want het is megairritant, ik kan de remote dus nooit direct gebruiken. Elke keer komt de update in beeld.
Elke keer als ik de ontvanger aanzet. Krijg ik een melding in beeld, software update voor de afstandsbediening. Ik klik dan op ok.
En na twee minuten krijg ik de melding te zien.
Softare update op uw afstandsbediening is vroegtijdig onderbroek of niet gelukt. We proberen het voor u later nog eens.
Heb alles al geprobeerd:
Remote resetten Tv ontvanger resetten
Mijn netwerk is high-end, dus daar ligt het niet aan. Iemand een tip, want het is megairritant, ik kan de remote dus nooit direct gebruiken. Elke keer komt de update in beeld.
De update gaat via bluetooth. Zorg dat de afstandsbediening dicht in de buurt is van de ontvanger tijdens de update en dat de batterijen in de afstandsbediening goed vol zijn. Doe er evt. nieuwe in.
Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.
Een half jaar geleden ben ik er ingetuind om een 4K abonnement te nemen en dit terwijl er vrijwel niks wordt aangeboden in 4K. Maanden lang had ik haperend beeld, 2 verschillende monteurs zijn langs gekomen en gaven de schuld aan de kabel zelfs nadat ik net een nieuwe CAT6 kabel had aangelegd. Nu heb ik inmiddels het nieuwere KPN (zwarte HDR) kastje ontvangen aangezien mijn beeld nog steeds niet goed was, en tot mijn verbazing heb ik nu heel donker beeld. KPN biedt producten aan die niet of niet goed werken en komen niet met een goede oplossing. Ik hoor graag wanneer er echt eens een keer iets constructiefs wordt gedaan wat mijn beeldkwaliteit gaat verbeteren (en waar ik ook voor betaal)
Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.
Dit viel mij ook op. En dan hebben we het echt over al 7 seconden geluid via de versterker voordat het beeld begint.
Sorry voor de late reactie, @ITVkijker. Hoe staat het hier nu mee? Merkt je dit nog steeds?
@D.Prins 7 seconden is wel erg lang.. Heb je de ontvanger al eens gereset? Of verandert er dan niets?
@Jordy86 we hebben inmiddels contact in je eigen topic. Hopelijk zal je snel ook de verbetering ervaren na het updaten van de firmware.
Sorry voor de late reactie, @ITVkijker. Hoe staat het hier nu mee? Merkt je dit nog steeds?
Ja, elke dag. Duurt echt een paar seconden zoals @D.Prins ook al zei.
@D.Prins 7 seconden is wel erg lang.. Heb je de ontvanger al eens gereset? Of verandert er dan niets?
@Jordy86 we hebben inmiddels contact in je eigen topic. Hopelijk zal je snel ook de verbetering ervaren na het updaten van de firmware.
JA ik heb de boel al gereset. Software al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maakt allemaal geen verschil.
Ook heb ik het idee dat de tijd steeds langer word..
Iedereen die zijn/haar gegevens d.m.v. het lijstje in een privébericht heeft gestuurd staat in de aparte softwaregroep. Heb je gisteren/vandaag de gegevens doorgegeven? Dan kun je de ontvanger herstarten indien je nog niet bent teruggezet. Als je wacht dan zul je vannacht automatisch worden omgezet.
Aanvullende informatie over de vernieuwde UI komt allemaal nog.
Paul,
Ik heb je vorige week donderdag een privéberichtgestuurd, maar zit nog steeds op de HDR software, wat absoluut geen genot om naar te kijken is.
@ralphieb Ik heb het aan Paul doorgegeven. Het was helaas even blijven liggen, maar hij pakt het direct op.
Verder, aan allen die meelezen. Wist je dat er binnenkort een nieuw tv-menu aankomt, waar we ook die HDR-schakelaar in hebben verwerkt? Wij zijn druk bezig met de laatste stappen en we hebben jullie hulp nodig. In dit topic kun je je aanmelden voor de pilot, om dit nieuwe menu te testen. Lijkt het je leuk om mee te doen en om zo bij te dragen aan de ontwikkeling van een mooie nieuwe feature? Meld je aan en kom maar op met je feedback. Hier lees je alles over de pilot met het nieuwe menu en kun je je direct aanmelden.
Via de klantenservice van KPN ben ik op deze topic terecht gekomen.
Ik heb een tv ontvanger gekregen van jullie, de Arris VIP5202.
Het probleem is dat op het nieuwe kastje HDR zit en mijn beeldkwaliteit word daardoor heel slecht en donker (onscherp) op mijn TV kan ik die HDR niet uit zetten.
Zou mijn TV ontvanger ook terug gezet kunnen worden naar een oudere software waar de HDR niet op zit?
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.