Skip to main content
Beantwoord

Waarom is radiozender Joe niet via KPN te beluisteren?

• 2 februari 2024
  • 67 reacties
  • 2520 keer bekeken

Toon eerste bericht

67 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1182 reacties
  • 8 januari 2025
PeterG schreef:

Topic is beantwoord: KPN is niet akkoord gegaan met de voorwaarden van Joe (lees DPG media).

Aangezien andere providers dat wel gedaan hebben gaat Joe (DPG) die voorwaarden natuurlijk niet aanpassen. 

Dus deze patstelling geeft dat Joe niet via de kpn decoder komt. Lang leve FM, DAB+ en vooral óók… internet ðŸ˜€.

Het DPG Media aanbod blijft dus beperkt tot Q music.

Maar wat is het antwoord vanuit kpn zelf

• 768 reacties
  • 8 januari 2025
MR_CHIP schreef:
PeterG schreef:

Dat is niet relevant en KPN gaat hier uiteraard niet inhoudelijk op reageren. Wat te lezen valt op de Joe website is toch duidelijk genoeg? 

Deze zender wordt niet toegevoegd punt klaar.

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 337 reacties
  • 8 januari 2025
PeterG schreef:

In het kpn aanbod is Sunlite al maanden m'n favoriete zender. 

"Noordzee meldt: Ook daar gaan zenders verdwijnen. Zo is Sunlite vanaf morgen niet meer te beluisteren via DAB+."

Shit! Verdorie. Balen.

Ik vind Sunlite ook prima voor achtergrondmuziek. Maar Veronica Goud van Oud of valt me zeker niet tegen. Ook goed dat ze op het hele uur nieuws hebben.  Niet alle non stop zenders hebben dat.
Ik mis Joe eigenlijk niet. Sky of Veronica GvO zijn voor mij goede alternatieven.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30809 reacties
  • 9 januari 2025
MR_CHIP schreef:

​@MR_CHIP het klopt wel wat ​@Rowi. zegt, maar ik kan me ook voorstellen dat je graag een reactie van ons wilt. We doen inderdaad nooit uitspraken over dit soort dingen, onderhandelingen, etc., dus ook in dit geval heb ik daar geen informatie over. We moeten het doen met de andere opties die er zijn😓. Ik zal ze hieronder nog even opsommen voor eventuele nieuwkomers in het topic!

• TuneIn app via de TV+ Box
  • Via de JOE app op je smartphone
  • via DAB+ op Kanaal 11C
  • via de FM frequentie, afhankelijk van jouw locatie

• Helper
  • 28 reacties
  • 25 februari 2025
Keescp schreef:

Waarom is radiozender Joe nog steeds niet via KPN te beluisteren?

Ze zijn er wel vlot mee om JOE te te voegen 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 25 februari 2025

Op JOE heb je nu deze week de Singalong Top 500. 

Lekker meezingen met de leukste hits. 

KPN wil het nog steeds niet doorgeven, wel via alle andere mogelijkheden zoals DAB+, FM of via de app.

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 25 februari 2025
Sebas14 schreef:

KPN wil het nog steeds niet doorgeven, wel via alle andere mogelijkheden zoals DAB+, FM of via de app.

KPN vraagt nog steeds te veel voor doorgifte.

• Helper
  • 28 reacties
  • 25 februari 2025
Sebas14 schreef:

Die opties zijn niet aangesloten op mijn subwoofer etc. Dus is waardeloos als voor mij

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 25 februari 2025
AliceE schreef:
Sebas14 schreef:

Die opties zijn niet aangesloten op mijn subwoofer etc. Dus is waardeloos als voor mij

Heb je niet de mogelijkheid om de TV+ box te nemen van KPN? Verandering van abonnement?

Dan kan je kiezen uit diverse radio apps en ben je niet meer afhankelijk van wat KPN wilt doorgeven.

Hier heb ik radioNED als app geïnstalleerd op de TV+ box en daar al mijn favoriete radiozenders ingezet. Klinkt ook veel beter.

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 337 reacties
  • 7 maart 2025
Marcia van KPN schreef:
MR_CHIP schreef:

​@MR_CHIP het klopt wel wat ​@Rowi. zegt, maar ik kan me ook voorstellen dat je graag een reactie van ons wilt. We doen inderdaad nooit uitspraken over dit soort dingen, onderhandelingen, etc., dus ook in dit geval heb ik daar geen informatie over. We moeten het doen met de andere opties die er zijn😓. Ik zal ze hieronder nog even opsommen voor eventuele nieuwkomers in het topic!

• via DAB+ op Kanaal 11C

​@Marcia van KPN ClassicNL stopt per 1 april met distributie via KPN, Ziggo en Odido. Zie https://www.totaaltv.nl/nieuws/ggo-kpn-en-odido-zien-zender-verdwijnen-classicnl-alleen-nog-online-te-beluisteren/ .

Nu zie ik dat Q-Music op 811 zit en 812 komt dus vrij. Zou wel een ideale plek zijn voor Joe. Ook nog allebei van DPG. Lijkt me toch goed als KPN en DPG weer om tafel gaan zitten. Nogal vreemd dat een zender met een weekbereik van meer dan 2 miljoen mensen en een marktaandeel van 5 tot 6 % niet bij KPN doorgegeven wordt en bij de andere grote providers wel. En ik had begrepen dat DPG wel een vergoeding betaalt aan Ziggo en Odido en KPN die vergoeding kennelijk niet genoeg vindt. Zie https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?p=624385#p624385 .

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 7 maart 2025
JanR1981 schreef:

​Nu zie ik dat Q-Music op 811 zit en 812 komt dus vrij. Zou wel een ideale plek zijn voor Joe. Ook nog allebei van DPG. Lijkt me toch goed als KPN en DPG weer om tafel gaan zitten. Nogal vreemd dat een zender met een weekbereik van meer dan 2 miljoen mensen en een marktaandeel van 5 tot 6 % niet bij KPN doorgegeven wordt en bij de andere grote providers wel. En ik had begrepen dat DPG wel een vergoeding betaalt aan Ziggo en Odido en KPN die vergoeding kennelijk niet genoeg vindt. Zie https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?p=624385#p624385 .

Vind ik een heel goed plan ​@JanR1981 . JOE op 812 per 1 april. 

En over die vergoeding gesproken, daar zou KPN toch gewoon akkoord mee moeten gaan. Zeker als je ziet wat KPN met de radiozenders heeft gedaan na de introductie van de TV+ box. Willen ze meer geld, omdat er veel geïnvesteerd is in het TV/Radio product?

Als we heel technisch kijken is radio luisteren via KPN wel een klein stapje achteruit gegaan. Het is van multicast naar unicast gegaan, dus meer vertraging voor de klant.(niet leuk voor belspel). Een lagere bitrate, dus technisch gezien mindere kwaliteit.

Daar hoort dus eigenlijk een lagere vergoeding voor tegenover.

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 337 reacties
  • 9 maart 2025

Ook vreemd om in de auto reclame van KPN op JOE te horen en dan moet ik thuis als KPN klant via een omweg luisteren. Kennelijk vindt KPN het bereik aan luisteraars van JOE wel groot genoeg om er op te adverteren, maar wordt er heel moeilijk gedaan over doorgifte op het eigen netwerk. Er komt ook weer een tariefverhoging aan, dus lijkt mij logisch dat je daarvoor ook iets teru doet voor de klanten en een populaire radiozender gewoon toevoegt aan het aanbod.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-kondigt-prijsverhoging-internet-en-tv-aan/

• Topper
  • 16 reacties
  • 14 maart 2025

wel een verhoging van het abonnementsgeld en prijsverhogingen maar extra zenders toevoegen ho maar, Het formule 1 seizoen begint weer en geen viaplay tv toevoegen, want sbs9 wordt weer sbs9 per 14 maart. Blijkbaar zitten er bij KPN veel mensen op kantoor die van nederlandse muziek houden, want met sterren.nl, continu, hitzzz, radioNL, radio jnd en gigant fm hebben we een overschot aan nederlandse radio zenders. En in drenthe wordt radio 8 uit de omgeving doetichem door gegeven waar ik totaal niets aan heb. En kom niet aan met het antwoord dat ik maar een app moet installeren als radioned, want ik ga daar niet voor betalen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3393 reacties
  • 14 maart 2025
theclown7 schreef:

En kom niet aan met het antwoord dat ik maar een app moet installeren als radioned, want ik ga daar niet voor betalen.

De app foobaar2000 is gratis en reclame vrij. Je kan bij zoeken Joe aangeven of ook zelfs handmatig de URL van Joe toevoegen

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

​@theclown7 jammer om te lezen dat je niet zo tevreden bent over ons aanbod en dan met name over het missen van de radiozender JOE! Gelukkig hoef je hier inderdaad niet voor te betalen, zoals TDN aangeeft. Er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om gewoon gratis naar JOE te luisteren. Hierboven heb ik al een lijstje gemaakt, maar ik zal hem nog eens delen:

Marcia van KPN schreef:
  • via DAB+ op Kanaal 11C

Ook zijn er verschillende apps waarbij je radio kunt luisteren, zonder dat dit wat kost. Het is natuurlijk nog mooier als JOE via KPN te beluisteren is, maar vooralsnog zit dat er niet in.

• Topper
  • 16 reacties
  • 15 maart 2025

Misschien toch maar overwegen om over te stappen naar een provider die wel luistert naar wat de abonnees en klanten willen,  gezien wat ik betaal in de maand vind ik het aanbod maar mager en dat er totaal niet geluisterd wordt naar wat abonnees echt willen vind ik schandalig. 

Het enige antwoord wat je hier krijgt installeer maar een app of luister naar dab,internet of fm.

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 16 maart 2025

De toekomst van radio is luisteren via een app. Meer keuze voor de luisteraar en minder kosten voor radiozenders. Het is een vorm van gewenning. En dat zit je met de TV+ decoder op de voorste rij. Want bijvoorbeeld bij Ziggo kan je nu nog niet via een app online naar radiozenders luistereb, In het geval van JOE heb he online ook nog eens de keuze uit enkele thematische kanalen met alleen maar muziek

Overigens is er naast de betaalde versie van radioNED ook een gratis versie met voor gebruik in eigen huis alle basismogelijkheden. En hou je van de muziek die je op JOE hoort dan zijn er legio andere zenders via die app te beluisteren met muziek uit de gelijke periode maar dan niet de standaard deuntjes die he door de beperkte notatie wel vaak voorbij hoort komen. Een mooi alternatief is bijvoorbeeld Keizerstad.

Reageer