Skip to main content
Beantwoord

Wifi moet even in en uitgeschakeld worden om vastlopende KPN TV+ box te verhelpen

• April 17, 2025
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Hi team ik snap dat er steeds updates moeten komen maar ik vind het zo jammer dat er altijd wel iets niet meer werkt. Mijn modem is pas naar de zevende hemel geupdate voor de tweede keer. En nu na de "frisse" tv mediabox update van april is tv kijken bijna vervelend geworden. Na een herstart doet hij het even tot je 1 of 2 keer schakeld van zender of menu en dan loopt de boel vast. Als ik dan in het menu de wifi uit en aanzet lijkt het weer even te werken. Is hier toevallig bij anderen ook al iets over bekend en wellicht een setting die aangepast kan worden? Nieuw logo zal mooi zijn maar ik kijk liever probleemloos tv😁😆 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@mpzeist! Dit probleem klinkt mij niet bekend, dus ik ben benieuwd of we dit op kunnen lossen. 

Heb je de TV+ Box al eens een reset gegeven? 
Mocht dat niet werken, hoe is de TV+ Box dan aangesloten op je modem, via de wifi? Zo ja, zou je dan voor de zekerheid onze oplossingen voor trage en wegvallende wifi door willen nemen? 
Puur om te kijken of het hem daar niet in zit. 

Mocht dat ook niet helpen, zou je de TV+ Box dan tijdelijk eens rechtstreeks bekabeld op je modem aan willen sluiten? Ik ben benieuwd of dan hetzelfde gebeurt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 17, 2025

Als ik het goed begrijp heb je de tv box dmv wifi verbonden met het modem. Welk type modem heb je? 

• Auteur
  • Topper
  • April 17, 2025

Hoi Joep

Ik zal even het verhaal een beetje compleet maken. 
Ik had een V12 box met 2 superwifi ap's voor de wifi.
Ik had zoveel problemen met de wifi vooral connecties naar mijn Google spullen. Speakers die wegvallen en die ik elke dag moet herstarten omdat ze de verbinding kwijt zijn. Ik werk veel thuis en mijn AO VPN tunnel viel steeds weg of de ap's gingen spontaan herstarten. Ik ben heel lang bezig geweest met troubleshooten en andere settings testen etc tot ik er helemaal klaar mee was. Ik heb daarna een tp link deco systeem gekocht op aanraden van een collega dat is nu zo'n 2 maanden terug. KPN modem en ap's eruit gehaald. And behold 2 maanden lang niks hoeven herstarten geen enkel probleem meer gehad met lampen of speakers of vpn alles werkte super! Tot gisteren ik ineens een vastloper had op mijn tvbox waarbij het leek alsof hij internet verbinding kwijt was. Ik herstart hem en zie een nieuw logo dus geupdate. Na de herstart werkte het weer even totdat je gaat zappen of een app opent zoals netflix. Het scherm gaat op zwart en de wifi is er wel maar het lijkt erop dat er geen verbinding is met internet. Als ik dan de wifi op de box uit en aanzet werkt het weer even. Het blijft ook werken tot je gaat zappen. Vreemd gedrag dus. 

Groet M.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hi ​@mpzeist! Dit probleem klinkt mij niet bekend, dus ik ben benieuwd of we dit op kunnen lossen. 

Heb je de TV+ Box al eens een reset gegeven? 
Mocht dat niet werken, hoe is de TV+ Box dan aangesloten op je modem, via de wifi? Zo ja, zou je dan voor de zekerheid onze oplossingen voor trage en wegvallende wifi door willen nemen? 
Puur om te kijken of het hem daar niet in zit. 

Mocht dat ook niet helpen, zou je de TV+ Box dan tijdelijk eens rechtstreeks bekabeld op je modem aan willen sluiten? Ik ben benieuwd of dan hetzelfde gebeurt.