Skip to main content
Beantwoord

Zwarte balk bij ondertiteling op BBC One en Two, aanpassen lukt niet

• 1 augustus 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Als ik op BBC one de ondertitel aan zet krijg ik deze met een zwarte balk en telkens andere kleuren tekst, kan dit niet veranderd worden bij de instellingen heb ik de balk al op aangepast staan maar dit helpt niet.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@jammer2024, we denken hier in de community graag met je mee. Heb je de vragen/reacties hierboven al gezien? We horen graag hoe het er voor staat.

Een aanvulling van mijn kant, heb je een TV+ Box, dan vind je hier meer informatie over de instellingen voor ondertiteling:

Bekijk origineel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 452 reacties
  • 1 augustus 2025

Kijk je op de tv decoder of op een app? Welk type?

Op mijn Arris krijg ik bij (teletekst) ondertiteling op alle kanalen inderdaad een zwarte balk als achtergrond, kan verder niks aan ingesteld worden. De verschillende kleuren geven verschillende sprekers aan.

In de (iOS) app zie ik op dit moment witte tekst zonder achtergrondbalk voor ondertiteling op BBC, maar mogelijk hangt het ook van het soort programma af wat wordt uitgezonden.

PeterG
Superuser
  • 65562 reacties
  • 2 augustus 2025

De zelf in te schakelen ondertiteling voor doven en slechthorenden is half transparant. Daar kun je zelf niks aan instellen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@jammer2024, we denken hier in de community graag met je mee. Heb je de vragen/reacties hierboven al gezien? We horen graag hoe het er voor staat.

Een aanvulling van mijn kant, heb je een TV+ Box, dan vind je hier meer informatie over de instellingen voor ondertiteling:

Reageer

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic