Skip to main content
Vraag

Hoeveel MB's krijg ik nou straks op mijn Telfort abonnement?

• 27 January 2025
  • 23 reacties
  • 164 keer bekeken

Beste,

Ook ik heb een mail ontvangen dat mijn abonnement verandert per 22 maart. Met alle uitleg die ik vind hierover is mij nog steeds niet duidelijk wat dit concreet betekent voor mijn bundel. Enkel dat mijn databundel 3 x wordt vermenigvuldigd, maar op basis waarvan? Daarom hoop ik dat KPN de grootte van mijn databundel bevestigt, die ik na 22 maart ontvang. Zie de afbeelding van datgene wat ik maandelijks ontvang.

Mijn vrouw en ik komen beiden van Telfort en zitten nu met 2 mobiele abonnementen bij KPN. 

23 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35723 reacties
  • 27 januari 2025

Hallo ​@MischaO ,

Vermoedelijk gaat jou maandelijkse bundel omhoog van 6 GB (ruim 60.000 MB) naar 18 GB.

KPN heeft sommige klanten laten weten dat hun databundels worden vergroot. Gebruikers moeten daar wel 1,25 euro per maand extra voor betalen. 

Hier staat meer informatie: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/extradata

We zien dat er steeds meer data gebruikt wordt in Nederland. Denk aan de groei van streaming, zoals Netflix in hoge kwaliteit of videogesprekken via FaceTime. Daarom krijgen geselecteerde abonnementen meer data. Voor 1,25 p/mnd stream, videobel en app je een stuk zorgelozer.

De wijziging geldt voor je mobiele abonnement. Heb je meerdere abonnementen bij ons? Check dan je e-mail of brief goed. Daarin staat welk mobiel nummer deze extra GB’s krijgt.

Waarom betaal ik 1,25 per maand meer voor extra data en belminuten?

We kijken continu naar onze diensten en producten. En zien in de markt dat er steeds meer data verbruikt wordt. Daarom krijgen geselecteerde klanten straks nog meer GB en dus grotere databundels. En als extra vergroten we ook de belbundels. We rekenen een klein deel door in de prijs voor deze data- en belbundel verhoging.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 27 januari 2025

Bedankt voor uw reactie Noordzee. Waar haalt u de 6 GB vandaan? Dan lever ik toch veel in van standaard 60GB naar 18?

Wie kan hier uitsluitsel in geven? Vermoedelijk impliceert dat u het niet zeker weet. Graag wacht ik niet eerst af tot 22 maart, want ik heb een interessante aanbieding gehad van Vodafone. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35723 reacties
  • 27 januari 2025
MischaO schreef:

Bedankt voor uw reactie. Waar haalt u de 6 GB vandaan? Dan lever ik toch veel in van standaard 60GB naar 18?

Bovenste balk : 2959 + 57.413 = 60.372

Rond in even af naar 60.000 MB â†’ 6 GB 

En nee, ik weet het niet zeker omdat ik alleen maar afga op het plaatje.

Het zou wat duidelijker in jouw e-mail moeten staan.  

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 januari 2025

Ook ik heb een mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat mijn mobiele abonnement wijzigt. Ik heb nog een oud Telfort abonnement met dataverdubbelaar en kan mijn ongebruikte mb’s nog 2 maanden meenemen. Ik start maandelijks met 32gb en heb dat dus maal 3 = 96gb te besteden. Ik wil van KPN weten hoe ze deze wijziging voor mij gaan doorvoeren. €1,25 meer betalen voor minder data dan ik nu heb, weiger ik.

Ik had voor vandaag een belafspraak gemaakt, maar ben helaas niet gebeld door KPN😡

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 27 januari 2025

Sorry Noordzee, u maakt volgens mij een rekenfout 1024MB is 1GB. 

60GB is wat ik standaard krijg.  oorspronkelijk heb ik bij Telfort een bundel afgesloten 10GB. Daarop zit een dataverdubbelaar en ik kan nog 2 maanden ongebruikte data meenemen.

Graag wil ik van KPN bevestigt krijgen welke hoeveelheid data ik krijg met de aangekondigde wijziging. Bellen naar klantenservice geeft geen uitsluitsel. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 27 januari 2025
Noordzee schreef:
MischaO schreef:

Bedankt voor uw reactie. Waar haalt u de 6 GB vandaan? Dan lever ik toch veel in van standaard 60GB naar 18?

Bovenste balk : 2959 + 57.413 = 60.372

Rond in even af naar 60.000 MB â†’ 6 GB 

En nee, ik weet het niet zeker omdat ik alleen maar afga op het plaatje.

Het zou wat duidelijker in jouw e-mail moeten staan.  

Sorry, u maakt volgens mij een rekenfout 1024MB is 1GB. 

60GB is wat ik standaard krijg.  oorspronkelijk heb ik bij Telfort een bundel afgesloten 10GB. Daarop zit een dataverdubbelaar en ik kan nog 2 maanden ongebruikte data meenemen.

Graag wil ik van KPN bevestigt krijgen welke hoeveelheid data ik krijg met de aangekondigde wijziging. Bellen naar klantenservice geeft geen uitsluitsel. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025

Er zijn meerdere personen met deze vraag. Ik blijf de uitleg van KPN maar vaag vinden. Vooral als dan ook mijn vraag door KPN onbeantwoord blijft. Zie

Wederom helpt de (telefonische) Servicedesk je niet verder. Nee, die mail is ons onbekend. Wanneer je  telefonisch vraagt naar de exacte grootte van de databundel die je straks per maart krijgt dan kunnen ze dat niet per mail bevestigen. Het blijft bij vermoedens. Waarom zou je klanten duidelijkheid bieden als je erom vraagt. 

Je staat er maar weer alleen voor. Je moet maar afwachten. 

Kan KPN voor mij de volgende puntjes invullen en liefst schriftelijk bevestigen?

u, klant krijgt na maart â€¦GB per maand

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@MischaO, welkom op onze community. Het antwoord op de meeste vragen hierover kun je vinden op onze pagina www.kpn.com/wijzigingmobiel

Wordt al mijn data 3 keer zoveel?

Ja, alles wordt verdrievoudigd. Dus ook je gratis data of data met korting.

Voor inhoudelijke vragen over jouw specifieke abonnement kun je toch echt het beste even terecht bij mijn telefonische collega's. Je kunt daarvoor een belafspraak maken

• 643 reacties
  • 29 januari 2025

​@MischaO als de basis van jouw TFT abonnement die 10 Gb is hoor je per maand 30 Gb te krijgen uitgaande van de verdrievoudiging inclusief de verdubbelaar zou je dan maandelijks nog steeds die 60 Gb tot je beschikking moeten hebben.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025

​@Rowi. en ​@Thomas van KPN het onduidelijke is dat iedere medewerker van KPN iets anders verteld. Inmiddels al 3x een telefonische afspraak gemaakt en 3x een ander verhaal. Niemand van de klantenservice wil een bevestiging van het gesprek sturen op de mail. Ik vind dat als je eenzijdig voorwaarden verandert en een tariefverhoging doorvoert, je hier wel duidelijkheid over moet verschaffen aan de klant. Meer betalen voor veel minder data zou natuurlijk niet fair zijn. En volgens mij kunnen bestaande voorwaarden niet zomaar komen te vervallen.

• 2106 reacties
  • 29 januari 2025

Maar nu heb je wel duidelijk. Die heeft ​@Thomas van KPN je gegeven.

Je bent contractvrij. Dus als het niet gaat zoals je wilt, dan kan je zo overstappen. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025

​@Marlon92 daar gaat het niet om. Nu heb ik door het oude Telfort abonnement 96GB! per maand, dus overstappen kan alleen maar duurder worden. Bovendien met andere providers slechtere dekking dan met KPN.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

Welke duidelijkheid biedt thomas dan? Die verwijst enkel naar andere hulpbronnen, die mij ook geen exact duidelijkheid bieden. Dat had ik al geschreven.

Rowi (geen KPN medewerker) durft i.i.g. een concreet antwoord te geven door het aantal GB’s te noemen 

• 2106 reacties
  • 29 januari 2025
TrudyM schreef:

​@Marlon92 daar gaat het niet om. Nu heb ik door het oude Telfort abonnement 96GB! per maand...

Daar zit wel heel veel data bij die je er later gratis bij gekregen hebt. Dus als KPN dat nu weg zou laten vallen, dan kun je er niets van zeggen. 

Maar je weet nu dit dit niet zal gebeuren. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 7378 reacties
  • 29 januari 2025

Beste ​@TrudyM en ​@MischaO zie onderstaande link voor duidelijke uitleg van KPN:

https://www.kpn.com/service/mobiel/wijzigingmobiel

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

Beste Jan, bedankt i.i.g. voor je antwoord. Onze vraag gaat ergens anders over. Zie ook de link van Thomas. Wij hebben een oud Telfort abonnement met bijbehorende voorwaarden. De communicatie van KPN (ontvangen mail en de online uitleg) is vaag. Het voorstel van Thomas om een belafspraak te maken biedt geen uitkomst. Nu meerdere keren geprobeerd. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 7378 reacties
  • 29 januari 2025

Beste ​@MischaO geeft onderstaande misschien meer duidelijkheid:

Wijziging Telfort Mobiel abonnementen

Vanaf 1 maart verhogen we de data- en minuten bundel voor een deel van onze mobiele klanten, dit keer voor geselecteerde klanten met een Telfort Mobiel abonnement. 
Zij ontvangen 3x zoveel minuten en 3x zoveel MB’s. Klanten die door deze verhoging meer dan 1000 belminuten krijgen, ontvangen onbeperkt bellen. Een deel van deze klanten betaalt €1,25 per maand extra voor deze uitbreiding. En Telfort abonnementen kunnen met deze wijziging ook straks MB's delen binnen hun huishouden!
Goed om te weten: belminuten en MB’s kunnen niet meer worden meegenomen naar de volgende maand.

Nog duidelijker kunnen we het niet maken i..c.m. eerder geplaatste link.

• 643 reacties
  • 29 januari 2025
Marlon92 schreef:
TrudyM schreef:

​@Marlon92 daar gaat het niet om. Nu heb ik door het oude Telfort abonnement 96GB! per maand...

Daar zit wel heel veel data bij die je er later gratis bij gekregen hebt. Dus als KPN dat nu weg zou laten vallen, dan kun je er niets van zeggen. 

Maar je weet nu dit dit niet zal gebeuren. 

Dat mag inderdaad niet wegvallen alle data behorende bij de basisbundel moet worden verdrievoudigd zo eenvoudig is het gebaseerd op wat ik lees.

Als ik dan echt advocaat van de duivel speel krijgen de klanten met een TFT abonnement helemaal niets extra!!

Ze houden wat ze nu ook hebben alleen gaat het dus in bepaalde gevallen € 1,25 meer kosten. Of worden ze omgezet naar onbeperkt bellen, laat onbeperkt bellen nu exact 1 euro meer kosten ten opzichte van de standaard 150 minuten. Veel TFT abonnementen hebben sinds 2022 de nodige inflatiecorrectie gekregen dat in mijn ogen die € 1,25 volledig onterecht is.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

Helemaal waar Rowi. Bedankt 

Als antwoord op Jan:

Die mail ken ik, maar daar is mijn vraag niet mee beantwoord. Wederom bedankt. Het had fijn geweest als KPN een rekenvoorbeeld had opgenomen.

Zie ook mijn schermafdruk bovenaan. Het enige wat ik wil is een concrete toezegging. Ik ben benieuwd hoe de voorwaarden van Telfort worden opgevolgd.

Ik heb nu standaard 60GB elke maand. Wordt dat straks 180GB? 

• 643 reacties
  • 29 januari 2025
MischaO schreef:

Ik heb nu standaard 60GB elke maand. Wordt dat straks 180GB? 

Feitelijk zou dat wel moeten gebaseerd op de tekst dat alles wordt verdrievoudigd.

Ik houd daarom bewust de minuten en data aan van de basisbundel dus zonder verdubbeling en het meenemen. Nu weet ik niet meer welke vormen er waren wat de belminuten betreft want met een verdubbeling en 3 maanden meenemen boven 1000 minuten uitkomen is best veel.

Nu kom je met 150 minuten met de tft voorwaarden al snel aan de 900 minuten.

De Telfort voorwaarden gaan hiermee overboord, anders kan een klant met een tft abonnement geen data delen, de tft abonnementen worden nu 100% KPN abonnementen. 

Wat hier wordt genoemd ben ik het gewoonweg niet eens.

Wordt mijn contract verlengd of gelden er andere voorwaarden?

Nee, je contract blijft hetzelfde. En behalve de veranderingen die in de e-mail of brief staan verandert er niets.

De genoemde veranderingen zijn heel significant de reden waarom ik ook ooit een Telfort abonnement afnam. Het contract wordt wellicht niet verlengt en per definitie gaan de tft klanten er zoals ik het lees en begrijp er niet gigantisch op achteruit maar het is niet meer het product wat destijds is afgenomen.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

​@Rowi. Helemaal waar. Je beschrijft precies waar ik ook mee worstel.

Vermoedelijk veronderstelt KPN volledig te zijn met haar communicatie, de community medewerkers scharen zich enkel achter deze informatie. Goed of fout laat ik in het midden. Er is daardoor weinig inlevingsvermogen om de klantsituatie goed te begrijpen. 

Take it or leave it, een klantje minder maakt voor KPN weinig uit. 

• 643 reacties
  • 29 januari 2025

Wat mij ontgaat zoals je in het start bericht terecht schrijft ontgaat is wat de basis is voor de verdrievoudiging. Het meest logische is de contractuele data bundel dus voor jouw ​@MischaO die 10 Gb dat wordt dan 30 Gb met de verdubbeling wordt dat 60 Gb. 

Voor ​@TrudyM kom ik op een  basis abonnement van 16 Gb met de verdubbeling de genoemde 32 Gb dat keer 3 is de 96 Gb uit het screenshot. Als we eerst de 16 Gb vermenigvuldigen met 3 en dat keer 2 kom ik op hetzelfde uit.

Er wordt als ik alles correct interpreteer niet meer betaald voor minder. Per definitie wordt er maandelijks betaald voor de data en belminuten van het basis abonnement. Het mee mogen nemen van ongebruikt tegoed maakte het mogelijk om een lagere data bundel af te nemen en nog genoeg overhouden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35723 reacties
  • 30 januari 2025
MischaO schreef:

​

Take it or leave it

Wat een geweldige uitsmijter! Dit doet me terugdenken aan het fantastische concert van Madness uit 1992.

Enjoy:

Take it or Leave it

Reageer