Skip to main content
Beantwoord

Is er iets aan de hand met data bij de iPhone 11 en SE 2020?

  • 29 May 2024
  • 41 reacties
  • 1370 keer bekeken

Sinds ongeveer 1-2 weken, hebben 3 van de 5 toestellen bij ons in huis ineens allerlei vage problemen met de KPN verbinding. Het duurt langer voordat de toon overgaat bij iemand bellen en data is uiterst onbetrouwbaar, overal waar we zijn hapert de data. Toestel info:
1x Iphone 11
2x iPhone SE 2020 waarvan 1 met zakelijk abonnement

Is er iets nieuws gaande waarvan ik niet op de hoogte ben? 

Ik ben afgelopen donderdag gebeld met het aanbod voor een iPhone 13.

Inderdaad heel onhandig dat je dan je Iphone 11 eerst moet opsturen.

Maar ik ben allang blij dat er IETS gebeurt na maanden klachten. Begon al te wanhopen….

Dus een back up gemaakt in icloud, en nu (hopelijk een weekje) bellen met een  iphone 6 die ik nog in de kast vond….


Jij bent volgens mij een van de eerste klanten die een ticket heeft ingediend. Raar van KPN dat er voor jou nog steeds geen goede oplossing is aangeboden. En dan bedoel ik dat een iPhone 12 aanbieden zeker geen goede oplossing is. Bij KPN weet men onderhand wel dat zowel de iPhone 12 als de SE problemen ervaren.

Sommigen hebben een iPhone 13 aangeboden gekregen. Misschien zou je dit kunnen voorleggen en kunnen refereren naar dit forum.

**UPDATE** ik ben zojuist teruggebeld door de KPN dame met wie ik sprak en ze wist me te vertellen dat het omruilproces toch soepeler is. In aanmerking komende probleemtoestellen worden omgeruild voor een iPhone 13, die wordt netjes opgestuurd waarna het oude toestel kan worden teruggestuurd. Kijk! Daar hebben wat aan. 

Nu maar afwachten wanneer ik iets hoor van de afdeling NSSD die hierover gaat. 🙂 Ik hoop dat ze snel bellen, want ik wacht echt al lang. 


Ik ben afgelopen donderdag gebeld met het aanbod voor een iPhone 13.

Inderdaad heel onhandig dat je dan je Iphone 11 eerst moet opsturen.

Maar ik ben allang blij dat er IETS gebeurt na maanden klachten. Begon al te wanhopen….

Dus een back up gemaakt in icloud, en nu (hopelijk een weekje) bellen met een  iphone 6 die ik nog in de kast vond….


**UPDATE** ik ben zojuist teruggebeld door de KPN dame met wie ik sprak en ze wist me te vertellen dat het omruilproces toch soepeler is. In aanmerking komende probleemtoestellen worden omgeruild voor een iPhone 13, die wordt netjes opgestuurd waarna het oude toestel kan worden teruggestuurd. Kijk! Daar hebben wat aan. 

Nu maar afwachten wanneer ik iets hoor van de afdeling NSSD die hierover gaat. 🙂 Ik hoop dat ze snel bellen, want ik wacht echt al lang. 


Licht aan het eind van de tunnel! Erg blij voor je dat het bijna is opgelost.

Dit geeft ook hoop voor iedereen die nog aan het wachten is :) 


Ook ik ondervind hinder met netwerk verbinding en mij IPhone SE 2020.

ik ben al jaren klant bij KPN en nooit problemen gehad met 4G en nu regelmatig dat de verbinding wegvalt en over gaat op EDGE.

op mijn werk regelmatig gehad dat de SE gewoon leeg raakte. Terwijl ik normaal gesproken makkelijk met de batterij een volle dag doorkom.

 

als ik het zo lees is KPN wat aan het veranderen in hun netwerk. Waardoor 4G wegvalt.

 

dit weekend onderweg naar Middelburg en Terneuzen en weer terug naar huis was de verbinding steeds weg en stond hij op het EDGE netwerk.

 

Netwerk settling opnieuw herstelt en iPhone al uitgezet dit biedt even tijdelijk een oplossing maar  netwerk valt daarna gewoon weer weg.

 

 


11 dagen verder, afdeling NSSD zou me terugbellen, ik hoor helemaal niks meer …  😫


Weer een week verder, helpdesk gebeld… zonder resultaat. "De technische dienst is er druk mee bezig en u moet toch nog even geduld hebben… "


In juni begon bij mij ook het probleem dat regelmatig 4g terug van naar EDGE (en dan ook niet meer terug komst van de 4g)  dit is een dagelijks probleem.
Ik stream regelmatig muziek en heb daar in de jaren dat ik bij de KPN zit nog niet eerder problemen me onder vonden.

In de hoop dat het de ios versie was toch de hoop gezet op ios 18 maar aangezien dat dat even op zich laat wachten toch maar gebeld. 

Toch 22 augustus gebeld ”de De technische dienst stuurt met 2 weken een sms met verder gegevens” is wat ik te horen kreeg, in de hoop dan maar afwachten.

 

Intussen is het 6 september heb ik nog geen sms ontvangen.


Hou maar op…. het is en blijft ellende, zowel op de iPhone 11 in ons gezin als op de iPhone SE 2020. En ik wordt gewoon niet meer terug gebeld… ik hoor helemaal niks meer, echt genant. 


Hier ook al sinds eind juli problemen. Puber geen internet op de vakantie terwijl ik zijn abo had verhoogd. eerste klacht niet goed doorgezet, terug in Nederland nog maar weer eens bellen….nog een ticket aangemaakt. Net weer gebeld, nog steeds niets. De afdeling zou vertraging hebben opgelopen en binnen 21 werkdagen contact moeten opnemen….inmiddels nog steeds een zoon die buiten geen internet meer heeft….Alsof iedereen nog ergens een telefoon heeft liggen zodat je even kunt wisselen. Ook net zijn abo verlengd dus kan ook niet overstappen…..


Vaak wil het toestel wel opnieuw starten wel helpen maar tis geen oplossing natuurlijk

 


Vandaag gebeld met de kpn ivm dat het ingediende ticket nog niet voldaan was.

Blijk te dat de desbetreffende afdeling na 21 dagen persoonlijk contact op neemt en dan voor een passen oplossing.


Wel wist de betreffende dame mij te vertellen dat supporttickets van september of later niet voor een compensatie regeling in aanmerking komen.


Net wederom telefonisch contact gehad met de klantenservice.

Deze keer netjes geholpen. Evenals 30-08 toen heeft een medewerker een nieuwe ticket aangemaakt. Dit omdat de eerste ticket van d.d. 19-07 erg onduidelijk in het systeem stond. Nu blijkt dat er met de ticket van 19-07 niets is gedaan en dat het nu afwachten is op een reactie op die van 30-08.

De problemen zijn voor de iPhone SE 2020 helaas nog niet erkend. Dit terwijl de hardware gelijk is aan die van de iPhone 11.

Er is nu toegezegd dat er (gedeeltelijk?) teruggave zal komen op het abonnementsgeld vanaf 23-05.

Verder afwachten wat er uit het onderzoek van KPN komt. De laatste IOS update heeft in ieder geval geen verbetering opgeleverd.


Hier ook probleem met SE2020 sinds ca 17 juli. Geen enkele netwerk connectie meer. Dus geen telefoon, geen data.

Gebeld met KPN, nieuwe simkaart in winkel gehaald. Doorverwezen naar Apple, online tests gaven geen fouten aan. Maar opeens deed ie het weer (zonder duidelijke aanleiding). Zelfs nog nieuwe batterij laten plaatsen. Maar paar dagen later tijdens verblijf in Engeland weer stuk, dus geen navigatie en niet kunnen bellen. Weer contact met Apple. Uiterst vriendelijk weer allerlei on line tests gedaan zonder resultaat. Mede ivm volgende buitenlandse reis maar een alternatief gezocht.Tijdens die reis kreeg reisgenoot de bekende klachten met een iPhone 11…

Artikel in NRC voor mij aanleiding om maar weer eens in community te kijken. Ook maar weer een ticket bij KPN (her)openen.

Laatste nieuws: ook iOS 17.7 lost issue niet op.


Hier ook probleem met SE2020 sinds ca 17 juli. Geen enkele netwerk connectie meer. Dus geen telefoon, geen data.

Gebeld met KPN, nieuwe simkaart in winkel gehaald. Doorverwezen naar Apple, online tests gaven geen fouten aan. Maar opeens deed ie het weer (zonder duidelijke aanleiding). Zelfs nog nieuwe batterij laten plaatsen. Maar paar dagen later tijdens verblijf in Engeland weer stuk, dus geen navigatie en niet kunnen bellen. Weer contact met Apple. Uiterst vriendelijk weer allerlei on line tests gedaan zonder resultaat. Mede ivm volgende buitenlandse reis maar een alternatief gezocht.Tijdens die reis kreeg reisgenoot de bekende klachten met een iPhone 11…

Artikel in NRC voor mij aanleiding om maar weer eens in community te kijken. Ook maar weer een ticket bij KPN (her)openen.

Laatste nieuws: ook iOS 17.7 lost issue niet op.

Schandalig, KPN weet al sinds eind mei van dit probleem. Je hebt nu onnodige kosten gemaakt. 

NRC is er vrij laat bij, maar er werd al eerder door Tweakers, Nu.nl en RTL over dit euvel gerapporteerd:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung

https://tweakers.net/nieuws/224094/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-melden-sinds-begin-juni-4g-of-5g-storing.html

https://www.nu.nl/tweakers/6320515/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-ervaren-sinds-juni-verbindingsproblemen.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
 

Grootste twee topics over de iPhone 11 - 3 maanden geleden gemaakt: 

 

Grootste topic over de iPhone 12 - ook 3 maanden geleden gemaakt:


Grootste topic over de SE - je raadt het al, ook 3 maanden geleden geopend:

 


Hier ook probleem met SE2020 sinds ca 17 juli. Geen enkele netwerk connectie meer. Dus geen telefoon, geen data.

Gebeld met KPN, nieuwe simkaart in winkel gehaald. Doorverwezen naar Apple, online tests gaven geen fouten aan. Maar opeens deed ie het weer (zonder duidelijke aanleiding). Zelfs nog nieuwe batterij laten plaatsen. Maar paar dagen later tijdens verblijf in Engeland weer stuk, dus geen navigatie en niet kunnen bellen. Weer contact met Apple. Uiterst vriendelijk weer allerlei on line tests gedaan zonder resultaat. Mede ivm volgende buitenlandse reis maar een alternatief gezocht.Tijdens die reis kreeg reisgenoot de bekende klachten met een iPhone 11…

Artikel in NRC voor mij aanleiding om maar weer eens in community te kijken. Ook maar weer een ticket bij KPN (her)openen.

Laatste nieuws: ook iOS 17.7 lost issue niet op.

Wij mij zo opvalt, is hoe ze het probleem lijken te willen concentreren op alleen de iPhone 11. Ik heb het dus ook op 2 SE2020 toestellen vanaf eind mei/begin juni, maar het lijkt alsof dat helemaal niet wordt onderzocht en maar een beetj van tafel wordt geveegd met argumenten 1) dat is een ander probleem en 2) dat is een oud toestel (terwijl het dezelfde generatie is als de iPhone 11 met dezelfde processor en veel dezelfde componenten. 
Dus of de oorzaak nou hetzelfde is of niet, de problemen en symptomen zijn gelijk. Geen fatsoenlijk bereik om telefoongesprekken te voeren en wisselvallige mobiele data-verbinding (E ipv 4G en zelfs wanneer 4G volle streepjes, gewoon toch geen data en apps die geen internetverbinding maken)  


Reageer