Skip to main content
Beantwoord

Klacht over Iphone SE (2020), al 8 maanden geen 4G en slechte klantenservice

• 22 november 2024
  • 17 reacties
  • 292 keer bekeken

Sinds maart heb ik al problemen met de Iphone SE, het toestel is teruggestuurd, echter en mei dit jaar bleken de problemen nog niet opgelost. Ondanks de vele bezoekjes aan de winkel, de loze adviezen op mijn telefoon te updaten en een nieuwe simkaart heb ik nog steeds geen verbinding wat leidt tot geen internet en niet bellen en gebeld worden. Ik word door KPN onbeschoft behandeld. Ze beloven tickets aan te maken en contact te leggen met andere afdelingen. Ook heb ik een officiële klacht ingediend tegen KPN waarop werd gezegd tegen mij, wij kunnen hier niks mee, dit ligt bij de technische afdeling. Deze zogenoemde technische afdeling die mij al maanden geleden zou hebben moeten contacten voor reparatie/schade/niet deugdelijk product heeft nooit contact opgenomen. Bij de klantenservice word ik brutaal en onbeschoft bejegend! Tot op heden zit ik met een niet werkende telefoon wat leid tot stress en schade. De klacht ligt nu bij de geschillencommissie aangezien KPN niet wil meewerken in het denken aan een oplossing. Als consument voel ik mij misbruikt en misleid. Ik zou vooral mensen willen waarschuwen geen abonnement bij KPN af te sluiten. De service is waardeloos!!

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Moirachiara . Welkom bij de community.

Dat klinkt allemaal niet fraai.  Deze community is voornamelijk bedoeld als plek waar klanten elkaar helpen.  Wij springen af en toe bij en wijzen klanten de weg.

Zo te lezen heb je je klacht al bij de juiste afdeling neergelegd. Ik hoop oprecht dat daar een positieve oplossing uit gaat rollen. Verder kan ik helaas niks voor je betekenen. 

Bekijk origineel

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Moirachiara . Welkom bij de community.

Dat klinkt allemaal niet fraai.  Deze community is voornamelijk bedoeld als plek waar klanten elkaar helpen.  Wij springen af en toe bij en wijzen klanten de weg.

Zo te lezen heb je je klacht al bij de juiste afdeling neergelegd. Ik hoop oprecht dat daar een positieve oplossing uit gaat rollen. Verder kan ik helaas niks voor je betekenen. 

• Topper
  • 19 januari 2025
Moirachiara schreef:

Sinds maart heb ik al problemen met de Iphone SE, het toestel is teruggestuurd, echter en mei dit jaar bleken de problemen nog niet opgelost. Ondanks de vele bezoekjes aan de winkel, de loze adviezen op mijn telefoon te updaten en een nieuwe simkaart heb ik nog steeds geen verbinding wat leidt tot geen internet en niet bellen en gebeld worden. Ik word door KPN onbeschoft behandeld. Ze beloven tickets aan te maken en contact te leggen met andere afdelingen. Ook heb ik een officiële klacht ingediend tegen KPN waarop werd gezegd tegen mij, wij kunnen hier niks mee, dit ligt bij de technische afdeling. Deze zogenoemde technische afdeling die mij al maanden geleden zou hebben moeten contacten voor reparatie/schade/niet deugdelijk product heeft nooit contact opgenomen. Bij de klantenservice word ik brutaal en onbeschoft bejegend! Tot op heden zit ik met een niet werkende telefoon wat leid tot stress en schade. De klacht ligt nu bij de geschillencommissie aangezien KPN niet wil meewerken in het denken aan een oplossing. Als consument voel ik mij misbruikt en misleid. Ik zou vooral mensen willen waarschuwen geen abonnement bij KPN af te sluiten. De service is waardeloos!!

@Moirachiara. Ik zit in exact dezelfde situatie en ben erg benieuwd hoe jij deze klacht bij de geschillencommissie hebt neergelegd. Wellicht zou je dat hier willen delen?

• Topper
  • 19 januari 2025

Idem, hier hetzelfde. Houd ons op de hoogte als mogelijk

Matthew83
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 20 januari 2025

KPN weet ook dat de iPhone SE’s uit 2020 dezelfde problemen ondervinden als de iPhone 11’s. Dit was maanden geleden al bekend toen ik meerdere malen contact legde met de helpdesk. Volgens mij omdat het soortgelijke (Intel modems?) hardware gebruikt als de iPhone 11.

Je zou zeggen dat KPN dan met een soortgelijke oplossing komt (iPhone 13 swap), maar zo te zien nemen ze niet echt veel actie :( 

Of gewoon het netwerk fixen, maar daar zijn ze nu al 7 maanden mee bezig (?).

• Topper
  • 21 januari 2025

Bovenstaand bericht heb ik vandaag via de mail ontvangen van KPN nadat ik de afdeling Network Services Support Desk had gemaild om een update over mijn ticket inzake alle problemen met mijn Iphone SE vanaf mei 2024. Zoals jullie kunnen zien wordt alles ontkend en ben ik weer terug bij af.

Telefoon is nagekeken en werden geen problemen geconstateerd.

KPN moet zich meer dan schamen hoe ze met hun klanten omgaan en zich maar blijven verschuilen en totaal geen communicatie oppakken met hunklanten oppakken. Ik laat het hier sowieso niet bij zitten.

Benieuwd of jullie ook zoiets hebben ontvangen?

• Deelnemer
  • 31 januari 2025

Ik had precies dezelfde problemen met mijn Iphone SE2020. Diverse keren een ticket lagen aanmaken en een klacht ingediend bij KPN. Bij den klacht bellen ze wel (redelijk) snel terug. De laatste keer met een praktische oplossing: stuur de SE2020 in voor reparatie en vermeld als probleem “geen gsm-netwerk”. Zo gedaan en waarempel een gloednieuwe Iphone13 gekregen zonder bijkomende kosten. En daarna een mail dat ze abbonementkosten vanaf 1 juli terugstorten. De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar. 

• Topper
  • 31 januari 2025
voutje schreef:

Ik had precies dezelfde problemen met mijn Iphone SE2020. Diverse keren een ticket lagen aanmaken en een klacht ingediend bij KPN. Bij den klacht bellen ze wel (redelijk) snel terug. De laatste keer met een praktische oplossing: stuur de SE2020 in voor reparatie en vermeld als probleem “geen gsm-netwerk”. Zo gedaan en waarempel een gloednieuwe Iphone13 gekregen zonder bijkomende kosten. En daarna een mail dat ze abbonementkosten vanaf 1 juli terugstorten. De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar. 

@voutje Dankjewel voor je reactie en goed om te lezen dat er dus blijkbaar wel een oplossing wordt geboden. Tegelijkertijd ook bizar dat dit dus op geen enkele wordt gecommuniceerd door KPN. Ik heb inmiddels al weer een ruime week geleden, KPN gemaild en geen enkele reactie ontvangen.

Kan je mij ook vertellen hoe lang het duurde voordat je de Iphone kreeg en waar heb je de telefoon voor reparatie aangeboden?

• Deelnemer
  • 31 januari 2025

Ik heb op aanraden van de helpdesk op de KPN website met de instructie “geen gsm-netwerk” de iphone aangeboden ter reparatie. Je krijgt dan instructie de iphone te verzenden naar Reconext. Dat gaat met een antwoordnummer (zonder kosten). Dat gedaan en na een paar dagen meldden zij dat er geen gebreken zijn geconstateerd en dat ze een toestel terugsturen met een ander emeinummer. Die kwam na een paar dagen aan en het bleek een geheel nieuwe iphone 13 te zijn (niet refurbish). En een paar dagen later een mail van kpn dat ze het abonnementsgeld terug gaan storten. Ik heb er lang op moeten wachten maar de oplossing is uiteindelijk goed. 

• Topper
  • 31 januari 2025

@voutje dankjewel voor je snelle reactie!

Heb je je telefoon voor het opsturen helemaal leeg gehaald?

Ik heb momenteel geen reserve telefoon dus zou gebaat zijn met een snelle afwikkeling.

• Deelnemer
  • 1 februari 2025

Ja ik moest de telefoon helemaal leeghalen en ook volgen (“zoek mijn”) uitzetten voor de telefoon. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1 februari 2025

Beste ​@M.Pol  

Ik zou altijd kiezen om een reserve telefoon te hebben, bij voorkeur een dual sim telefoon. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1 februari 2025
M.Pol schreef:

@voutje dankjewel voor je snelle reactie!

Heb je je telefoon voor het opsturen helemaal leeg gehaald?

Ik heb momenteel geen reserve telefoon dus zou gebaat zijn met een snelle afwikkeling.

Het gaat sowieso minimaal een week of twee a drie duren. Mijn advies is te kijken of je ergens een oud toestel kan lenen of wellicht kopen via MP. Ook geeft het geen 100% garantie dat ze hem omruilen.

• Topper
  • 1 februari 2025

@voutje, ​@Friesian, ​@bnh.
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag.

• Nieuwkomer
  • 4 februari 2025

Goedemorgen, ook hier al heel lang problemen met een iPhone SE. Ticket is maanden geleden aangemaakt, en vanmorgen heb ik de helpdesk gebeld om te horen of er een update is. Jammergenoeg heeft de telefonische helpdesk geen update voor me. Ze kunnen een nieuw ticket aanmaken, maar dan vervalt het oude ticket, lijkt me geen goed idee ;)

Is er een andere manier om een update over het ticket te krijgen, bijvoorbeeld via dit forum?

Erwin van KPN
Moderator
jeroenhout schreef:

Goedemorgen, ook hier al heel lang problemen met een iPhone SE. Ticket is maanden geleden aangemaakt, en vanmorgen heb ik de helpdesk gebeld om te horen of er een update is. Jammergenoeg heeft de telefonische helpdesk geen update voor me. Ze kunnen een nieuw ticket aanmaken, maar dan vervalt het oude ticket, lijkt me geen goed idee ;)

Is er een andere manier om een update over het ticket te krijgen, bijvoorbeeld via dit forum?

Nee.   Wij kunnen alleen controleren of er een ticket is en dat heb je zelf ook al laten controleren via de telefonische helpdesk.

Afwachten is het devies .   En als het nu weer weken duurt dan kun je het beste een terugbel afspraak inplannen zodat een medewerker je terug belt:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

• Deelnemer
  • 14 februari 2025

Inmiddels is mijn volledige abbonementsgeld vanaf 1 juli 2024 teruggestort. Mijn “case” is hiermee afgesloten.  

• Topper
  • 4 maart 2025

​Ik heb op dezelfde stappen ondernomen zoals ​@voutje in dit topic heeft gedeeld. 
Ook ik heb vandaag een nieuwe iPhone 13 ontvangen omdat uit onderzoek bleek dat het niet aan mijn iPhone SE lag. Nu nog in afwachting of ook het abonnementsgeld vergoed wordt maar ik ga ervan uit dat dit ook spoedig afgehandeld zal worden. 
Het vergt een lange adem en volhouden!!

Reageer