Skip to main content
Beantwoord

Multisim wil Z Fold niet koppelen aan Samsung Watch: fout 2001

• 9 december 2024
  • 32 reacties
  • 411 keer bekeken

Onlangs over gestapt van vodafone zakelijk naar KPN. Reden was dat ik graag via multisim mijn samsung watch ultra wil gebruiken zodat ik mijn telefoon thuis kan laten. ik heb overigens een zfold. 

Nu werkt dit niet. ik krijg bij het koppelen de melding dat mijn mobiele abonnement niet ingesteld kan worden. Foutcode is 2001

en toen begon het gedoe. Eerst klantenservice gebeld. die verwijst me naar samsung ik naar de samsung winkel. super geholpen. medewerker kon mijn horloge koppelen aan zijn telefoon (odido) en kon met mijn simkaart met horloge niet koppelen op zijn telefoon. Dus het ligt aan KPN. IK naar KPN winkel. lieve jongens in de shop, maar weinig verstand van telefoons. Die probeerde zelf de klantenservice van KPN te bellen, maar werden net zo slecht geholpen als ik zelf. 

nu schijnen de mensen van de technische dienst iets in tekunnen stellen. heb vandaag een ticket aangemaakt. maar vraag me af hoe lang dat gaat duren. 

is er iets dat ik zelf kan doen?

Mijn vrouw kan met haar telefoon (ook kpn) wel multisim op mn horloge zetten.

Lekker bezig kpn

Beste antwoord door Erik van KPN

Hallo allen, ik zie dat hier nu verschillende dingen door elkaar lopen en er verwarring ontstaat.

Het belangrijkste: het is altijd mogelijk om multisim toe te voegen aan je abonnement.

Wat wel zo kan zijn is dat je in de eerste drie maanden na activatie van een mobiel abonnement geen smart watch in combinatie met multisim kunt aanschaffen.

Maar, een los multsim abonnement staat daar los van en kan altijd. Ook binnen die eerste drie maanden van je abonnement.

Als het niet lukt om je bestelde multisim abonnement te activeren, bijvoorbeeld door een foutmelding, dan is dit iets waar onze technische dienst naar moet kijken.

Via onze telefonische klantenservice kan er een ticket aangemaakt worden voor de technische dienst. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

De technische dienst neemt vervolgens contact met je op vanuit het aangemaakte ticket.

Lees meer over multisim in het algemeen in onze Kennisbank:

Alexandra van KPN

Bekijk origineel

32 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7318 reacties
  • 11 december 2024

Goedemorgen ​@Frank van Strijen, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Dat is natuurlijk niet waar je op hoopt bij een overstap en ik kan goed voorstellen dat je hier van baalt, dat zou ik zelf ook doen :( Het is in dit geval goed dat er een ticket is aangemaakt voor onze Technische Dienst zodat zij dit verder op kunnen pakken en oplossen. Er is, helaas, niet iets wat je zelf nog kunt doen in zo'n situatie dus is dit even een kwestie van afwachten. Hoe vervelend dat ook is. Hoop dat je snel iets te horen krijgt van onze collega's van de Technische Dienst 🙏🏻

Dank voor je reactie. Eigenlijk hoef ik niet zozeer contact, want ik weet wat er moet gebeuren. De TD moet in mijn instellingen op zoek gaan naar alle koppelingen en die wissen. Dan moet het lukken.

Kun jij dat voor me regelen?

Groet Frank

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7318 reacties
  • 11 december 2024

Helaas heb ik die mogelijkheid niet ​@Frank van Strijen, dit zal echt door de Technische Dienst gedaan moeten worden!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2024

Hier hetzelfde! 

4x aan de telefoon gehangen met KPN, Kids Sim besteld en daarbij is er aangegeven door KPN dat het mogelijk zou zijn om een Multisim te activeren. Na 4 man aan de telefoon te hebben gehad EN naar de winkel te zijn gereden vertelde de 5e mijn dat dit niet kon, waarom weet al dit personeel van KPN niet dat dit niet kan?? ... Ondertussen, in die (bijna) 2 weken ook nooit gebeld door de technische dienst trouwens! 

Zaterdag een klacht ingediend en gisteren teruggebeld. Ik mocht mijn Kids Som omzetten naar een gewone Sim waardoor ik wel de multi-sim zou kunnen activeren en dit hebben ze dan ook netjes gelijk opgestuurd en kreeg ik vandaag al binnen .. maar guess what? WEER foutcode 2001 ..…

Met mijn eigen simkaart lukt het wel om verbinding te maken maar met de simkaart van mijn dochter (gewone simkaart, volwassen abbonement) krijg ik met geen mogelijkeid de simkaart geactiveerd ....  niemand snapt de foutcode 2001, ik heb ondertussen ook zo'n 75x gehoord "het zo gewoon moeten werken".....  maar dat doet het niet .. 😉 

Ondertussen 4 weken verder maar nog steeds niet gebeld door de technische dienst. Wel gebeld door kpn met een of andere aanbieding. Wat een geprut door kpn...nooit moeten overstappen...

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 december 2024

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gekregen?

Geen reactie geen hulp, helemaal niks. .

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 december 2024

Ik heb ook een kits SIM waar ik Multi sim wil gebruiken.

Voor bestellen gevraagd of dit mogelijk was.

Nu de SIM in huis alles ingesteld en kan de e Sim niet installeren Foutcode 2001.

Nieuwe installatie van smartwacht en Wearable app heeft niet geholpen.

Morgen contact zoeken met KPN om te kijken voor een oplossing.

ik ben benieuwd naar je ervaring.  KPN laat zich tot nu toe niet van zijn beste kant zien.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 31 december 2024

KPN laat zeker tot nu toe niet van zijn beste kant zien.

Ik heb eerst de klantenservice gebeld, die gaven aan dat het door de kits sim komt omdat er een blokkade op zit. Dit kunnen ze oplossen bij de technische dienst wachttijd minimaal 2 weken. Dit is voor mij geen optie omdat ik dan binnen de 2 weken niet weet of het gaat werken en er wel aan vast zit.

Ik heb geprobeerd het zelfde horloge te bestellen en gelijk te betalen bij KPN. Op deze manier is de E sim gelijk te koppelen aan de kits sim. Dit ging goed totdat ik een afwijzing kreeg omdat ik nog niet lang genoeg klant ben. Weer de klantenservice gebeld waarom ik afgewezen wordt terwijl ik dat ik het horloge direct betaal (40 euro duurden dan bij Samsung). Hier is ook geen oplossing voor bij KPN en bestellen is pas mogelijk na de 3e factuur. Ik wordt dus afwezen voor een betaling voor een E sim van 5 euro maandelijks opzegbaar terwijl ik ook een sim only en glasvezels heb besteld zonder problemen.  Ook nooit ergen betaalproblemen gehad of zo.

Het is dus niet mogelijk bij KPN om binnen 2 weken een sim met werkende E sim te hebben voor een smartwacht.

Ik kan nu nog een volwassenen sim aanvragen om te proberen of dat werkt en misschien later overzetten naar een kits SIM.

Of anders alles bij KPN annuleren en overgaan naar een andere provider.

• Topper
  • 11 reacties
  • 31 december 2024

Ik ben dus niet de enige. Vandaag de overstap gemaakt van een andere provider. Alles ging perfect tot het koppelen van mijn samsung watch Ultra. 

Wat ik ook probeer, ik krijg continue de foutcode 2001.

Ga donderdag wel bellen, maar ik vrees het ergste als ik alles hier lees. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 januari 2025

Heb inmiddels al vele malen gebeld en telkens wisselende antwoorden.

Maar een oplossing nog steeds niet. Zeer frustrerend.......

• Helper
  • 106 reacties
  • 4 januari 2025

hier hetzelfde probleem met de combinatie s22 ultra en galaxy watch ultra.

Dit nummer is nog niet actief geweest voor multisim. 

Zelfde foutcode : 2001

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 5 januari 2025

Ik heb net de bestelling van de Kits sim net geannuleerd.

De belofte van KPN dat het gaat werken met E-SIM op de smartwacht is niet nagekomen.

Ook zou ik door de technische dienst teruggebeld worden binnen 2 dagen maar dit zijn ze ook niet gebeurd.

Zelf een oplossing bedacht om bij KPN een gelijke smartwacht te bestellen en te koppelen aan de sim maar dat is ook afgewezen door KPN omdat ik nog geen 3 facturen heb betaald (kan ook niet want ik ben een nieuwe klant)

Ik zie het niet gebeuren dat het gaat werken binnen 2 weken ( nu nog 2 dagen) dus is annuleren de enige optie omdat alle ondersteuning achterwegen blijft.

Dit is niet de ondersteuning die je mag verwachten als nieuwe en bestaande klant.

Ik heb ook nog een internet aanvraag lopen bij KPN om mijn adres. Misschien is het wel beter om die ook te annuleren zodat ik een pakket kan bestellen bij een andere aanbieder voor bellen en internet.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 januari 2025

Iemand al een oplossing?

• Helper
  • 106 reacties
  • 9 januari 2025

Zojuist ook 2 uur besteed aan dit hoofdpijn-dossier.

De bijzondere oplossingen welke de collega`s van KPN mij hebben aangeboden:

1 - Ga even bij de lokale KPN winkel langs om te kijken of zij dit kunnen oplossen

2 - Telefoon en smartwatch reset

3 - Multisim kan niet aan, omdat je eerst 3 maanden een abonnement moet hebben. Dit is niet waar, omdat bij een eerder abbonement dit binnen 5 minuut actief wel werkte.

4 - Een klacht indienen via de website

De medewerker kwam ook nog met een lul-verhaal dat ze hier geen ticket van kunnen maken omdat “het systeem" niet met dit soort incidenten kan omgaan omdat het niks met verbindingen te maken heeft.

Voor mij zijn bovenstaande kenmerken typisch passend bij een log groot bedrijf als KPN omdat ze de klant volledig uit het oog verliezen. 

Ook na het wijzen op deze thread m.b.t. dit probleem kwam de “technische” medewerker niet verder dan een stukje tekst voorlezen.

Als dat de technische collega`s zijn hou ik mijn hart vast voor de toekomst van KPN.

Grote kans dat ik ook mijn abbo ga opzeggen omdat dit niet snel opgelost zal worden door onze grote vrienden.

@Jan van KPN  : Met deze houding gaat het jullie wederom klanten kosten…

Gebruikers zitten niet op one-liners en/of inkoppertjes te wachten van de helpdesk. En ook niet op een politiek-correcte reactie op een forum om wederom tijd te rekken….

• Helper
  • 106 reacties
  • 10 januari 2025

Extra toevoeging.

Voor de zekerheid vandaag een andere Galaxy watch Ultra laten komen.

Precies hetzelfde probleem...

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025

Ik krijg ook deze foutmelding! De klantenservice zegt dat ik het bij samsung moet zoeken. Ik heb de watch ultra gereset etc en mijn telefoon (s23 ultra) opnieuw opgestart maar zonder succes

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025
Frank van Strijen schreef:

Onlangs over gestapt van vodafone zakelijk naar KPN. Reden was dat ik graag via multisim mijn samsung watch ultra wil gebruiken zodat ik mijn telefoon thuis kan laten. ik heb overigens een zfold. 

Nu werkt dit niet. ik krijg bij het koppelen de melding dat mijn mobiele abonnement niet ingesteld kan worden. Foutcode is 2001

en toen begon het gedoe. Eerst klantenservice gebeld. die verwijst me naar samsung ik naar de samsung winkel. super geholpen. medewerker kon mijn horloge koppelen aan zijn telefoon (odido) en kon met mijn simkaart met horloge niet koppelen op zijn telefoon. Dus het ligt aan KPN. IK naar KPN winkel. lieve jongens in de shop, maar weinig verstand van telefoons. Die probeerde zelf de klantenservice van KPN te bellen, maar werden net zo slecht geholpen als ik zelf. 

nu schijnen de mensen van de technische dienst iets in tekunnen stellen. heb vandaag een ticket aangemaakt. maar vraag me af hoe lang dat gaat duren. 

is er iets dat ik zelf kan doen?

Mijn vrouw kan met haar telefoon (ook kpn) wel multisim op mn horloge zetten.

Lekker bezig kpn

Bij  mij werkt het opeens dus misschien is het bij andere mensen nu ook opgelost?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb mogelijk het probleem gevonden.

De kits sim die besteld had ging niet werken deze heb ik geannuleerd een gewone simkaart besteld.

Bij een kits sim wordt multisim geheel geblokkeerd en kan niet geactiveerd worden.

Hoe is het mogelijk dat KPN een kits sim heeft aangeraden voor de smartwacht van mijn dochter?

De gewone simkaart geïnstalleerd en deze kreeg ik ook niet werkend.

Gelijk weer de klantenservice gebeld, die hebben me doorverbonden met de technische dienst.

De technische diens is gaan zoeken en wist mij te vertellen dat de eerste 3 maanden van een nieuw contract de multisim geblokkeerd wordt.

Na 3 maanden zou het moeten werken.

Dit verklaart ook gelijk dat bij mijn eerdere poging een smartwacht te bestellen bij mijn simkaart is afgewezen, de rede dat ze eerst 3 facturen betaald willen hebben. (dus 3 maanden later kan je wel een horloge bestellen je moet 3 maanden klant zijn)

Ik wil alleen de smartwacht gebruiken voor mijn dochter dus geen zin om 3 maanden zonder multisim te zitten. Ook moet je dan maar afwachten of het na 3 maanden wel werkt.

Dus gelijk Het contract opgezegd.

Ik heb gelijk een simkaart besteld bij Odido.

Deze geactiveerd met multisim  en het horloge was gelijk werkend.

Het zou dus kunnen dat foutcode 2001 het gevolg is van de blokkade van de multisim de eerste 3 maanden van het contract, en dat na 3 maanden alles wel werkt. Ik kan het niet testen maar ik hoor graaf of het iemand is gelukt de multisim na 3 maanden werkend te krijgen.

Vreemde keuze van KPN en slecht gecommuniceerd.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025
Marcvv schreef:

Ik heb mogelijk het probleem gevonden.

De kits sim die besteld had ging niet werken deze heb ik geannuleerd een gewone simkaart besteld.

Bij een kits sim wordt multisim geheel geblokkeerd en kan niet geactiveerd worden.

Hoe is het mogelijk dat KPN een kits sim heeft aangeraden voor de smartwacht van mijn dochter?

De gewone simkaart geïnstalleerd en deze kreeg ik ook niet werkend.

Gelijk weer de klantenservice gebeld, die hebben me doorverbonden met de technische dienst.

De technische diens is gaan zoeken en wist mij te vertellen dat de eerste 3 maanden van een nieuw contract de multisim geblokkeerd wordt.

Na 3 maanden zou het moeten werken.

Dit verklaart ook gelijk dat bij mijn eerdere poging een smartwacht te bestellen bij mijn simkaart is afgewezen, de rede dat ze eerst 3 facturen betaald willen hebben. (dus 3 maanden later kan je wel een horloge bestellen je moet 3 maanden klant zijn)

Ik wil alleen de smartwacht gebruiken voor mijn dochter dus geen zin om 3 maanden zonder multisim te zitten. Ook moet je dan maar afwachten of het na 3 maanden wel werkt.

Dus gelijk Het contract opgezegd.

Ik heb gelijk een simkaart besteld bij Odido.

Deze geactiveerd met multisim  en het horloge was gelijk werkend.

Het zou dus kunnen dat foutcode 2001 het gevolg is van de blokkade van de multisim de eerste 3 maanden van het contract, en dat na 3 maanden alles wel werkt. Ik kan het niet testen maar ik hoor graaf of het iemand is gelukt de multisim na 3 maanden werkend te krijgen.

Vreemde keuze van KPN en slecht gecommuniceerd.

'’de eerste 3 maanden van een nieuw contract de multisim geblokkeerd wordt.'’’ Dit is niet waar!  je kan geen horloge bestellen de eerste 3 maanden na een nieuw contract. Dat is wel een belangrijk detail. Zie deze topics! 

Het is wel vervelend dat de meeste KPN medewerkers dit zelf ook niet weten op een enkeling na.

Mijn multisim doet het nu wel (had eerst ook error code 2001) en mijn nieuwe mobiel abonnement is gestart op 23 december 2024. Dus om duidelijk te maken dat dat je wel een multisim abonnement kan nemen bij een nieuw abonnement maar GEEN horloge kan bestellen!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 januari 2025

Bij mij was het niet mogelijk binnen 3 maanden de multisim te activeren bij een nieuw abonnement.

Dit is door KPN zelf bevestigd.

Wellicht moet je dan eerst 3 maanden klant zijn.

Ik ben nieuwe klant en heb ook net een week thuis internet van KPN. Het kan zijn dat als bestaande klant een nieuwe simkaart aanvraagt dat het dan wel in een keer werkt.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 januari 2025

de eerste 3 maanden van een nieuw contract de multisim geblokkeerd wordt is wel waar voor nieuwe kanten.

Hier een reactie van KPN

Hoi ​@Johan Beekhuizen. Ik begrijp dat dit erg vervelend is, vooral omdat je bent overgestapt naar KPN specifiek voor de Multisim-service voor je Apple Watch.

Wat je zegt klopt inderdaad. Nieuwe klanten kunnen binnen de eerste 3 maanden helaas geen extra services, zoals Multisim, aanvragen. Maar na de eerste 3 maanden van je Sim Only-abonnement, kun je wel een Multisim aanvragen voor je Apple Watch. Dit geldt bijvoorbeeld ook bij het toevoegen van een toestel aan een Sim Only abonnement. Deze wachttijd stelt KPN in staat om de juiste controles uit te voeren, zoals bijvoorbeeld het voorkomen van misbruik of onnodige wijzigingen binnen de eerste periode. Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar het is helaas niet mogelijk om dit eerder te regelen.

Mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld!

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025
Marcvv schreef:

Bij mij was het niet mogelijk binnen 3 maanden de multisim te activeren bij een nieuw abonnement.

Dit is door KPN zelf bevestigd.

Wellicht moet je dan eerst 3 maanden klant zijn.

Ik ben nieuwe klant en heb ook net een week thuis internet van KPN. Het kan zijn dat als bestaande klant een nieuwe simkaart aanvraagt dat het dan wel in een keer werkt.

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik ben ook een nieuwe klant met internet en mobiel vanaf december. Ik heb ook meerdere keren KPN klanteservice mensen gesproken die ook zeiden dat ik de eerste 3 maanden geen multisim kan activeren. Maar die wisten het duidelijk niet!

Het gaat dus hierom:

'’Het zit 'm hier in:

• Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.
  • De eerste drie maanden na activatie van een mobiel abonnement is het vaak niet mogelijk om een horloge i.c.m. een Multisim aan te schaffen.

Het aanvragen van een los Multisim abonnement staat hier echter los van. Het bestellen en activeren van een losse Multisim kan altijd, óók binnen de eerste drie maanden van een nieuw abonnement.'’

Dit is van een KPN medewerker

Niet iedereen is daar goed op de hoogte, maar daar sta ik onder hand ook niet meer van te kijken

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025
Marcvv schreef:

de eerste 3 maanden van een nieuw contract de multisim geblokkeerd wordt is wel waar voor nieuwe kanten.

Hier een reactie van KPN

Hoi ​@Johan Beekhuizen. Ik begrijp dat dit erg vervelend is, vooral omdat je bent overgestapt naar KPN specifiek voor de Multisim-service voor je Apple Watch.

Wat je zegt klopt inderdaad. Nieuwe klanten kunnen binnen de eerste 3 maanden helaas geen extra services, zoals Multisim, aanvragen. Maar na de eerste 3 maanden van je Sim Only-abonnement, kun je wel een Multisim aanvragen voor je Apple Watch. Dit geldt bijvoorbeeld ook bij het toevoegen van een toestel aan een Sim Only abonnement. Deze wachttijd stelt KPN in staat om de juiste controles uit te voeren, zoals bijvoorbeeld het voorkomen van misbruik of onnodige wijzigingen binnen de eerste periode. Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar het is helaas niet mogelijk om dit eerder te regelen.

Mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld!

Die persoon weet dan blijkbaar niet hoe het werkt. Zoals ik al zei, bij mij werkt het sinds maandag (vanwege een lange storing heb  ik gelezen op meerdere plekken) en ik ben een nieuwe klant vanaf eind december. 

Een ding is zeker KPN moet het personeel eenduidig trainen met de JUISTE informatie wat dit is natuurlijk drie keer niks

Reageer