Skip to main content

Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN

• 5 February 2024
  • 86 reacties
  • 19855 keer bekeken
Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN
Toon eerste bericht

86 reacties

• Topper
  • 12 reacties
  • 31 maart 2024

Hallo @RBxx , duidelijk - bedankt voor je snelle reactie !

• 200 reacties
  • 2 april 2024

Er bestaan nu dus Unlimited abonnementen met 50, 300 of 600Mbits. Echter, wat voor snelheid (abonnement) heb je als je vorig jaar al een Unlimited abonnement hebt afgesloten? Dus een al bestaand 'oud' abonnement. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • 6427 reacties
  • 2 april 2024

Hoi @SWkzx, bij de oude invulling is er niet formeel een snelheid gekoppeld aan de abonnementsvorm. Dus daar heb ik niet direct een antwoord op. De snelheid zal ook altijd afhangen van de situatie ter plekke en de dekking. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 mei 2024
SWkzx schreef:

Er bestaan nu dus Unlimited abonnementen met 50, 300 of 600Mbits. Echter, wat voor snelheid (abonnement) heb je als je vorig jaar al een Unlimited abonnement hebt afgesloten? Dus een al bestaand 'oud' abonnement. 

Check je contract voor de zekerheid, de mijne van 9 januari zegt dat de oude internetsnelheid als volgt is:

• Upload maximaal 100mbits
  • Download maximaal 500mbits

🙌

• 200 reacties
  • 13 mei 2024

Goeie @ashrayvano, daar staat het inderdaad en bij mij ook max 500/100 en uiteraard afhankelijk van de dekking. Dank!

Je zou er toch vanuit mogen gaan dat @Remco van KPN en collega's dit ook wel direct hadden kunnen vertellen.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28072 reacties
  • 13 mei 2024

Het is meer dat er in de systemen geen limitering op die abonnementen zit. Je haalt wat er technisch haalbaar is op een bepaalde locatie, gebaseerd op wat voor mast er staat, hoe druk het is, hoeveel storende factoren er zijn, etc... Het is dan ook mogelijk dat je op bepaalde plekken en in bepaalde situaties over die maximale up- en dowload uit je contract gaat. 

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 13 mei 2024
Erik van KPN schreef:

Het is meer dat er in de systemen geen limitering op die abonnementen zit. Je haalt wat er technisch haalbaar is op een bepaalde locatie, gebaseerd op wat voor mast er staat, hoe druk het is, hoeveel storende factoren er zijn, etc... 

De oude unlimited abonnementen zijn t.a.v. de maximale snelheid dus gelijk aan de "SuperUnlimited" abonnementen immers als er geen limiet op zit, anders dan wat technisch haalbaar is, dan zal dat oude abonnement dus dezelfde snelheid moeten kunnen halen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 augustus 2024
wjb schreef:
Erik van KPN schreef:

Het is meer dat er in de systemen geen limitering op die abonnementen zit. Je haalt wat er technisch haalbaar is op een bepaalde locatie, gebaseerd op wat voor mast er staat, hoe druk het is, hoeveel storende factoren er zijn, etc... 

De oude unlimited abonnementen zijn t.a.v. de maximale snelheid dus gelijk aan de "SuperUnlimited" abonnementen immers als er geen limiet op zit, anders dan wat technisch haalbaar is, dan zal dat oude abonnement dus dezelfde snelheid moeten kunnen halen.

@Erik van KPN, wat je zegt over dat er geen “limitering op die abonnementen zit” is niet helemaal juist. Ik heb dus nog een oud Unlimited abonnement en op een mast met N78 merk je wel degelijk dat er “geknepen” wordt op je snelheid. Zie hier een schermafbeelding van de snelheid tijdens een Speedtest, overigens op ca. 50 meter van de N78 mast vandaan. 

En vervolgens wanneer de test wat langer duurt, zie je daadwerkelijk je snelheid “inzakken”. De uiteindelijke maximale uitkomst die ik heb kunnen behalen is: 

Daarmee wil ik zeggen dat 575 Mbps echt geen slechte snelheid is voor een mobiel netwerk, maar er wordt dus wel degelijk geknepen in je maximale snelheid. Het lijkt dat het netwerk klaar is voor veel hogere snelheden. 

Hoe verklaar je dit? Want in theorie zegt mijn contract niets over een echte maximale snelheid, maar toch word het beperkt. Ik hoor graag! :-)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@mikem98 Hi Mike, ik begrijp waar de vergelijking weg komt die je maakt, echter is dat wel iets te ‘kort door de bocht’ om het maar zo te zeggen. De snelheid die je haalt op je mobiele telefoon is van heel veel factoren afhankelijk. Denk aan bijvoorbeeld de dekking op de plek waar je bent, maar ook beschikbaarheid en drukte op het netwerk op dat moment. Hierdoor kan de snelheid die je haalt alsnog wisselen, het is niet te vergelijken met een vaste internetverbinding. De snelheid wordt niet geknepen, het is puur afhankelijk van al dit soort factoren.

• Topper
  • 20 reacties
  • 29 september 2024

Die 75 GB EU, worden die ook verdubbeld bij meerdere abbo’s?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17217 reacties
  • 29 september 2024

Die 75GB geldt voor ieder SuperUnlimited abonnement afzonderlijk  @marcelxxx

Bij mijn weten geldt combivoordeel "dubbele data" niet voor de EU bundel van Unlimited.
Ook kan je met een Unlimited geen data ontvangen via MB's delen.

Reageer