Skip to main content
Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+
Toon eerste bericht

102 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 maart 2025

Hoe zit het met bellen en Smssen in de supervoordeel landen? Voor vandaag bestonden er niet eens belbundels.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@wjb 

Ik ben het zeker met je eens, laat ik dat voorop stellen.
Toch ben ik vrij om te kiezen voor welk mobiel abonnement ik wil gaan, en dat heb ik voor mezelf gevonden in de nieuwste SuperUnlimited Plus abonnement.

Daarnaast is het een maandelijks opzegbaar abonnement, dus ik zit er geen 1 of 2 jaar aan vast.
Dit was voor mij ook een belangrijke reden, om voor méér flexibiliteit te gaan.

Daarnaast valt bellen vanuit alle mobiele abonnementen van KPN (met een belbundel van 150 belminuten of onbeperkt bellen) naar andere EU landen vanuit deze bundels.
Behalve inderdaad naar de VS of Turkije, al zou het ik het niet vreemd vinden als KPN dit alsnog toe gaat voegen binnen de nieuwste SuperUnlimited Plus abonnement, om zo gelijk te komen met Odido.

En wat je zegt, krijg je bij Odido Unlimited Premium 3 extra’s waaruit je kunt kiezen, maar ook dat werkt met een puntensysteem, bij aanvang krijg je maar 3 punten toe bedeeld.
Hier kun je dan bijvoorbeeld alleen Videoland Plus en Visual Voicemail voor kiezen, en dan zijn je punten al op.

Precies hetzelfde systeem die KPN nu heeft bij het vernieuwde Combivoordelen programma.

Daarnaast betaal je bij Odido de hoofdprijs (van alle providers) als je dit niet zou combineren met Odido internet voor thuis.
Alleen een sim only Unlimited Premium kost bij Odido 49,50 per maand bij een 2-jarig contract, of 50,50 euro per maand bij een 1 jarig-contract.

Voor deze prijs heb je een mobiel abonnement tezamen met een smartphone!!

Waarmee ik wil zeggen, dat KPN met hun nieuwste abonnement echt wel concurrerend is, los van de beperkte keuze qua extra’s (je krijgt maar 3 punten) bij Odido.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025

Nou vandaag ook geen mogelijkheid om te upgraden naar 1gigabit, dan maar een downgrade naar 300mbit (dan betaalt de baas ook alles meteen), wat volgens de openingspost 400mbit zou zijn (maar gezien de vage communicatie van KPN geloof ik niet dat ik 400mbit ga krijgen). Ik zit toch voornamelijk in non N78 gebied dus maar eens zien of ik hier wat van ga merken.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Toch ben ik vrij om te kiezen voor welk mobiel abonnement ik wil gaan, en dat heb ik voor mezelf gevonden in de nieuwste SuperUnlimited Plus abonnement.

Natuurlijk ben jij vrij om te kiezen alleen hoop ik dat mensen die keuze maken op rationele gronden en niet op basis van "WOW ... 1000Mbps, dat moet ik hebben".

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28382 reacties
  • 25 maart 2025
netblade schreef:

Nou vandaag ook geen mogelijkheid om te upgraden naar 1gigabit, dan maar een downgrade naar 300mbit (dan betaalt de baas ook alles meteen), wat volgens de openingspost 400mbit zou zijn (maar gezien de vage communicatie van KPN geloof ik niet dat ik 400mbit ga krijgen). Ik zit toch voornamelijk in non N78 gebied dus maar eens zien of ik hier wat van ga merken.

Een bestaand abonnement kun je ook niet aanpassen naar 1 Gbit, daarvoor zul je echt een nieuw abonnement moeten afsluiten. En als je dat met een bestaand nummer wilt doen (verlengen), dan moet je contractsvrij zijn. Aanpassingen binnen een bestaand abonnement gaan volgens de beschikbare opties voor dat abonnement. Betekent dat als jij downgrade naar 300 Mbit, het ook 300 Mbit is die je krijgt. De 400 Mbit is alleen beschikbaar voor klanten die nu een van de nieuwe abonnementen kiezen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025

Ik ben gewoon geupgrade voor m’n aankomende vakantie en downgrade daarna weer. Paar euro extra voor 25 gig data is het waard.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 25 maart 2025

Daarbij is het echte 5G nog lang niet landelijk uitgerold om van de maximale 5G gebruik te kunnen maken.

In mijn woonplaats zijn nog maar ongeveer 5 masten van de ongeveer 30 masten klaar voor het echte 5G

@wjb  en ​@Michel.uit.Arnhem 

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025
Erik van KPN schreef:
netblade schreef:

Een bestaand abonnement kun je ook niet aanpassen naar 1 Gbit, daarvoor zul je echt een nieuw abonnement moeten afsluiten. En als je dat met een bestaand nummer wilt doen (verlengen), dan moet je contractsvrij zijn. Aanpassingen binnen een bestaand abonnement gaan volgens de beschikbare opties voor dat abonnement. Betekent dat als jij downgrade naar 300 Mbit, het ook 300 Mbit is die je krijgt. De 400 Mbit is alleen beschikbaar voor klanten die nu een van de nieuwe abonnementen kiezen.

Helder, stukje opbouwende kritiek van mijn kant ;

Pas de openingspost aan van dit topic waarin duidelijk staat dat het enkel voor nieuwe contracten geldt, en dat huidige contracten geen aanspraak kunnen maken op de nieuwe bundels en/of snelheden. Ik vind dat persoonlijk erg verwarrend staan in de topicstart. 

Aanpassing van de huidige abonnementen

Naast het introduceren van SuperUnlimited+, verbeteren we ook onze huidige abonnementen. Het 6GB abonnement wordt 8GB en het 12GB abonnement wordt 15GB. De snelheid van Unlimited300 verhoogt naar 400 Mbit/s!

Vooral dit stuk en alles daaronder vind ik onduidelijk en zelfs misleidend, want je geeft nu zelf aan dat huidige abonnementen niet veranderd worden.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2773 reacties
  • 25 maart 2025
JanD schreef:

Daarbij is het echte 5G nog lang niet landelijk uitgerold om van de maximale 5G gebruik te kunnen maken.

In mijn woonplaats zijn nog maar ongeveer 5 masten van de ongeveer 30 masten klaar voor het echte 5G

Kan je wat specifieker zijn wat is echte 5G

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025
MennoG78 schreef:
JanD schreef:

Hij bedoelt waarschijnlijk dat de hogere band de potentie van 5G weer geeft, we hebben al jaren echt 5g hier, het is alleen niet veel sneller dan 4G op de lagere banden.

Die uitrol loopt nog momenteel heb deze plekken sneller 5g ;

Waar staan 5G zendmasten? | Antennekaart.nl

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 maart 2025

netblade schreef:

Pas de openingspost aan van dit topic waarin duidelijk staat dat het enkel voor nieuwe contracten geldt, en dat huidige contracten geen aanspraak kunnen maken op de nieuwe bundels en/of snelheden. Ik vind dat persoonlijk erg verwarrend staan in de topicstart. 

Daar ben ik het volkomen mee eens en ik dacht dat ​@Marcia van KPN daar al actie op ondernomen had.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 25 maart 2025
MennoG78 schreef:
JanD schreef:

Waar KPN vorig jaar de licenties voor heeft gekocht, oftewel de n78 3700MHz

@MennoG78 

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025
wjb schreef:

netblade schreef:

Daar ben ik het volkomen mee eens en ik dacht dat ​@Marcia van KPN daar al actie op ondernomen had.

Ik vraag me eerder af wie dit soort stukjes schrijft en of er wel een controle op is of dit allemaal wel klopt. Men roept van alles maar puntje bij paaltje is het voor lopende contracten en zojuist afgesloten contracten gewoon niet mogelijk over te stappen naar een bundel met meer snelheid en/of buitenland data. Zal wel de logica zijn van een oud staatsbedrijf denk ik.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7091 reacties
  • 25 maart 2025
netblade schreef:

Opbouwende kritiek is altijd welkom! Ik ben het met je eens dat we het duidelijker kunnen verwoorden, dus het is bij deze aangepast in ons artikel. 

Dit soort opmerkingen zijn niet nodig:

netblade schreef:

Vooral dit stuk en alles daaronder vind ik onduidelijk en zelfs misleidend, want je geeft nu zelf aan dat huidige abonnementen niet veranderd worden.

netblade schreef:

Ik vraag me eerder af wie dit soort stukjes schrijft en of er wel een controle op is of dit allemaal wel klopt. Men roept van alles maar puntje bij paaltje is het voor lopende contracten en zojuist afgesloten contracten gewoon niet mogelijk over te stappen naar een bundel met meer snelheid en/of buitenland data. Zal wel de logica zijn van een oud staatsbedrijf denk ik.

En waarom vind ik het onnodig: het artikel is met de beste intenties geschreven door Marcia en zeker niet bedoeld om klanten een onjuiste indruk te geven. Want daar heb je het over, als je het misleiding noemt.

Dat gezegd hebbende:
Leuk om te zien dat er zoveel interesse is in onze nieuwe abonnementen en bundels!

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat deze nieuwe abonnementen en bundels alleen beschikbaar zijn bij contractverlenging of voor nieuwe klanten. Voor klanten met een lopend contract blijft alles zoals afgesproken tot het moment van verlengen.

We snappen dat dit niet voor iedereen ideaal is. We geven jullie feedback intern door aan het verantwoordelijke team. We kunnen geen garantie geven dat dit in de toekomst verandert, maar op deze manier wordt het in ieder geval meegenomen. Bedankt voor alle reacties tot nu toe! 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
wjb schreef:

Natuurlijk ben jij vrij om te kiezen alleen hoop ik dat mensen die keuze maken op rationele gronden en niet op basis van "WOW ... 1000Mbps, dat moet ik hebben".

Hoi ​@wjb 

Nee, dat was absoluut niet mijn gedachten bij deze keuze.
Daarnaast maak ik elke keuze pas nadat ik er 100% achter kan staan, eerder doe ik het niet.
Zo heb ik dus géén spijt van het feit dat ik nu een maandelijks opzegbaar abonnement heb, tezamen met het nieuwe SuperUnlimited Plus abonnement.

En het draait bij mij niet direct om de snelheid, al heb ik gisteren in het open veld wel een speedtest gedaan, en behaalde ik een downloadsnelheid van 1094 Mbit/s op het 5G netwerk.
Bij mij in de buurt hebben de meeste KPN zendmasten al Band N78 actief staan.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025

Maar je begrijpt toch wel dat het zonder die opmerking dat het niet voor huidige contracten geldt enorm onduidelijk is? Het werd neergezet alsof het voor zowel nieuwe als bestaande klanten gold. Blijkbaar was de informatie intern al wel reeds bekend dat dit niet het geval was. Dus waarom wordt dan alsnog dit bericht geplaatst.

Dat jij het onnodig vind dat kan, ik vind het goed dat we deze discussie voeren anders had het er nog verkeerd gestaan. Ik kan ook met de beste intenties iets schrijven maar als het niet klopt en er wordt pas na 24 uur wat aangepast zie ik dat deels als misleiding ja, of op zn minst creatief spelen met woorden zoals men dat in de politiek ook graag doet.

Anyhow, we gaan hier verder niet uitkomen. KPN heeft het beleid huidige abonnementen niet aan te willen passen, tenzij je je contact open breekt of afbetaald. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:

Hoi ​@JanD 

Klopt!!
Al is KPN wel druk bezig om Band N78 op de meeste zendmasten uit te rollen, ook omdat KPN wilt beginnen met 5G Stand-Alone, waarbij steun vanuit het 4G netwerk niet meer nodig is.
Je hebt dan echt puur 5G.

In de (grote) steden (zoals in mijn Woonplaats Arnhem) zal KPN meer haast hebben met de uitrol van Band N78, dan in een landdorp midden in het boerenland.
Maar uiteindelijk zou het overal beschikbaar moeten gaan worden, net zoals bij Odido.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 25 maart 2025

ook omdat KPN wil beginnen met 5G Stand-Alone, waarbij steun vanuit het 4G netwerk niet meer nodig is.

Zoiets als Odido aanbiedt ​@Michel.uit.Arnhem , heb je daar een bron voor?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@MennoG78 en ​@netblade 

Echt 5G is er pas, als KPN zijn 5G netwerk gaat omzetten naar 5G Stand-Alone.
Hierbij gaat het 5G netwerk volledig zelfstandig werken, zonder dat daarbij 4G nodig is.

Zover ik van één van de moderatoren heb begrepen, wil KPN daar dit jaar nog mee beginnen, al ligt de nadruk momenteel op het verder activeren van Band N78 op de zendmasten.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025

Hierbij gaat het 5G netwerk volledig zelfstandig werken, zonder dat daarbij 4G nodig is.

Zover ik van één van de moderatoren heb begrepen, wil KPN daar dit jaar nog mee beginnen, al ligt de nadruk momenteel op het verder activeren van Band N78 op de zendmasten.

Ah zo bedoel je, helder. Ik mag hopen dat ze dit dit enkel gaan doen in gebieden met N78, anders houd je op 5G-sa zonder de 4g banden een stuk minder snelheid over.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:

ook omdat KPN wil beginnen met 5G Stand-Alone, waarbij steun vanuit het 4G netwerk niet meer nodig is.

Zoiets als Odido aanbiedt ​@Michel.uit.Arnhem , heb je daar een bron voor?

Dat is gewoon vermeld door KPN zelf ​@JanD, en was ook op meerder websites te lezen.

Officieel nieuwsbericht van KPN: “De volgende fase van 5G dient zich vandaag aan”

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
netblade schreef:

Ah zo bedoel je, helder. Ik mag hopen dat ze dit dit enkel gaan doen in gebieden met N78, anders houd je op 5G-sa zonder de 4g banden een stuk minder snelheid over.

Hoi ​@netblade 

Alles over het 5G Stand Alone netwerk bij KPN, lees je uitvoerig in het officieel nieuwsbericht vanuit KPN: KPN zet volgende stap in 5G ontwikkeling

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2773 reacties
  • 25 maart 2025
JanD schreef:
MennoG78 schreef:
JanD schreef:

Waar KPN vorig jaar de licenties voor heeft gekocht, oftewel de n78 3700MHz

@MennoG78 

Ow zo ik haal hier gewoon 600 mbit op me speed test en zit hier ook geen 78 mast

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 25 maart 2025

@Shyrin van KPN ​@Erik van KPN het is toch belachelijk dat je als bestaande klant geen nieuwe producten/abonnementen van KPN kunt gebruiken vanwege een administratieve issue??

En (excuse my words) *** twee jaar moet wachten is toch schandelijk?

Ik ga mijzelf herhalen, dit mag je gewoon aanpassen wanneer zowel klant als bedrijf hiermee samen accoord gaan.

Misschien i.p.v. hier ‘tekeer gaan’ tegen klanten eens met dezelfde instelling jullie eigen managers aanpakken en vragen dit soort onzin op te lossen?

Laat mensen gewoon upgraden naar een nieuwe abonnement!

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 25 maart 2025

Ja ik geef het zelf op, de wil is er vooralsnog niet dus het gaat niet gebeuren. 

Administratief is het zeker wel mogelijk, zo kon men ook tussentijds de dagbundels ophogen van 10 naar 20gigabyte, dat was geen enkel probleem blijkbaar in hetzelfde administratieve systeem.

Overigens neem ik de opmerkingen van de moderatoren niet persoonlijk op en dat moeten ze ook niet van mijn opmerkingen doen, het is gewoon algemene kritiek met een stuk emotie erbij.

Reageer