Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe Samsung S24+ heeft last van wegvallend internet

• 7 juli 2024
  • 51 reacties
  • 1231 keer bekeken

Toon eerste bericht

• Deelnemer
  • 14 januari 2025

Meerdere medewerkers lieten idd ook doorschemeren dat het een probleem is dat bij samsung schijnt te liggen. 

• Helper
  • 14 januari 2025
Frutetto schreef:

Ik vanaf juni 24, al sinds augustus contact met KPN.

Mocht je het nog niet gedaan hebben: instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken -> netwerkmodus van 5g/4g/3g/2g aanpassen naar 4g/3g/2g

Dan is je verbinding (als het goed is) wel weer stabiel.

Ja klopt dat lijkt wel te werken. Maar allemachtig daar betaal je toch niet zo'n duur toestel met onbeperkt data onbeperkt bellen abonnement voor. Op z'n minst zou uiteindelijk een compensatie op z'n plaats zijn. Hoewel ik steeds meer de neiging krijg om toch maar het via de rechtsbijstandverzekering te spelen. 

Patrick8319
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik ben al vanaf mei bezig. Ik heb vaak contact gehad met de technische afdeling, o.a. veel voorbeelden doorgegeven en een analyse van de data verbinding. Meneer gaf aan dat het allemaal goed zou komen maar toen was het een tijdje stil. Vorige maand zelf maar is gebeld en wat blijkt, ticket is gesloten en er is geen probleem meer volgens KPN. Zelf uiteindelijk een klacht ingediend en keurig terug gebeld door een medewerker met de belofte dat ik terug gebeld zou worden…...ik wacht nog steeds.

KPN, ik ben het dan nu ook spuug zat en wil een oplossing. De tijd van wachten is nu wel voorbij. En kom niet meer met excuses dat het druk is daar heb ik niet veel aan. 

• Helper
  • 14 januari 2025

Het blijkt dat overstappen naar een andere provider wel helpt. 

Erwin van KPN
Moderator

Zou er ook iemand van kpn meelezen op dit forum? 

Misschien iemand die echt iets voor ons kan betekenen. 

Ik heb de Samsung s24 plus sinds augustus 2024 en vanaf dag 1 al problemen. 

Zeker wel.  We lezen mee.  Ik lees dat er tickets zijn aangemaakt.  Dat is in dit geval ook essentieel.  Dus als je dat nog niet gedaan hebt, doe het alsjeblieft zo snel mogelijk.

Je kunt hiervoor een terugbel afspraak inplannen:

Contact en klantenservice | KPN

Verder hoop ik dat er zo snel mogelijk een oplossing komt voor de issues want ik ben het met jullie eens, dit duurt al veel te lang.

• Helper
  • 18 januari 2025

Is er al meer bekend Erwin?

Erwin van KPN
Moderator

Alles wat ik weet is dat het belangrijk is dat je een ticket/melding doet bij KPN.  Daarna wordt je vanuit dat ticket op de hoogte gehouden. 

• Nieuwkomer
  • 26 januari 2025

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe telefoon, 

Heb met me vrouwtje alle bij de nieuwe s24+ en ook wij hebben continu last van weg vallend internet vooral bij video bellen , 

Maar kpn stuurt me van het kasten naar de muur het probleem blijft , en de kpn winkel zegt gewoon ja dan moet je samsung maar bellen ik denk dat dit mijn laatste contract is bij kpn 

• Deelnemer
  • 3 februari 2025

Ik word er inmiddels echt gek van steeds webvall3nd internet. Inmiddels nieuwe sim kaart, erom geprobeerd instellingen aangepast maar blijft.. aantal maanden geleden zelfs in nieuws geweest dar kpn dit probleem heeft bij dit model.samsung en een ander model van iphone.

Leuk dit probleem maar ik.meld het en meld het maar komt geen oplossing en ik betaal wel voor een dienst die niet 100% betrouwbaar is. Geen erkenning ven probleem en geen oplossing en geen tegemoetkoming. 

Wanneer komt er een oplossing en tegemoetkoming in want betaal er wel voor..  en niemand doet iets.

• Helper
  • 3 februari 2025

Hier hetzelfde. 

Inmiddels de rechtsbijstand gesproken. 

Kpn in gebreke stellen is nog een optie.

5g uitzetten lijkt wel effect te hebben. Maar dat is wel jammer. Daar betaal je geen mega duur abbo voor. 

Erwin van KPN
Moderator
De Erkende schreef:

Ik word er inmiddels echt gek van steeds webvall3nd internet. Inmiddels nieuwe sim kaart, erom geprobeerd instellingen aangepast maar blijft.. aantal maanden geleden zelfs in nieuws geweest dar kpn dit probleem heeft bij dit model.samsung en een ander model van iphone.

Leuk dit probleem maar ik.meld het en meld het maar komt geen oplossing en ik betaal wel voor een dienst die niet 100% betrouwbaar is. Geen erkenning ven probleem en geen oplossing en geen tegemoetkoming. 

Wanneer komt er een oplossing en tegemoetkoming in want betaal er wel voor..  en niemand doet iets.

Ik val in herhaling maar als je klachten heb, laat de helpdesk een ticket aanmaken.  Hier bij de KPN Community kunnen we helaas niks voor je betekenen.  Dit moet één op één met een medewerker besproken worden.

Verder helpt het om 5G uit te zetten volgens sommige andere gebruikers. Dus dat is altijd de moeite van het proberen waard.

Als je nog geen ticket hebt, kun je het beste een terugbelafspraak inplannen:

Forum|alt.badge.img+1
Erwin van KPN schreef:
De Erkende schreef:

Ik val in herhaling maar als je klachten heb, laat de helpdesk een ticket aanmaken.  Hier bij de KPN Community kunnen we helaas niks voor je betekenen.  Dit moet één op één met een medewerker besproken worden.

Verder helpt het om 5G uit te zetten volgens sommige andere gebruikers. Dus dat is altijd de moeite van het proberen waard.

@Erwin van KPN wij vallen ook in herhaling inmiddels loopt dit al 8 maanden bij mij. En tickets zijn aangemaakt maar de laatste reactie die ik heb gehad was 20 december dat er een oplossing op komst is maar dat ze me op de hoogte houden. Helaas heb ik niks meer gehoord. En als jullie advies is 5g uit te schakelen maar compenseren jullie mijn bedrag van 56 euro per maand dan jullie adverteren met overal 5g. Dus kom alstublieft met een ander antwoordt dan maak een ticket aan. Denk even na wat je zelf zou doen als je dit overkomt

• Deelnemer
  • 4 februari 2025
Jop Rutten schreef:
Erwin van KPN schreef:
De Erkende schreef:

@Erwin van KPN wij vallen ook in herhaling inmiddels loopt dit al 8 maanden bij mij. En tickets zijn aangemaakt maar de laatste reactie die ik heb gehad was 20 december dat er een oplossing op komst is maar dat ze me op de hoogte houden. Helaas heb ik niks meer gehoord. En als jullie advies is 5g uit te schakelen maar compenseren jullie mijn bedrag van 56 euro per maand dan jullie adverteren met overal 5g. Dus kom alstublieft met een ander antwoordt dan maak een ticket aan. Denk even na wat je zelf zou doen als je dit overkomt

We kunnen lelijk gaan doen tegen iemand op de kpn community, maar je kan niks anders doen dan bellen en een ticket aan laten maken. Zijn cirkel van invloed is natuurlijk ook maar beperkt. Ik heb voor het eerste half jaar 10 euro p maand compensatie gekregen, daar ga ik voor de resterende maanden ook voor. Als iedereen dat gaat eisen dan zullen er vast sneller stappen worden gemaakt😂

Forum|alt.badge.img+1
Frutetto schreef:
Jop Rutten schreef:
Erwin van KPN schreef:
De Erkende schreef:

We kunnen lelijk gaan doen tegen iemand op de kpn community, maar je kan niks anders doen dan bellen en een ticket aan laten maken. Zijn cirkel van invloed is natuurlijk ook maar beperkt. Ik heb voor het eerste half jaar 10 euro p maand compensatie gekregen, daar ga ik voor de resterende maanden ook voor. Als iedereen dat gaat eisen dan zullen er vast sneller stappen worden gemaakt😂

Diegene zit wel dichter bij het vuur dan wij. Dus misschien kan die intern ook eens aankloppen. Ik heb meerdere tickets aangemaakt en terugbelverzoeken, mails ik blijf niet bezig ik zal toch ook nog moeten wrken.

• Nieuwkomer
  • 4 februari 2025

Bied ons een andere telefoon aan op ze minst , al deze problemen hebben we sinds de nieuwe telefoon

Patrick8319
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik ben gisteren na een lange tijd weer gebeld door de technische dienst van KPN. Of ik de laatste update van Samsung al heb geïnstalleerd. (update van 5 feb.) Het ziet er naar uit dat dit de oplossing is voor het wegvallende internet. Ik moet zeggen dat het er hoopvol uitziet, ik heb al 2 dagen geen onderbreking meer! Ik ga nu een aantal dagen testen, maandag bellen ze terug voor de bevindingen. Hopelijk is dit nu echt de oplossing.

Forum|alt.badge.img+1
Patrick8319 schreef:

Ik ben gisteren na een lange tijd weer gebeld door de technische dienst van KPN. Of ik de laatste update van Samsung al heb geïnstalleerd. (update van 5 feb.) Het ziet er naar uit dat dit de oplossing is voor het wegvallende internet. Ik moet zeggen dat het er hoopvol uitziet, ik heb al 2 dagen geen onderbreking meer! Ik ga nu een aantal dagen testen, maandag bellen ze terug voor de bevindingen. Hopelijk is dit nu echt de oplossing.

Oke dan ga ik dat ook eens proberen ik had hem gister gedownload maar nog steeds pp 4g staan. Ga het nu met 5g proberen

• 8 februari 2025

Goed te zien dat er eindelijk een potentieel licht aan het einde van de tunnel is! Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen. 

• Helper
  • 10 februari 2025

Ik heb hem ook terug gezet naar 5g

Wat is jullie ervaring? 

Forum|alt.badge.img+1
DJHolland schreef:

Ik heb hem ook terug gezet naar 5g

Wat is jullie ervaring? 

Ik heb hem nu een aantal dagen op 5g het lijkt te werken. Ik heb nog geen uitval gehad. Ik juich nog niet te vroeg maar na een 8 maanden lijt het erop dat ze oplossing hebben gevonden

Patrick8319
Topper
Forum|alt.badge.img
Patrick8319 schreef:

Ik ben zojuist terug gebeld door KPN. Aangegeven dat het probleem voor mij is opgelost. Nog even gevraagd naar een kleine compensatie, maar dat gaan ze niet doen. KPN geeft aan dat het geen netwerkprobleem is en verwijst eigenlijk naar Samsung omdat het probleem door middel van een software update is opgelost.....… moet zeggen dat ik dit van KPN niet had verwacht.

Forum|alt.badge.img+1
Patrick8319 schreef:
Patrick8319 schreef:

Ik ben zojuist terug gebeld door KPN. Aangegeven dat het probleem voor mij is opgelost. Nog even gevraagd naar een kleine compensatie, maar dat gaan ze niet doen. KPN geeft aan dat het geen netwerkprobleem is en verwijst eigenlijk naar Samsung omdat het probleem door middel van een software update is opgelost.....… moet zeggen dat ik dit van KPN niet had verwacht.

Ik ben net ook gebeld. Precies hetzelfde geen compensatie maar alles blijkt het nu wel te doen

PeterG
Superuser
  • 10 februari 2025

Het lijkt mij ook een probleem van/bij Samsung.

Want de toestellen in de A serie met 5G werken overal prima met KPN. Er zit, of zat als ik Patrick lees, een probleem in de software van de S24 waardoor het niet goed werkte met de frequenties die KPN voor 5G mag gebruiken.

Ik ben zelf geen fan van de S serie. Koopt altijd de A-tjes.

• Helper
  • 10 februari 2025

Dat is wel gek, dat anderen op dit forum wel compensatie krijgen. Meten met twee maten

PeterG
Superuser
  • 10 februari 2025

Gebruikers van de iPhone 11 en SE2020 krijgen wel (enige) compensatie. Die toestellen werkten helemaal niet. Bij de S24 kon je nog wel via 4G internet gebruiken.

Het netwerk is verder gewoon overal in de lucht (geweest en nog steeds) met 4G en 5G.

Dat zal de overweging van KPN zijn geweest. Al brengen ze dat nooit naar buiten. Dus pin me er niet op vast.

Reageer