Skip to main content

Goedemorgen, Ik gebruik een zgn data simkaart van KPN ( met 097 nummer) in mijn MIFI router, een TP-Link 7650. In NL werkt het zonder probleem maar zodra ik in het buitenland ben heb ik geen internet. Roaming staat aan. Vanuit Frankrijk gebeld met KPN helpdesk, maar de enige manier waarmee zij mij kunnen helpen is als ik de simkaart in een telefoon plaats en zo verbinding probeer te maken. Echter ik heb geen telefoon waarin het formaat simkaart past die in mijn Mifi Router zit. Kortom ik kom er niet verder mee via KPN. Ik heb vervolgens een kaartje gekocht van een Franse provider, en dat werkte ook uitstekend. Dus aan de Mifi Router ligt het niet. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik voor de KPN Simkaart een aparte instelling in de router moet invoeren, maar daarmee wil/kan een helpdeskmedewerker van KPN mij voorlasnog niet helpen. Heeft iemand een oplossing, danwel een goede instelling voor de router beschikbaar?

Als je handmatig een andere provider kiest, lukt het dan ook niet @FVI ?

 


Nee helaas


@FVI Je moet de APN-instelling aanpassen,  portalmmm.nl werkt niet bij roaming, probeer APN=internet of advancedinternet.


@TDN @FVI 

Apn portalmmm.nl moet in het buitenland ook werken. 

Heb je in de router wel data roaming aanstaan?


TP-link?

 


Beste allemaal,

Ik heb APN internet en advancedinternet geprobeerd maar die geven een foutmelding. Daarna portalmmm.nl geprobeerd. Daar kreeg ik in eerste instantie wel verbinding mee, maar gaf 2G aan en toen geen internetverbinding.

Kortom weet iemand nog een andere oplossing? KPN helpdesk en in de winkel kunnen ze me niet helpen


Helaas niet. Er zijn meer meldingen dat de TP link niet werkt buiten Nederland. 


Beste allemaal,

Ik heb APN internet en advancedinternet geprobeerd maar die geven een foutmelding. Daarna portalmmm.nl geprobeerd. Daar kreeg ik in eerste instantie wel verbinding mee, maar gaf 2G aan en toen geen internetverbinding.

Kortom weet iemand nog een andere oplossing? KPN helpdesk en in de winkel kunnen ze me niet helpen

De helpdesk en/of forum TP-Link raadplegen @FVI 


Ik heb nooit problemen gehad toen ik een normaal mobiel internet abo had op mijn simkaart en gebruikte in de TP Link. Problemen zijn gekomen omdat ik overstapte naar een Data Simkaart. Overigens heb ik na het opnieuw opstarten van de MIFI router nu in NL wel een gewone KPN verbinding gekregen. De volgende stap is hoe werkt het nu in het buitenland. Ik moet dus even geduld hebben.

 


Buitenlandse providers weten vaak niet om te gaan met 097 nummers, handmatig van provider wisselen biedt soms uitkomst @FVI 


Buitenlandse providers weten vaak niet om te gaan met 097 nummers, handmatig van provider wisselen biedt soms uitkomst @FVI 

@N.N. 

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat buitenlandse providers niet weten om te gaan met 097 nummers. Dan zouden internationale transportbedrijven, scheepvaart en buitenlandse bedrijven die gebruik maken van een Nederlandse provider een probleem hebben om bijvoorbeeld hun vracht te volgen, wanneer deze buiten Nederland zijn. Het zijn vooral dat soort bedrijven wat 097 nummers gebruiken.


Ik weet de bron niet meer @Neville , maar ik las dit pas ergens, vooral mifi-routers van TP-Link zouden soms problemen in het buitenland hebben.

 


@N.N. 

Ik heb alleen antwoord gegeven over wat je zegt over 097 nummers en buitenlandse providers. 😊 


@N.N.

Ik heb alleen antwoord gegeven over wat je zegt over 097 nummers en buitenlandse providers. 😊 

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Uw klanten horen met 0970-nummers ook in een ander Europees land bereikbaar te zijn. Toch levert dit soms problemen op omdat sommige buitenlandse providers deze nummers niet kennen.

Ook vele diensten accepteer geen SMS verificatie met 097 nummers

 


@TDN  @N.N. 

Je mag van mij jullie gelijk krijgen door naar bericht van acm te wijzen. 😊 Maar dan zouden internationale transportbedrijven echt een probleem hebben met 097 nummers in het buitenland. En zouden ze alleen 06 nummers moet gebruiken in het buitenland, wat volgens de acm niet mag.

Het voorbeeld van whatsapp vind ik een mooi voorbeeld dat je kunt zien dat deze niet geaccepteerd wordt doordat 097 nummers m2m toepassingen hebben.

 

@FVI  Ik adviseer je om aan een kpn moderator te vragen om je 097 nummer te laten controleren. Wellicht dat er iets fout staat in het kpn netwerk waardoor je nu niet meer met je simkaart kunt roamen. 


@TDN  @N.N. 

Je mag van mij jullie gelijk krijgen door naar bericht van acm te wijzen. 😊 Maar dan zouden internationale transportbedrijven echt een probleem hebben met 097 nummers in het buitenland. En zouden ze alleen 06 nummers moet gebruiken in het buitenland, wat volgens de acm niet mag.

06-nummer mogen in buitenland gebruikt worden, ACM kan KPN niet verwijten dat KPN niet actief daartegen doet, omdat KPN niet weet dat een 06-nummer niet in een telefoon is gebruikt.

Het voorbeeld van whatsapp vind ik een mooi voorbeeld dat je kunt zien dat deze niet geaccepteerd wordt doordat 097 nummers m2m toepassingen hebben.

Hoe wil je Whatapp op een tablet installeren? In een tablet mag je ook geen 06-nummer gebruiken.

 


WhatsApp kan je ook op een Windows laptop installeren. Er is zelfs een app voor.

Een kennis heeft het op de tablet via wifi. Die heeft geen mobiel internet. 

Zie web.whatsapp.com op laptop @TDN .


@PeterG Dat ken ik, maar het gaat om de SMS verificatie. Ik liep tegen het probleem toen ik een Tablet Abo van Odido heb, en geen andere 06-nummer om de SMS te ontvangen … Toch dan een Prepaid simkaart kopen om whatapp te activeren en dan weggooien. 


Toch dan een Prepaid simkaart kopen om whatapp te activeren en dan weggooien. 

En vervolgens vervalt die simkaart, en gaat het nummer naar een nieuwe prepaid simkaart. Volgende gebruiker wil Whatsapp gaan gebruiken…. Oeps, die houdt @TDN al  bezet. En het is dan niet eens meer zijn 06 nummer ook.

Even zomaar situatie uit de praktijk. Ieder jaar wel enkele topics hier. En dit is dan alleen KPN.


Ik heb ook een TP link mifi en zit met hetzelfde probleem. Heb zojuist het advies van KPN gekregen om bij APN management internet in te vullen. Met een kleine letter.

En als dat niet lukt KPN internet (met een spatie ertussen)

Heb het allemaal braaf ingevoerd bij APN.

Ik kan het nu niet controleren want zit niet in het buitenland. Maar hoop over 2 weken met een werkende mifi in het buitenland te zitten. Misschien heb je er iets aan.


Reageer