Skip to main content

Snelheidsverlaging nadat je bundel op is werkt niet

• 30 januari 2025
  • 43 reacties
  • 266 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

• 2840 reacties
  • 30 januari 2025

Nogmaals: Het is gewoon onzin. Een app kan jouw geen internet geven. Het is zo nep als het maar zijn kan.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 646 reacties
  • 31 januari 2025

Volgens mij is er nu een probleem van iets wat geen probleem is. Jij koopt een zak met 10 snoepjes. Als die 10 snoepjes op zijn, heb je geen snoepjes meer. Wil je zeker weten weer een nieuw snoepje, dan haal je weer wat snoepjes of verdeel je de snoepjes over een langere periode.

Zie de snelheidsverlaging als de suiker die onderaan in de snoepzak overblijven. Het is er, je kan het opeten, maar veel is het niet.

KPN beloofd nergens minimale snelheden. Zijn ook veel factoren van afhankelijk waar KPN geen invloed op heeft. Zoals gezegd kunnen dat ook achtergrondtaken op je telefoon zijn. Maar een app kan ook “aanschouwen” dat je geen internet hebt, als het super traag is.

• 2840 reacties
  • 31 januari 2025
ikheetjeff schreef:

Volgens mij is er nu een probleem van iets wat geen probleem is. Jij koopt een zak met 10 snoepjes. Als die 10 snoepjes op zijn, heb je geen snoepjes meer. Wil je zeker weten weer een nieuw snoepje, dan haal je weer wat snoepjes of verdeel je de snoepjes over een langere periode.

En een app installeren om op wonderbaarlijke wijze meer snoepjes te krijgen kan niet. Die snoepjes moet je gewoon bij je vaste snoepjesleverancier halen. Die kan je nergens anders halen.

Forum|alt.badge.img+2

Marlon92 schreef:
ikheetjeff schreef:

En een app installeren om op wonderbaarlijke wijze meer snoepjes te krijgen kan niet. Die snoepjes moet je gewoon bij je vaste snoepjesleverancier halen. Die kan je nergens anders halen.

Je installeert een app op je smartphone.

Vervolgens installeer je m.b.v. die app een eSim met roaming rechten in vele landen.

Je kiest uit twee tariefplannen:

1. Advertenties kijken en dan gratis langzame data, of

2. Ongeveer E 30,00 per maand (E 1,00 per dag) betalen en dan snelle data.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 31 januari 2025
Pieter van Ieperen schreef:

Marlon92 schreef:
ikheetjeff schreef:

Je installeert een app op je smartphone.

Vervolgens installeer je m.b.v. die app een eSim met roaming rechten in vele landen.

Je kiest uit twee tariefplannen:

1. Advertenties kijken en dan gratis langzame data, of

2. Ongeveer E 30,00 per maand (E 1,00 per dag) betalen en dan snelle data.

Ja precies. Marlon heeft nooit gehoord van Esim😅

• 2840 reacties
  • 31 januari 2025

Ok. Het werkt dus met een aparte esim. Dan heeft KPN er dus niets mee te maken. Dan is het dus niet gerelateerd aan de lage snelheid die je bij KPN hebt als je bundel op is. Het heeft daar helemaal niets mee te maken. Waarom begin je er dan überhaupt over in dit topic? 

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 31 januari 2025
Marlon92 schreef:

Ok. Het werkt dus met een aparte esim. Dan heeft KPN er dus niets mee te maken. Dan is het dus niet gerelateerd aan de lage snelheid die je bij KPN hebt als je bundel op is. Het heeft daar helemaal niets mee te maken. Waarom begin je er dan überhaupt over in dit topic? 

Marlon die Esim biedt dus 200 kbps aan en dat is ook een snelheidsverlaging, maar die werkt wel continu fatsoenlijk. Nu blijkt KPN in werkelijkheid maar 10 kbps te leveren, wat niet de afspraak is. Jullie reageren allemaal nogal defensief en naïef. Het kan ook zijn dat KPN gewoon meedoet aan misleidende handelspraktijken en helemaal niet 64 kbps levert en als iemand klaagt, zeggen ze dan hetzelfde. Als ik tijd heb, ga ik bij de ACM een klacht neerleggen. Zij kunnen hiernaar onderzoek doen, maar denk dat ik er geen tijd in ga verspillen. Je moet het ook niet als “apart” zien. Je kan KPN en die Esim tegelijkertijd gebruiken. Maar als die Esim het wel kan waarom kan KPN het niet? Ik heb eerder bij Vodafone deze beperking gehad en je kon continu appen. Maar hier valt de verbinding gewoon weg.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7983 reacties
  • 31 januari 2025

Van welke provider is die esim ​@VF TR ???

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 31 januari 2025
JanD schreef:

Je kan schakelen tussen Vodafone en KPN. Dit is zeg maar een bedrijf. Zo werkt het met Esims dus. Ze hebben niet allemaal een eigen netwerk.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 31 januari 2025
JanD schreef:

Maar in beginsel verbindt die met  KPN toevallig. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 646 reacties
  • 31 januari 2025

Ik ervaar en zie de snelheidsverlaging als gewoon geen internet, iets waar je niet op kan bouwen en iets van kan en mag verwachten.

Jij ​@VF TR kijkt daar anders na, en dat mag! Het is je recht om bij ACM een klacht in te dienen. Ben erg benieuwd wat er uitkomt. Hopelijk kan je je gelijk halen

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 1 februari 2025
ikheetjeff schreef:

Ik ervaar en zie de snelheidsverlaging als gewoon geen internet, iets waar je niet op kan bouwen en iets van kan en mag verwachten.

Jij ​@VF TR kijkt daar anders na, en dat mag! Het is je recht om bij ACM een klacht in te dienen. Ben erg benieuwd wat er uitkomt. Hopelijk kan je je gelijk halen

Ik heb gisteren een melding doorgezet. Hij is verwijderd door een KPN medewerker. Dat vind ik verwacht. Vandaag heb ik het weer beknopt moeten delen. Kijken of ze het weer gaan verwijderen.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 2 februari 2025

Deze waarden zijn niet in overeenstemming met het contract. De snelheid zou rond 64 kbps zijn en 6 kbps is aanzienlijk ver hiervan. Deze test is betrouwbaarder dan KPN haar beloftes. Zowel de downloadsnelheid als uploadsnheid zouden 64 kbps moeten zijn. Althans  dit voortvloeit uit het contract. Echter, KPN  geeft blijk van oneerlijke handelspraktijken. 

Het lijkt me niet onlogisch dat WhatsApp niet gaat werken, als je maar 1 kbps krijgt in plaats van 64, zoals beloofd. Dit allemaal is zeker niet normaal. Een vriendin van me zou de ACM contacteren hierover. Maar of ze onderzoek gaan doen, is de vraag. Er moet een rechterlijke procedure gestart worden eigenlijk, maar niemand gaat daar tijd en geld in investeren. Maar Vodafone 64 kbps werkt wel gewoon met WhatsApp. Je bent dan continu verbonden. Bij KPN valt de verbinding op den duur weg en moet je steeds het netwerk resetten. Ik weet zeker dat er stiekem wat geflikt wordt, want ik weet hoe echte snelheidsbeperking werkt.

OOKLA toont zelden inconsistentie aan, maar nu 4 maal een test gedaan is en de verbinding ook zomaar wegvalt op WhatsApp, weet ik vrij zeker dat ik gelijk heb.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 2 februari 2025

Als iemand de laatste dag zijn bundel even wil op maken en een test wil doen, zal ik dit waarderen 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7983 reacties
  • 2 februari 2025

Beste ​@VF TR het moderatieteam verwijdert alleen reacties die niet aan de huisregels voldoen van het forum.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 2 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@VF TR het moderatieteam verwijdert alleen reacties die niet aan de huisregels voldoen van het forum.

Het was op Linkedin…

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23197 reacties
  • 3 februari 2025

HI ​@VF TR, ik zie dat je meerdere topics en reacties hebt geplaatst over hetzelfde onderwerp. Dat is niet nodig; één plek is voldoende om je vraag te stellen. 😊
De community heeft je al uitgelegd hoe het zit met de snelheid wanneer je bundel op is, waarvoor dank.
Helaas kan ik daar niets aan veranderen. Je hebt een paar opties: je kunt een extra bundel nemen, je abonnement aanpassen naar meer data voor de toekomst, of zoals je al aangaf, op zoek gaan naar andere alternatieven. Meer kan ik hier niet van maken, anders had ik dit graag gedaan. 

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 3 februari 2025

Ja, het werkt allemaal simpelweg niet. Er is niet een snelheidsverlaging, maar er is überhaupt geen wifi. Volgende stap overstappen naar BEN. Erg jammer dit weer. Ik ga er ook zeker niet meer achteraan.

*