Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.26.06.10

Categorie:Experia Box V10
  • July 16, 2026
  • 130 reacties
  • 4122 keer bekeken
Toon eerste bericht

130 reacties

• Topper
  • August 13, 2026

Mag ik vragen hoe jij die melding hebt gekregen? Is dat een instelling die je ergens kunt doen?

Deze melding kwam via de "MijnKPN"-app ([berichten].

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Tijdens onze vakantie kreeg ik een melding dat de V10 een update had gekregen.

---

Mag ik vragen hoe jij die melding hebt gekregen? Is dat een instelling die je ergens kunt doen?

Deze melding kwam via de "MijnKPN"-app ([berichten].

Ik heb in de MijnKPN-app geen melding over deze update gekregen. (Ik heb net de app voor de zekerheid nog even gecheckt.)

De vraag is dan ook ​@Thomas van KPN : Waarom krijgt de ene klant wél een melding over een update van de experiabox, en de andere klant niet?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Geen idee ​@Katana321, dit zou per update bepaald moeten zijn. Of je er een sms/e-mail over krijgt hangt van je communicatievoorkeuren af in je MijnKPN maar volgens mij zou je de notificatie in de app wel moeten krijgen. Ik neem hem mee!

• August 13, 2026

​@Henk2304, wat je nog zou kunnen proberen is om een keer je thuisnetwerk opnieuw op te bouwen. Dit kan door, in de webinterface, te kiezen voor Instellingen > Systeem > Reset thuisnetwerk.  Daarmee worden alle aangesloten Wifipunten gereset, en daarna je modem zelf. Zo kan alles even helemaal opnieuw samen opbouwen.

Dank voor de reactie, maar nee, toch maar niet. Ik heb dat soort oplossingen in het verleden wel eens geprobeerd, maar het levert (bij mij) nooit iets op en kost een boel werk. Zonder fatsoenlijke backup-mogelijkheden in de modeminterface zelf zie ik bij voorkeur af van dit soort resets.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

​@Henk2304, wat je nog zou kunnen proberen is om een keer je thuisnetwerk opnieuw op te bouwen. Dit kan door, in de webinterface, te kiezen voor Instellingen > Systeem > Reset thuisnetwerk.  Daarmee worden alle aangesloten Wifipunten gereset, en daarna je modem zelf. Zo kan alles even helemaal opnieuw samen opbouwen.

Dank voor de reactie, maar nee, toch maar niet. Ik heb dat soort oplossingen in het verleden wel eens geprobeerd, maar het levert (bij mij) nooit iets op en kost een boel werk. Zonder fatsoenlijke backup-mogelijkheden in de modeminterface zelf zie ik bij voorkeur af van dit soort resets.

Ik moet zeggen dat ik zelf er ook zeer grote twijfels over had, maar om de 6 a 7 dagen moet ik helaas hier een reset thuisnetwerk doen en hier leverde dat geen echte problemen op, het kan zijn dat je het een 2e keer moet doen , maar ik kan zelf dan weer 6 tot 7 dagen verder 

En het klopt eerst gaan de sw sw2 punten offline en daarna pas het modem , modem blijft eerst rood lampje branden daarna bouwt het netwerk zich weer op