Skip to main content

Experia Box V10: Update naar V10.C.26.02.06

Categorie:Experia Box V10
  • March 25, 2026
  • 83 reacties
  • 6850 keer bekeken
Toon eerste bericht

83 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

Ik heb de update ook niet ontvangen voor mijn KPN Experiabox V10. 

Wanneer gaat KPN de uitrol weer hervatten? 

We houden deze versie alleen nog aan voor V10 in combinatie met Sneller Internet Buitengebied. Uitrol voor andere aansluitingen is definitief stopgezet. Hopelijk volgt er snel een nieuwe versie.

En, wat betreft de rest van de discussie 😊 we zijn niet op korte termijn van plan de V10 uit te faseren. Wel kijken én werken we altijd vooruit. Op het gebied van software, maar ook zeker op het gebied van hardware. 

Dat laatste wat je verteld over de hardware, hoe mag ik dat zien? Want V10 wordt op korte termijn niet uitgefaseerd en dat snap ik, maar we werken altijd vooruit? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 18, 2026

@ivo46 dat zal denk ik meer komen doordat V10 het enige KPN modem is met pairbonding. Dus stel er komt een box15/16/17 of hoe ze de volgende ook gaan noemen, zal dat denk ik eerder een vervanger zijn van de 12 en/of 14. Nu nog investeren in een daadwerkelijk nieuw modem voor dsl is zonde aangezien dat toch een beetje aflopende zaak is. 

JanD
Superuser
  • May 18, 2026

@ivo46 dat zal denk ik meer komen doordat V10 het enige KPN modem is met pairbonding. Dus stel er komt een box15/16/17 of hoe ze de volgende ook gaan noemen, zal dat denk ik eerder een vervanger zijn van de 12 en/of 14. Nu nog investeren in een daadwerkelijk nieuw modem voor dsl is zonde aangezien dat toch een beetje aflopende zaak is. 

Beste ​@Ik_Combineer en zoals de moderator ook schrijft, de V10 wordt alleen nog maar ingezet voor buitengebieden en niet (meer) voor xDSL.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

Ja dat is meer dan plausibel ja, 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 18, 2026

Beste ​@Ik_Combineer en zoals de moderator ook schrijft, de V10 wordt alleen nog maar ingezet voor buitengebieden en niet (meer) voor xDSL.

Dat schrijft een moderator niet, die geeft aan dat deze update enkel voor klanten is welke Sneller Internet Buitengebied hebben. (Extra 4g modem)

Sterker nog, momenteel worden V10’s zelfs aan alle nieuwe dsl klanten geleverd. 

JanD
Superuser
  • May 18, 2026

Oké ​@Ik_Combineer verkeerd geïnterpreteerd, excuses.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • May 18, 2026

Geen antwoord meer gekregen op mijn vragen van 12 dagen geleden. Maar betreffende het resetten is dat niet meer nodig omdat vorige week alles weer plat ging. Een SW2 is zelfs omgetoverd tot modem. Dus modem V10 en beide SW2 een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw ingevoerd/ingesteld. Maar IPv6 werkt niet. Na telefonisch overleg met KPN medewerker gaf deze aan dat er waarschijnlijk geen update meer komt voor de V10 en er mogelijk Fritzbox geleverd gaat worden.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

Die stap hadden ze gelijk mogen nemen,  afwachten of het echt zo is