Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.26.02.06

Categorie:Experia Box V10
  • March 25, 2026
  • 110 reacties
  • 8481 keer bekeken
Toon eerste bericht

110 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

That is indeed the second-to-last version. Could you check in the MyKPN app whether a new firmware version is available to install? To do so, go to "Mijn Wifinetwerk" and then "Apparaten". You can also check this in the web interface (http://192.168.2.254) by going to Settings and then System.


Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 23, 2026

Geen antwoord meer gekregen op mijn vragen van 12 dagen geleden. Maar betreffende het resetten is dat niet meer nodig omdat vorige week alles weer plat ging. Een SW2 is zelfs omgetoverd tot modem. Dus modem V10 en beide SW2 een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw ingevoerd/ingesteld. Maar IPv6 werkt niet. Na telefonisch overleg met KPN medewerker gaf deze aan dat er waarschijnlijk geen update meer komt voor de V10 en er mogelijk Fritzbox geleverd gaat worden.

 

Was het maar zo’n feest. Alle experiaboxen er uit en over naar een Fritz!box. Zou KPN zelf ook ten goede komen, meteen alle problemen verleden tijd en opgelost.Maar ja dan hebben ze ook geen controle meer over u en dat is zeker de bedoeling niet.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

Hi there … I don’t think I have this update. I still am running on V10.C.25.08.15 according to the web version

 

Klopt deze update is tijdelijk stilgelegt. 


  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Ik ben wel in verwarring, deze update had het probleem met logging, ik zie geen nieuwe versie maar het logging probleem is wel opgelost? 

Wat erger is, is dat na een herstart vandaag het gehele 4G buitengebied niet meer zichtbaar is. Is bij mij dat “vlaggetje” ook ergens uitgegaan? 

Op dit moment 10mb down/ 1 up dus onwerkbaar.

Ik zal ook proberen te bellen, maar dat is vaak niet heel succesvol met dit soort issues. Ik vind het KPN onwaardig dat deze update live is omdat jullie iedereen graag naar 1 versie willen hebben maar dat dit soort issues dan maar blijven voortmodderen. Dit is toch simpelweg pro-actief te monitoren dat een vinkje ergens mist in een back-end. Weer een paar uur verder om dit te gaan fixen. 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 25, 2026

Het modem resetten is vaak de oplossing. Bij een reset van het modem wel eerst het 4gmodem loskoppelen. Nog even voor de goede orde...het 4gmodem moet direct op het modem aangesloten zijn en niet via een wifipunt of iets anders!


  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Ik had de update al, het heeft met deze update maanden gewerkt. Ik heb alleen een herstart gedaan. 

De versie is nog steeds: V10.C.26.02.06 zoals deze al maanden is. 

4G is rechtsstreeks aangesloten

Resetten van modem is niet zo eenvoudig, deze schakelt namelijk onmiddelijk DHCP en WIFI weer in, waardoor mijn netwerk van slag is. Je kan dan alles gaan herstarten en dan heb je ook nog eens kans op duplicate IP adressen etc. 

 

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 25, 2026

Als het “vlaggetje” uit is krijg je het zelf nooit meer aan de gang. Bellen naar KPN heeft geen zin want ze weten niet waar je het over hebt. Afwachten of er iemand van KPN reageert.


  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Ik heb gebeld, die zetten het door naar een afdeling, die zou waarschijnlijk binnen een paar dagen reageren, dus ik hoop inderdaad dat het via dit forum sneller gaat, want 10mbit is redelijk onwerkbaar. Helaas volledig overgeleverd aan KPN. 

Dus ik hoop dat iemand dit leest en contact opneemt (gegevens staan in profiel) 


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik ben het met je eens dat 50 Mbit/s heel wat prettiger werkt, dan 10 Mbit/s en dat dit zo snel mogelijk opgelost moet worden ​@RichardOE. Joep heeft wel gelijk en een hard reset van het modem kan dit zeer waarschijnlijk oplossen. ​Je kunt tegenwoordig wel je modem resetten via de MijnKPN app en dan kun je instellen welke instellingen je wilt bewaren. Die instellingen worden dan weer teruggezet na de hard reset. Je kunt eens controleren of dat voor jou helpt. 

 


  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Gedaan, de backup/restore werkt niet, ik denk omdat het een v10 is? De app vraagt niet om eea terug te zetten. Dus nu alle port forwarding weer handmatig gaan invullen. Ik ben echt aardig klaar met dit gedoe. Een modem herstart zou niet zo ingewikkeld moeten zijn. Bouw op zijn minst een backup restore in de webui.  

4G doet het nu wel weer, dus ik ben nu uren verder alleen omdat ik een herstart doe zonder verder ook maar iets te wzijzigen.

Maar zoals KPN heel goed weet, als buitengebied heb je niet heel veel keuze dus tja.

 

Kan iemand van KPN verklaren wat de logica is dat je na een simpele herstart dit hele circus door moet? Nogmaals het modem is niet geupdate. Is dat iedere keer zo, of eenmalig? En zo ja waarom?