Skip to main content

Experia Box V10: Update naar V10.C.26.02.06

Categorie:Experia Box V10
  • March 25, 2026
  • 35 reacties
  • 4050 keer bekeken
Toon eerste bericht

35 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nee, het is geen grapje. Het is niet de bedoeling dat er andere problemen achter een update weg komen. Vandaar dat de uitrol eerst is gestopt. Er wordt achter de schermen hard aan gewerkt, en zo gauw er nieuws over is dan delen we het met jullie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 14, 2026

Gisteren de update ontvangen  V10.C.26.02.06. Uitrol is weer voortgezet?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 14, 2026

Gisteren de update ontvangen  V10.C.26.02.06. Uitrol is weer voortgezet?

Heel selectief. Omdat we zien dat juist bij klanten met een lage bandbreedte deze update duidelijke verbetering brengt met de buffer bloat oplossing brengen we hem wel naar klanten met Sneller Internet Buitengebied, zoals jij. 

Maar verder is hij op het moment niet beschikbaar voor handmatig updaten en is er nog geen verdere planning beschikbaar of de uitrol in het algemeen verder gaat. Zodra we die duidelijkheid hebben laten we het weten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 14, 2026

Helaas werkt na de update SIB niet meer. Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang. Thuisnetwerk herstart, stroom eraf/erop, reset, alle lampjes blauw op 4G modem maar helaas. Ik stop ermee.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 15, 2026

@satfun51, als jij de webinterface van het modem opent, zie jij dan het SIB blokje wel rechtsonder op de overzichtspagina?  

Zo ja, is die groen of rood?

Zo nee, dan is dat het probleem. Dan staat, onder water, het vinkje bij SIB uit op jouw aansluiting. Dat is dan iets dat wij moeten (en kunnen) herstellen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 15, 2026

Ik zie als ik inlog op de web interface dat ik de software update reeds gehad heb. Ik merk wel op mijn Google andriod  kastje voor mijn TV, dat die af en toe wegvalt. Heeft dat met een slechte Wifi verbinding te maken ? 

Voorheen had ik dit probleem niet. Moet ik iets bij het Wifi netwerk anders instellen ?

Een vraag die los staat van de Experia V10, die gaan al weer een tijdje mee, maar er worden nog software updates gedaan. Mijn vraag is aan KPN, hoe lang nog.

Toevallig heb ik vandaag een nieuwer modem van KPN Box 12 kunnen bemachtigen, is dit een grote verbetering ten opzichte van de oudere V10 ? 

Aanvullend ik ben een aantal jaren geleden van koper naar glasvezelkabel overgegaan. Dat is vlekkeloos gelukt zonder problemen, dus pairbonding heb ik niet meer nodig.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 15, 2026

@satfun51, als jij de webinterface van het modem opent, zie jij dan het SIB blokje wel rechtsonder op de overzichtspagina?  

Zo ja, is die groen of rood?

Zo nee, dan is dat het probleem. Dan staat, onder water, het vinkje bij SIB uit op jouw aansluiting. Dat is dan iets dat wij moeten (en kunnen) herstellen.

Niets te zien in de webinterface, ik ga wel bellen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 15, 2026

Ik heb gebeld en het lukt niet ondanks gaatjes prikken enz enz. Ik ben er klaar mee.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

Erg jammer dat je geen mail meer krijgt van updates.

Deze topic kijk ik niet zo vaak in.

Vraagje:

De fix (zie onder kopie uit startbericht) IPv6, lost die ook de problemen met o.a. Samsung S25 FE op?

-------------------------  ------------------------- ------------------- -----------

• IPv6 prefix delegation staat op een vaste configuratie. In een latere update wordt dit aangepast zodat je dit kunt inzien en wijzigen. Tot die tijd is het niet mogelijk om (sub)prefixes op de IPv6 firewall open te zetten. Je kunt wel port forwarding naar specifieke IPv6 adressen instellen. Meer informatie over IPv6 Prefix Delegation lees je in de Kennisbank.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik neem hem even mee ​@satfun51 

@mschapink als je TV ontvanger wegvalt kan dat een hoop verschillende oorzaken hebben, je kunt daarvoor wel even een eigen topic aanmaken.
Wat betreft de updates, we blijven voorlopen ook de V10 nog voorzien van updates. We zullen deze elke keer plaatsen op onze Product Updates | KPN Community pagina. Zowel de V10 als Box12 zijn actuele modems die we op dit moment uitleveren en gebruiken.