Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik aankondiging van het bijwerken van firmware Experia Box v10A

• 7 februari 2025
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe kan ik voortaan een melding ontvangen wanneer de software van mijn modem (Experia Box v10A) bijgewerkt gaat worden?

Volgens een telefoniste (met bar weinig technische kennis) zou ik daar een mail over moeten krijgen, maar die krijg ik niet.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@midegi, op het moment dat de KPN Experiabox V10a overgaat naar de nieuwe KPN software dan ontvang jij en de andere gebruikers van de V10a bericht vanuit KPN.

Recentelijk is er een kleine update geweest voor de bestaande software op de ExperiaBox V10a. Voor dat soort updates wordt geen bericht verstuurd. Je kunt je ook abonneren op de Product Update sectie hier op de KPN Community. 

Bekijk origineel

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36681 reacties
  • 7 februari 2025

Hallo ​@midegi ,

Check in MijnKPN (of in de app MijnKPN) of je KPN toestemming hebt gegeven voor het jou benaderen per e-mail. 

Na het inloggen ga je naar privacy en dan naar privacy en personalisatie.

Kies jouw adres.

En zorg dan dat de vakjes e-mail zijn aangevinkt. 

Verder zou ik dat ook meteen aanvinken bij de rubriek KPN ID. 

Tenslotte kun je ook hier ook een abonnement nemen op de product-updates: https://community.kpn.com/product-updates

Dan weet je ook dat ze eraan komen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 52 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi Noordzee, dank voor vooral die laatste tip, echter...de recente bijwerking(en) van de Experia Box v10A staat/staan er niet bij.

Als laatste wordt genoemd: 5.00.58_build505 (van 2 jaar geleden!!!).

Echter is de firmware nu  v5.00.61 build511.

Ik ga er van uit dat de bijwerking afgelopen donderdagnacht heeft plaatsgevonden, want het modem functioneerde niet goed (instellingen waren niet goed overgenomen), na opnieuw opstarten weer wel.

Bovendien had ik onlangs de oude versie (v5.00.60 build510) genoteerd en nu is het v5.00.61 build511.

Dus als bijwerkingen van de v10A op die pagina niet genoemd worden heb ik ook niets aan een abonnement...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36681 reacties
  • 8 februari 2025

Normaal gesproken wordt dat goed bijgehouden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 52 reacties
  • 8 februari 2025

Al 2 jaar geen nieuwe info over v10A...dat ziet er toch niet zo heel goed uit.

• 13283 reacties
  • 8 februari 2025

KPN is bezig met het installeren van standaard kpn software op haar modems en Wi-Fi-versterkers. Dat gaat in fases. Eerst was de Box 12 aan de beurt, daarna kwam de Box 14 uit met standaard al de nieuwe kpn software en vervolgens de SuperWifi 2. Momenteel wordt de kpn software uitgerold naar de V10. In de toekomst komen volgens kpn ook de V10a, de SW1 en de EW aan de beurt maar wanneer is niet bekend. 

• 3387 reacties
  • 8 februari 2025
midegi schreef:

Al 2 jaar geen nieuwe info over v10A...dat ziet er toch niet zo heel goed uit.

Er zitten op dit moment nog enorm veel klanten met een KPN Box 12 op 60E firmware. 

Die is van decemeber 22.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2025

Hallo ​@midegi, op het moment dat de KPN Experiabox V10a overgaat naar de nieuwe KPN software dan ontvang jij en de andere gebruikers van de V10a bericht vanuit KPN.

Recentelijk is er een kleine update geweest voor de bestaande software op de ExperiaBox V10a. Voor dat soort updates wordt geen bericht verstuurd. Je kunt je ook abonneren op de Product Update sectie hier op de KPN Community.