Ik heb een V10 modem van KPN en wil mijn WiFi verbeteren. Dit kan volgens de berichten met Super WiFi uit. Bij gebruik hiervan moet de WiFi van de V10 worden uitgeschakeld. Da’s natuurlijk best jammer, want je moet dan een extra WiFi zender bestellen, terwijl de WiFi functionaliteit ook al in het modem zit. Zijn er ook KNP modems, waarvan het WiFi gedeelte, deel uit kunnen maken van het Super WiFi netwerk en zo ja hoe kom ik daaraan?
Kan ik een KPN modem krijgen waarbij ik geen twee SuperWifi punten nodig heb?
Beste antwoord door Anonymous
Wat u bedoeld is mesh/fast roaming functionaliteit. U kunt namelijk elk wifi accespunt aansluiten zonder de noodzaak de wifi van de v10 uit te moeten zetten. Ook met de 'Super' wifi punten hoeft dat niet, echter bestaat dan de kans dat uw apparatuur niet naadloos overschakelt naar het punt met het beste wifisignaal en dat is alleen een probleem voor wifi apparatuur die niet op een vast punt worden gebruikt. Dit is wel de reden dat u altijd twee SuperWifi-punten nodig heeft. Met een wifipunt van welk merk dan ook is die noodzaak er niet, tenzij u dus mesh functionaliteit en met name die naadloze overgang nodig heeft.
Met de V10a en de Box 12 is wat u bedoeld mogelijk maar de v10 zal niet zomaar worden vervangen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.